Hemmabiotråden.

• Thread starter Thread starter Solid snake
  • Start date Start date
CJ900RR skrev:
Jag har hört och fått kommentaren att diskanten kan vara för skarp. Det tycker inte jag men å andra sidan så lyssnar jag väl inte på bara bröt-musik. Jag vill att väl dolda pianoslingor ska höras. Men det är ju som sagt en smak-sak. Vilken förstärkare var det till?!

Vilken Marantz har du?! Har planer på att slänga ut recivern och enbart skaffa mig 2-kanalers grejjer, eftersom jag nästan uteslutande lyssnar på musik. Jo visst kostar det. Och man vill hela tiden ha mer/nyare/bättre/dyrare. Tror aldrig att en sann HIFI-fantast blir nöjd :näsblod :hihi

Jag tyckte den var för vass högtalaren, trots att den var väl inspelad. Det bästa är ju att lyssna på "musikalisk" musik då det låter bäst men med min musiksmak så kan det bli lite hårdare än så ibland.
Angående 2-kanalaren så är det en Denon PMA2000 då marantzen sög på 2-kanal plus att det saknades kraft till frontarna vilket gjorde att det blev ett 100%-igt lyft när denna kom in i bilden. Rekommenderar den starkt, ligger på runt 13000:- den nya modellen, vet ej vad som skiljer mot föregångaren däremot, samma specar. Även de lite mindre modellerna i serien låter grymt bra, för 7000:- får du snuskigt bra 2-kanalsljud med Denon. Det finns ju marantz 2-kanals också men ingen som designmässigt passade mina ändamål.

Solid snake skrev:
Bara så du vet så hör människan ner till typ 18 eller 20Hz, bara ett tips.

Jag är inte benägen att hålla med SAMT att en sub ska kännas och inte höras. Basåtergivning i hörbart tillstånd suger jämfört med korrekt återgiven bas som känns som ett kompliment när det gäller subar. Jag körde med 3 subs och en buttkicker under soffan ett tag men det blev lite väl våldsamt så numera står det endast en sub i vardagsrummet. Kattens tillvaro blev också genast drägligare :D

Nu har morsan och farsan köpt hemmabio också............... För 2000 spänn. :tomten

sånt hemmabiopaket som man köper på siba, de sa att de hade lika bra ljud som mig nu. :tomten
Jag satte ihop det till dem (för gamla kan ju inte sånt själv. :tomten )

Sen till provlyssningen, det är inte mycket att hurra för kan jag säga. :hihi

Här e en actionbild på en del av mitt från helgen :klappar

Bifogat

• karaoke.JPG
    karaoke.JPG
    25.4 KB · Visningar: 157
Kommer faktiskt inte ihåg namnet på stativen men dom är inköpta på Hifi punkten i skövde!

Var inne i en HiFi-butik i Vancouver häromdagen. I det innersta lyssningsrummet stod dessa godbitarna...

Jag blev sittande där en bra stund, hänförd och trollbunden av ljudet. Okej, att lyssna på en demoplatta i ett välbyggt rum med godbitarna från Classe' och B&W bör inte låta så tokigt... :banana

Bifogat

• Resize of IMG_1021.JPG
    Resize of IMG_1021.JPG
    64.1 KB · Visningar: 136
blacktriple skrev:
Var inne i en HiFi-butik i Vancouver häromdagen. I det innersta lyssningsrummet stod dessa godbitarna...

Jag blev sittande där en bra stund, hänförd och trollbunden av ljudet. Okej, att lyssna på en demoplatta i ett välbyggt rum med godbitarna från Classe' och B&W bör inte låta så tokigt... :banana
Hähä, hyfsat "billiga" de där classé. :rolleyes:

Bobbo V skrev:
Får man annonsera här eller? Hoppas det :)

Hemmabioreceiver: Denon 2803 (Guld)
Pris: 7000:-

Låter lite dyrt med tanke på att den är 2år gammal och motsvarade modell idag kostar 2k mer.

Men hoppas du får den såld. :tummenupp

Empa skrev:
Låter lite dyrt med tanke på att den är 2år gammal och motsvarade modell idag kostar 2k mer.

Men hoppas du får den såld. :tummenupp

Tänkte bara kolla om man får nå napp, får jag den inte såld innan onsdag så behåller jag den :) Det är ju en otroligt trevlig stärkare.

Ungefär 4000:- mer om du ska försäkring och en digitalkabel av vettig kvalitet.

Tack för att du skrev att det var ett dåligt pris! :huvet ;)

Bobbo V skrev:
Tänkte bara kolla om man får nå napp, får jag den inte såld innan onsdag så behåller jag den :) Det är ju en otroligt trevlig stärkare.

Ungefär 4000:- mer om du ska försäkring och en digitalkabel av vettig kvalitet.

Tack för att du skrev att det var ett dåligt pris! :huvet ;)

Har hört den modellen, polaren har en sån, den låter ju väldigt bra.

Du får ju sätta ut den på det du vill såklart, men efterfrågan styr ju priserna.
Du får göra som dom gör i affärerna sätt den på 6995 så ser det mindre ut :)

UPP!

Köpt ny center och bakhögtalare nu, dalis blå serie skulle utgå så det var ju tur att man hann köpa skitet innan dess, kommer en ny serie från dem nu som heter Ikon, verkar vara trevliga högtalare iaf, ska nog provlyssna dem sen nån dag, kommer väl sluta med att man måste ha dem. :3freak

Solid snake skrev:
UPP!

Köpt ny center och bakhögtalare nu, dalis blå serie skulle utgå så det var ju tur att man hann köpa skitet innan dess, kommer en ny serie från dem nu som heter Ikon, verkar vara trevliga högtalare iaf, ska nog provlyssna dem sen nån dag, kommer väl sluta med att man måste ha dem. :3freak

Är det inte Ikonserien de har satt banddiskant i? I så fall måste jag som B&W-kille ändå säga att de är riktigt intressanta...

Banddiskant är så porrigt... :nicka

blacktriple skrev:
Är det inte Ikonserien de har satt banddiskant i? I så fall måste jag som B&W-kille ändå säga att de är riktigt intressanta...

Banddiskant är så porrigt... :nicka

Jovisst har de banddiskanter, de andra dalihögtalarna med banddiskanter är ju så fasligt dyra men Ikon's billigaste har jag för mig ligger runt 8000, kan ha fel dock.

Ska bli roligt att provlyssna dem iaf. :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT