2548825 Jag förstod vad du menade med växel men jag trodde inte att du hade en såpass bra receiver som klarade av uppskalning samt hade hdmi.
Då blir det genast enklare:
DVD köper du en inspelningsbar Philips (spelar in på dvd-r mm, ej hårddisk) för drygt 2000:-, mkt bra köp för pengarna.
Denna kopplar du in i receiverns ena hmdi-ingång. Därefter går du in i menyn på receivern och väljer DVD som källa på hdmi-ingång nr1.
PS2:an kanske du klarar dig med originalkablage om receivern ändå kör uppskalning till hdmi, men jag tippar på att det blir bäst om du iaf kör med minst s-video från ps2. Då kopplar du in den på tex komponentingång 1 och väljer AUX eller GAME som källa och sedan uppskalning via HDMI, det står i manualen hur du går tillväga.
Videon får du köra s-video via en scart-adapter på scartutgången på videon (artikelnummer 38-1238 på
www.claesohlson.se) och sedan kör du in det i s-video in på receivern och gör likadant som med ps2:an.
På så vis så kör du alla signaler via din hdmi-kontakt.
För ljud så kopplar du naturligtvis dina ljudkontakter till respektive källa, givetvis så de är samma som bildkällans ingång. PS:an kör du optisk för alla ljudmöjligheter och videon kör du vanlig rca-kabel (röd/vit).
Visst finns det folk man kan anlita till sånt här, jag är billig som fan. På plats tar jag 385:-/påbörjad timme (exkl. moms) samt resekostnader och övriga tillägg. Då gör jag allt tänkbart
Vill du ta det via pm/icq så nöjer jag mig med en trisslott
Mina personliga erfarenheter ger mig i uppdrag att säga att Marantz dvd-spelare är grymt bra på musik men numera är faktiskt de flesta spelare tillräckligt duktiga för att alla "normala" icke-audiofiler ska bli mer än nöjda. Se till att spelaren du köper kan köra både SACD och dvd-audio, om inte annat så vill du ha nåt av dem. När du kör dessa format, det är då vi snackar musik
Ska du köra 2-kanal så köper du dig en billigare anläggning, tex Denon, för ren 2-kanal. För 5000:- får du bättre ljud än hos de flesta hembioanläggningar för 15000:-.