Honda Hornet 900

istvan84

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2011
Ort
Borås
Hoj
Fighter GSX-R 1000 K5
Jocce, jo det sitter "fel" Kolla på min bild här så ser du vart den sitter, den sitter med EN enda lång genomgående skruv för båda sidorna. För mer bilder, kika på sida 39 här så kan du nog se tydligare på min hoj vart den sitter!

250404_10150174652296525_720041524_7110619_3459122_n.jpg


Pelle, okej har med funderat på att behålla original grenrör och fixa till den bara, så slipper ja lägga pengar på ett nytt. Vad kosta ditt om man får fråga? Och jag håller med dig, svart är inte snyggt! :)

Anledningen till att ja fråga om din var för att du har lite mer vinkel på ditt avgas uppåt än vad många andra har, vilket jag gillar. Många har mer rakt mot marken samt de sticker ut mkt åt sidan om man kollar bakifrån. Jag vill ha mer vinkel som din, fast ett lite mindre avgas så den blir mer "modern".

Jasså? Måste man plocka ner stötdämparen för att få av skiten, usch. Nu känns det ändå ganska enkla arbetet helt plöstligt svårare.. haha :p

Funderar på att behålla mina, och försöka få ut lite dämpningsull ur mina så de låter mer, samt vinkla mina burkar mer efter hojens bak. Alltså att början av burken sticker ut mer, sen vid burkens slut / pipan, så ska den sticka in lite. Ja precis som baken är formad på hojen. Nu är mina burkar istortsett helt raka. Tror det kan bli riktigt snyggt faktiskt :) Ska fila på detta!
 

Rydsson

lev nu, sen kan det vara försent...
Gick med
6 Jan 2011
Ort
uddevalla
Hoj
honda hornet 900
hallå på er, nu har det inhandlats grenrör från 900rr-98 och en trioval titan slipon från yoshimura, så imorgon blir det svetsarbete... som har sagts tidigare var det ett litet h-vette att ta bort y-röret genom svingen, men det gick bara man tog bort undre bulten till stötdämparen och bort med undertailen...och lite våld förståss:)
Det blev ett svart rör vilket jag inte tycker skämmer alltförmycket, jag funderar på att linda med avgasbandage för att få det lite "råare" sen har jag en magkåpa som döljer det mesta... återkommer med bilder...
 

Devils Eyes

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2010
Ort
S
Hoj
Ninja H2, Ducati V4s skrot
här har du skylthållaren !jag laddar upp 3 nya bilder så kan du se ganska exakt var jag har satt den

http://absmc.se/produkter/skylthallare/


jag har dom korta tvåfingers handtagen. här är adressen där jag köpte dom:


http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eB...TQ:MOTORS:1123

THX Pelle ;)


En fråga kom nyss hem efter en runda och märkte att det rann ut grön vätska från ett av dom rören där under, är det normalt eller är det något fel. Jag märkte inget när jag körde, tempen höll sig som den brukar göra. Här är lite bilder.

Hmm ingen som vet ? Stack och köpte lite kylarvätska. Men den va blå i färgen och den jag har i mcn är grön. Kan jag mixa dom eller ska jag hitta grön (eller bytta den helt).
 

Bifogat

  • IMG_0340.JPG
    IMG_0340.JPG
    91.4 KB · Visningar: 48
  • IMG_0341.JPG
    IMG_0341.JPG
    96.7 KB · Visningar: 43
  • IMG_0342.jpg
    IMG_0342.jpg
    237.8 KB · Visningar: 39
Last edited:

pellepirat2010

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2011
Ort
Kävlinge
Hoj
Hornet 900 2003
det är normalt om det är varmt ute , då expanderar vätskan. Kan komma lite då och då. Av med kylarlocket och doppa en pappersbit så du får ut lite vätska , så det kan expandera utan att rinna ut. Säg att det ska vara ca 2 cm under locket...är du med ? Det behöver inte vara knökfullt !!!!


THX Pelle ;)


En fråga kom nyss hem efter en runda och märkte att det rann ut grön vätska från ett av dom rören där under, är det normalt eller är det något fel. Jag märkte inget när jag körde, tempen höll sig som den brukar göra. Här är lite bilder.

Hmm ingen som vet ? Stack och köpte lite kylarvätska. Men den va blå i färgen och den jag har i mcn är grön. Kan jag mixa dom eller ska jag hitta grön (eller bytta den helt).

Jag gav 1500:- för mitt rör , ganska okej pris :)

sliponet kostade 1200:- tror jag....det var slipon till en R1:a.

dom här små motogp ljuddämparna är skitsnygga ,men för dyra tycker jag. Dom kan man säkert få ett gott stuk på :)

Pelle

Jocce, jo det sitter "fel" Kolla på min bild här så ser du vart den sitter, den sitter med EN enda lång genomgående skruv för båda sidorna. För mer bilder, kika på sida 39 här så kan du nog se tydligare på min hoj vart den sitter!

250404_10150174652296525_720041524_7110619_3459122_n.jpg


Pelle, okej har med funderat på att behålla original grenrör och fixa till den bara, så slipper ja lägga pengar på ett nytt. Vad kosta ditt om man får fråga? Och jag håller med dig, svart är inte snyggt! :)

Anledningen till att ja fråga om din var för att du har lite mer vinkel på ditt avgas uppåt än vad många andra har, vilket jag gillar. Många har mer rakt mot marken samt de sticker ut mkt åt sidan om man kollar bakifrån. Jag vill ha mer vinkel som din, fast ett lite mindre avgas så den blir mer "modern".

Jasså? Måste man plocka ner stötdämparen för att få av skiten, usch. Nu känns det ändå ganska enkla arbetet helt plöstligt svårare.. haha :p

Funderar på att behålla mina, och försöka få ut lite dämpningsull ur mina så de låter mer, samt vinkla mina burkar mer efter hojens bak. Alltså att början av burken sticker ut mer, sen vid burkens slut / pipan, så ska den sticka in lite. Ja precis som baken är formad på hojen. Nu är mina burkar istortsett helt raka. Tror det kan bli riktigt snyggt faktiskt :) Ska fila på detta!
 
Last edited:

Jocce81

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
Solna
Hoj
Hornet 900 -03
Jocce, jo det sitter "fel" Kolla på min bild här så ser du vart den sitter, den sitter med EN enda lång genomgående skruv för båda sidorna. För mer bilder, kika på sida 39 här så kan du nog se tydligare på min hoj vart den sitter!

Ah, ja men då är det där jag trodde när jag kikade på min hoj.
Sitter nån plastplupp där!

Men menar du att det är hål rakt igenom där och man ska ha en stång rakt igenom?
Undrar om det följer med en...hm....


/Jocce
 

Devils Eyes

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2010
Ort
S
Hoj
Ninja H2, Ducati V4s skrot
det är normalt om det är varmt ute , då expanderar vätskan. Kan komma lite då och då. Av med kylarlocket och doppa en pappersbit så du får ut lite vätska , så det kan expandera utan att rinna ut. Säg att det ska vara ca 2 cm under locket...är du med ? Det behöver inte vara knökfullt !!!!


Ja det va varmt den dagen. Skönt att höra att allt är ok, tänkte fylla på lite kylarvätska och vad säger du om den flaskan jag har ? den är ju blå och den i mcn är grön. Vad jag vet är det ingen fara att blanda blå och grön. Fundera om jag ska bytta hela skitet eller bara fylla på lite nu och bytta allt innan jag ställer av hojen.
 

pellepirat2010

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2011
Ort
Kävlinge
Hoj
Hornet 900 2003
Ja det va varmt den dagen. Skönt att höra att allt är ok, tänkte fylla på lite kylarvätska och vad säger du om den flaskan jag har ? den är ju blå och den i mcn är grön. Vad jag vet är det ingen fara att blanda blå och grön. Fundera om jag ska bytta hela skitet eller bara fylla på lite nu och bytta allt innan jag ställer av hojen.

fyll på med vatten bara ! där kan bara gå på någon dl tror jag. Fyll inte ända upp , du ser när det rinner in i kylarslangen som går fram till kylaren.

Jag har hört att man kan blanda grön och blå men jag hade inte chansat ....

någon av er som funderar på crosstyre ? Jag har ett LSL styre modell Superbike över. Ska byta mitt silvriga mot ett svart istället. Hör av er om det kan vara av intresse.
Jag kan frakta det med DHL eller Schenker till företag där ni jobbar.

https://picasaweb.google.com/110826...hkey=Gv1sRgCMCu6LePgp73Dg#5606622495223582802
 
Last edited:

vikis

Ny medlem
Gick med
17 May 2011
Ort
Umeå/Falun
Hoj
03, suzuki, bandit 1200
Hej hej alla hornet fantaster. ska iväg till helgen och kolla på två stycken hornet :banana

Är det någonting speciellt man bör titta lite extra på vid just hornet, vad har dom för "sjukdomar"?

den ena är en 02a som har gott 2600mil

och den andra är en 05a som har got 3600mil.

vad kan man tänkas få ge för dessa i bra skick? för som det verkar just nu på marknaden så har ju priserna stått still de senaste 2åren, nästan så att man kan få någon tusenlapp extra än vad man själv köpte hojen för :va

//Vikis
 

istvan84

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2011
Ort
Borås
Hoj
Fighter GSX-R 1000 K5
Hej, alltså det är inget speciellt på dessa. Dem går och går, kolla bromsar å lager m.m. som på en vanlig hoj. Kolla även att de gjort stora servicen där de gör ventlijustering. Då den ska göra vid 2400 mil :) Annars är de väl mest bara att tuta och köra om den verkar vara i bra skick! :)

Btw, för dig som kanske inte vet, 05:an har lite uppdateringar med ställbara framdämpare & klocka. (det är de 2 sakerna ja kan komma på rak arm ;), för de är väl de viktigaste enligt mig)

Lycka till!
 

Jocce81

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
Solna
Hoj
Hornet 900 -03
Vet att det var uppe precis, o fick väl i princip svar, men vill bara dubbelkolla!

Fick precis hem krashpuckarna...
Monteringsdetaljerna som följer med verkar vilja att man ska montera i motorfästet...men ja, se bilden. Har jag tänkt rätt då?

Nån som har koll på hur lång den behöver vara, och om det ska vara en M6 eller M8?

Den verkar vara behöva vara tunnare än originalmonteringsdetaljerna, behöver man nån "hylsa" eller nått då för att den skall centreras rätt?

Ja, se bild...

/Jocce
 

Bifogat

  • IMAG0109_sml.jpg
    IMAG0109_sml.jpg
    154.1 KB · Visningar: 65

vikis

Ny medlem
Gick med
17 May 2011
Ort
Umeå/Falun
Hoj
03, suzuki, bandit 1200
Hej, alltså det är inget speciellt på dessa. Dem går och går, kolla bromsar å lager m.m. som på en vanlig hoj. Kolla även att de gjort stora servicen där de gör ventlijustering. Då den ska göra vid 2400 mil Annars är de väl mest bara att tuta och köra om den verkar vara i bra skick!

Btw, för dig som kanske inte vet, 05:an har lite uppdateringar med ställbara framdämpare & klocka. (det är de 2 sakerna ja kan komma på rak arm , för de är väl de viktigaste enligt mig)

Lycka till!


Bugar och bockar !!!
 

Rydsson

lev nu, sen kan det vara försent...
Gick med
6 Jan 2011
Ort
uddevalla
Hoj
honda hornet 900
IMAG0159.jpg

IMAG0156.jpg

det ser lite lättare ut bak med singel rör.... Hel nöjd, tyvärr e inte magkåpan monterad på bilderna, men den sitter på nu... Så nu har jag 2 st micron titan burkar med fästen till salu om det e någon som e sugen?
 

Devils Eyes

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2010
Ort
S
Hoj
Ninja H2, Ducati V4s skrot
Jocce81 angående vart dom ska sitta, Så är den gröna pilen helt rätt.
 

Bifogat

  • IMG_0315.jpg
    IMG_0315.jpg
    247.4 KB · Visningar: 107
Last edited:

pellepirat2010

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2011
Ort
Kävlinge
Hoj
Hornet 900 2003
View attachment 338824

View attachment 338825

det ser lite lättare ut bak med singel rör.... Hel nöjd, tyvärr e inte magkåpan monterad på bilderna, men den sitter på nu... Så nu har jag 2 st micron titan burkar med fästen till salu om det e någon som e sugen?

Coolt :)

varför linda du in det med värmeisolering ? ful svetsning eller :) ha ha

klart snyggare nu , ska du fixa annan bakdel så den blir ännu fetare ?

Pelle
 

Rydsson

lev nu, sen kan det vara försent...
Gick med
6 Jan 2011
Ort
uddevalla
Hoj
honda hornet 900
Coolt :)

varför linda du in det med värmeisolering ? ful svetsning eller :) ha ha

klart snyggare nu , ska du fixa annan bakdel så den blir ännu fetare ?

Pelle

He he... svetsen blev ok, men trodde det skulle se hårdrock ut med bandage men jag vet inte? Blir nog att jag målar det ist. Tänkte jag skulle korta burken oxå ca 10 cm... har du tips på bakdel? Vill hellst inte ha skylten i hjulhuset....
 

pellepirat2010

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2011
Ort
Kävlinge
Hoj
Hornet 900 2003
He he... svetsen blev ok, men trodde det skulle se hårdrock ut med bandage men jag vet inte? Blir nog att jag målar det ist. Tänkte jag skulle korta burken oxå ca 10 cm... har du tips på bakdel? Vill hellst inte ha skylten i hjulhuset....

ja korta burken lite så blir det ännu snyggare. Tyvärr har jag inte koll på bakdelar , min var färdig när jag köpte den så tyvärr....

Pelle

var har du köpt "fågelpinnen" Rydsson ??
 
Last edited:

Rydsson

lev nu, sen kan det vara försent...
Gick med
6 Jan 2011
Ort
uddevalla
Hoj
honda hornet 900
ja korta burken lite så blir det ännu snyggare. Tyvärr har jag inte koll på bakdelar , min var färdig när jag köpte den så tyvärr....

Pelle

var har du köpt "fågelpinnen" Rydsson ??

Det e samma har... jag köpte den med det styret så ingen aning... men skulle tro att det e ett budget styre Me medföljande fågelpinne... har funderat på att ta bort den, men jag kan ju inte bestämma mig....
 

istvan84

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2011
Ort
Borås
Hoj
Fighter GSX-R 1000 K5
Åhh, måste bara säga. Fan vad jag gillar min hoj! Enda jag kan klaga på är att jag tycker den skulle haft lite hårdare fjädrar fram ibland, men ändå inte..

Kanske att jag hade velat haft den lite mer högvarvig och förlängt registret med 1000rpm. Nä men annars, så skön hoj med mkt mos, mkt vrid. Lättkörd. Och måste säga att jag tycker min har blivit riktigt snygg nu med efter lite smink :D

En liten bild från gårdagen :)
254003_10150198630416525_720041524_7320506_514598_n.jpg
 

Devils Eyes

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2010
Ort
S
Hoj
Ninja H2, Ducati V4s skrot
Åhh, måste bara säga. Fan vad jag gillar min hoj! Enda jag kan klaga på är att jag tycker den skulle haft lite hårdare fjädrar fram ibland, men ändå inte..

Kanske att jag hade velat haft den lite mer högvarvig och förlängt registret med 1000rpm. Nä men annars, så skön hoj med mkt mos, mkt vrid. Lättkörd. Och måste säga att jag tycker min har blivit riktigt snygg nu med efter lite smink

En liten bild från gårdagen

Håller med dig istvan84, Honda horent 900 är riktigt fin hoj. Det ända jag inte gillar med den är toppfarten, efter 220-230 tappar den mycket. Hade önskat att den hade 140-150 hästar. Då hade jag nog aldrig funderat på att bli av med den. Varje gång jag vill sätta ut den på annons så lyckas jag ta en åktur och efteråt har jag glömt tanken på annonsen :yoparty
 
Last edited:
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top