Honda CBR900RR Fireblade-tråden.

Hissa nålarna så pass att de kan röra sig några millimeter. Blir 2-3 brickor.

Original har inga brickor, de är antingen eftermonterade eller så är det dynojets nålar som är justerbara (och tar slut fort)

Det är inga dynojet enligt en som vet så jag får nog ta bort en bricka.......det går åt rätt mycket soppa nu :)
 
Är det någon som kommer åka från Borås med omnejd ner till Anderstorp den 30/6?
Tänkte jag kunde få sällskap med någon. Jag åker från Sandared.
 
Är det någon här som provat keihin's fcr 39 förgasare? Är det värt pengarna och blir den så mycket bättre?
Det är inte toppeffekten utan mellanregistret jag vill förbättra, jag kan inte få bort svackan. Har moddat efter DR bike, bytt nålar till factorys titannålar mm, men helvetessvackan är fortfarande kvar:crash.
Vart köper man sådana till rätt pris och med bra service.
Jag har en 98as fireblade och om du har en brygga över så kan du ju pm'a mig!!

Niclas

Nu har jag inte prövat detta på en fireblade men hade fcr39 på min KTM625 och om man jämförde den med vacumfuggen som satt på 640n så var det främst gasresponsen som var bättre med fcren..
 
Jag monterade ett par mikuni RS36or på min gammla gsx1100 och det blev en riktigt stor skillnad, där har man valuta för pengarna! Frågan är om det är värt pengarna på hondan?
Nu har jag inte prövat detta på en fireblade men hade fcr39 på min KTM625 och om man jämförde den med vacumfuggen som satt på 640n så var det främst gasresponsen som var bättre med fcren..
 
Tjenare. Statorn till min sc28 har brunnit. Vad jag sett på nätet verkar det som att det är olika stator på sc28, sc33 osv.. Någon som kan bekräfta eller dementera?
 
Tjenare. Statorn till min sc28 har brunnit. Vad jag sett på nätet verkar det som att det är olika stator på sc28, sc33 osv.. Någon som kan bekräfta eller dementera?

Är det verkligen generatorn som brunnit o inte likriktaren?

1995 år modell generator Sc28

http://www.bike-parts-honda.com/pie...CBR900RRS-1995-E__0900-CBR+900+FIREBLADE.html

1996-1997 sc33

http://www.bike-parts-honda.com/pie...CBR900RRT-1996-E__0900-CBR+900+FIREBLADE.html

Olika motorer i dem så är nog mindre skillnader och de har olika artnr.
 
Hej
Jag undrar om någon av er vet om fälgarna på fireblade går att byta mellan de olika årsmodellerna. Jag har en 99 - passar en bakfälg från 96 på min? Framfälg? Läst att skivorna skall vara större fram 98/99 så de passar inte från äldre modeller om jag förstått saken rätt. Någon som sitter på info eller provat och vet vad som inte går.
 
Är det verkligen generatorn som brunnit o inte likriktaren?

1995 år modell generator Sc28

http://www.bike-parts-honda.com/pie...CBR900RRS-1995-E__0900-CBR+900+FIREBLADE.html

1996-1997 sc33

http://www.bike-parts-honda.com/pie...CBR900RRT-1996-E__0900-CBR+900+FIREBLADE.html

Olika motorer i dem så är nog mindre skillnader och de har olika artnr.
Yes, har plockat isär och den ena spolen är helt bränd. Om någon har en liggande och råkar se det här, skicka gärna PM.
 
Hej,

Som nybliven hojägare som någon form av 30-årskris tänkte jag premiärskriva här.

En vän som har betydligt mer erfarenhet av mc än en annan reagerade på att temperaturen på min 919 fireblade -98 sc33 ligger på arbetstemperatur kring 60-70 grader vid körning..går endast upp över 100 vid lugn körning i stan och då kickar även fläkten igång som sig bör.

Är detta en normal arbetstemperatur för nämnd mc eller är den för låg, och om den är för låg, kan det då vara läge att kolla upp om termostaten fungerar som den ska?
Fick höra att är tempen för låg vid körning blir slitaget större.

Med vänlig hälsning,
Gustav
 
Hej,

Som nybliven hojägare som någon form av 30-årskris tänkte jag premiärskriva här.

En vän som har betydligt mer erfarenhet av mc än en annan reagerade på att temperaturen på min 919 fireblade -98 sc33 ligger på arbetstemperatur kring 60-70 grader vid körning..går endast upp över 100 vid lugn körning i stan och då kickar även fläkten igång som sig bör.

Är detta en normal arbetstemperatur för nämnd mc eller är den för låg, och om den är för låg, kan det då vara läge att kolla upp om termostaten fungerar som den ska?
Fick höra att är tempen för låg vid körning blir slitaget större.

Med vänlig hälsning,
Gustav

Min ligger, när den är varm, aldrig under 73 grader. Den ligger sedan och pendlar upp till runt 87-88 beroende på tempo.
I köer/stadstrafik går den såklart högre, upp till 104-105, sedan går fläkten igång.

Vet inte vad som är "normalt", men jag har inte haft några problem iaf.
 
Last edited:
Sålde av Bettan innan idag, nya ägaren kommer säkerligen njuta och bor inte så långt bort (relativt räknat, 6mil) så kommer se henne lite då o då förmodligen :)

Nu får jag reparera nya bladen så jag får kört lite innan vintern :|
 
Last edited:
Summeringen av den mest tröttsamma mc sommar jag upplevt e att...jag har rakat av sketna 200mil. I mitt fall e det fan ingenting,å naturligtvis bottnar det till största delen i den rent ut sagt urusla sommaren som varit. Fanimig inte upplevt dess like å det har sagt att vi ikring Gbg inte haft en regnfri vecka sedan i april. Helt jävla sanslöst.

Så. Imorgon skall det vara uppehåll å det e nog bara att inse att säsongen e över. Iom det kör jag imorgon ut min gamle urblade till verkstan för vintervilan.
Det som står på programmet rent mek mässigt e lite enklare servicearbeten,å framför allt då med topplocket.
 
Jag har en fireblade -92 och skulle vilja byta ut fronten mot den som sitter på 94-97!
Jag behöver alltså en komplett uppsättning, innehållande kåpa, insats lyktor m.m..
Någon här som har över? Färg spelar ingen roll då jag ändå måste lacka det vitt..
Skicka PM så kan vi säkert lösa det! :tungan
 
Hej alla bläjjders..
Man underar om någon har sp1ans framfälg:confused:
Funderar på att köpa en CBR en gång till.
Börjar ju bli lite cult den med.
Anledningen till sp fälgen är att jag har några över mm.
Vill nog starta ett nytt projekt vad det lider.
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top