CJ900RR skrev:Jag har hört och fått kommentaren att diskanten kan vara för skarp. Det tycker inte jag men å andra sidan så lyssnar jag väl inte på bara bröt-musik. Jag vill att väl dolda pianoslingor ska höras. Men det är ju som sagt en smak-sak. Vilken förstärkare var det till?!
Vilken Marantz har du?! Har planer på att slänga ut recivern och enbart skaffa mig 2-kanalers grejjer, eftersom jag nästan uteslutande lyssnar på musik. Jo visst kostar det. Och man vill hela tiden ha mer/nyare/bättre/dyrare. Tror aldrig att en sann HIFI-fantast blir nöjd![]()
![]()
Jag tyckte den var för vass högtalaren, trots att den var väl inspelad. Det bästa är ju att lyssna på "musikalisk" musik då det låter bäst men med min musiksmak så kan det bli lite hårdare än så ibland.
Angående 2-kanalaren så är det en Denon PMA2000 då marantzen sög på 2-kanal plus att det saknades kraft till frontarna vilket gjorde att det blev ett 100%-igt lyft när denna kom in i bilden. Rekommenderar den starkt, ligger på runt 13000:- den nya modellen, vet ej vad som skiljer mot föregångaren däremot, samma specar. Även de lite mindre modellerna i serien låter grymt bra, för 7000:- får du snuskigt bra 2-kanalsljud med Denon. Det finns ju marantz 2-kanals också men ingen som designmässigt passade mina ändamål.