hjälp mig!

DeinneMan

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2004
Ort
enköping
Hoj
suzuki rgf
hej! jag ska köpa en 125 tzr nu förmodligen som jag tänkte göra om till en streetfighter och så har jag en fråga till dom som vet hur man ska göra!
Tänkte ha på ett fatbar styre men jag vet inte riktigt hur jag ska lösa att få på de eftersom det inte finns några såna fästen man kan fästa styrstammen i på kronan? måste man köpa ny krona eller går de att fixa på andra sätt?

tack på förhand!
 

Gandalf

# 51
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
R1 -07, 660 -04
DeinneMan skrev:
hej! jag ska köpa en 125 tzr nu förmodligen som jag tänkte göra om till en streetfighter och så har jag en fråga till dom som vet hur man ska göra!
Tänkte ha på ett fatbar styre men jag vet inte riktigt hur jag ska lösa att få på de eftersom det inte finns några såna fästen man kan fästa styrstammen i på kronan? måste man köpa ny krona eller går de att fixa på andra sätt?

tack på förhand!


Ha den som den är den lilla tiden du kommer att köra.
Tror det skulle se bra löjligt ut annars.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
DeinneMan skrev:
Tänkte ha på ett fatbar styre men jag vet inte riktigt hur jag ska lösa att få på de eftersom det inte finns några såna fästen man kan fästa styrstammen i på kronan? måste man köpa ny krona eller går de att fixa på andra sätt?

Ett par risers som du fäster i styrkronan. I riserserna fäster du sedan styret.

Riserserna (stavning ?) fäster du enklast i styrkronan genom att borra ett hål och sedan fästa dom med den bult som medföljer.

En styrkrona på en 125 behöver knappast förstärkas även om den är "ihålig" på undersidan. Det är ju inga enorma krafter som påverkar fästena.

Och jag tycker att en 125:a som fighter låter coolt. :tummenupp
 

SpoonMannen

Hojbyggare
Gick med
31 Mar 2004
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
1950 Triumph, 1951 Svalan 75LYX, 1971 Honda CB 450, 1981 Kawa Z1000, 1990 Kawa ZXR 750 H2,
DeinneMan skrev:
hej! jag ska köpa en 125 tzr nu förmodligen som jag tänkte göra om till en streetfighter och så har jag en fråga till dom som vet hur man ska göra!
Tänkte ha på ett fatbar styre men jag vet inte riktigt hur jag ska lösa att få på de eftersom det inte finns några såna fästen man kan fästa styrstammen i på kronan? måste man köpa ny krona eller går de att fixa på andra sätt?

tack på förhand!

Lacka den matt-svart och måla med pensel dit ett knogjärn på tanken. Sen lär ingen vid korvmojen skratta åt dig. Skaffa dig dessutom en Fighter-tröja så borde du få respekt även vid rödljusen. :tummenupp
Sen om du vill gå ännu längre och vill lägga ner en förmögenhet på cykeln så kan du ju alltid våldta den alá Tysk! Snyggt coolt och väldigt hög hatfaktor från kåpfantomerna... :D
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top