Markus skrev:
Men, om det här HDMI nu marknadsförs våldsamt på skärmar, är jag retarderad som vill ha det på resivern då?
DeeCati, vad säger du?
Helt onödigt med hdmi-växel i dagsläget! Du har inte långt försteg med det jämfört med komponentväxel så satsa på det istället.
Du får tex Yamahas nya rxv757 för runt 5000:-, full uppkonvertering av bildsignal till komponent (komposit->s-video->komponent)
Hyffsad kräm är det i alla Yamahas stärkare så denna är nog inget undantag.
Du klarar dig gott med en hyffsad dvd-spelare för runt 2000:- med hdmi som du kör direkt till bildskärm, om du nu ska köra digitalt. Annars blir det ju grymt bra bild med "endast" komponent, och i vissa fall har det visat sig bli bättre bild med komponent men det är ju så olika beroende på vad du kör för setup.
Jag favoriserar Marantz produkter framför många andra men då spelar designen en viktig roll för mig, men samtidigt tycker jag att man får fruktansvärt mycket för pengarna.
Jag tror inte du blir besviken vad du än väljer, men strunta i hdmi-växel iaf.
Edit/ såg nu att du funderade över ett bose-system!!!! Ge fan i det, överskattat skit där du betalar det dubbla för ingenting

Ring Best sound i sthlm på 08-309908 och fråga om de har något system uppe med Mordaunt Short Genie. Såg att de säljer detta paket ihop med Marantz sr4600 för 11 995:-! Du får säkert byta ut stärkaren mot något annat om du inte vill ha just den, men dessa högtalare är mer än hälften så bra som bose som kostar det 3-dubbla. Ser du matematiken!?
Annars är JBL's scs260.5 ett prisvärt paket för typ 4000:-. Jag kör Jbl i sovrummet och är mycket nöjd med såna små skithögtalare, skulle inte byta ut dem mot bose iaf.