hjälp mig!

DeinneMan

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2004
Hoj
suzuki rgf
hej! jag ska köpa en 125 tzr nu förmodligen som jag tänkte göra om till en streetfighter och så har jag en fråga till dom som vet hur man ska göra!
Tänkte ha på ett fatbar styre men jag vet inte riktigt hur jag ska lösa att få på de eftersom det inte finns några såna fästen man kan fästa styrstammen i på kronan? måste man köpa ny krona eller går de att fixa på andra sätt?

tack på förhand!

DeinneMan skrev:
hej! jag ska köpa en 125 tzr nu förmodligen som jag tänkte göra om till en streetfighter och så har jag en fråga till dom som vet hur man ska göra!
Tänkte ha på ett fatbar styre men jag vet inte riktigt hur jag ska lösa att få på de eftersom det inte finns några såna fästen man kan fästa styrstammen i på kronan? måste man köpa ny krona eller går de att fixa på andra sätt?

tack på förhand!

Ha den som den är den lilla tiden du kommer att köra.
Tror det skulle se bra löjligt ut annars.

DeinneMan skrev:

Ett par risers som du fäster i styrkronan. I riserserna fäster du sedan styret.

Riserserna (stavning ?) fäster du enklast i styrkronan genom att borra ett hål och sedan fästa dom med den bult som medföljer.

En styrkrona på en 125 behöver knappast förstärkas även om den är "ihålig" på undersidan. Det är ju inga enorma krafter som påverkar fästena.

Och jag tycker att en 125:a som fighter låter coolt. :tummenupp

DeinneMan skrev:

tack på förhand!

Lacka den matt-svart och måla med pensel dit ett knogjärn på tanken. Sen lär ingen vid korvmojen skratta åt dig. Skaffa dig dessutom en Fighter-tröja så borde du få respekt även vid rödljusen. :tummenupp
Sen om du vill gå ännu längre och vill lägga ner en förmögenhet på cykeln så kan du ju alltid våldta den alá Tysk! Snyggt coolt och väldigt hög hatfaktor från kåpfantomerna... :D

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti