Solid snake
Guest
För att vissa har ju ställt in sig på att "så är det och så kommer det alltid att vara!" Ungefär likadant som en BMW mekaniker snackar skit om Mercedes.Markus skrev:Varför är det så?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
För att vissa har ju ställt in sig på att "så är det och så kommer det alltid att vara!" Ungefär likadant som en BMW mekaniker snackar skit om Mercedes.Markus skrev:Varför är det så?
Solid snake skrev:För att vissa har ju ställt in sig på att "så är det och så kommer det alltid att vara!" Ungefär likadant som en BMW mekaniker snackar skit om Mercedes.
Ja det kan ju fungera, det blir nog bra i ditt crib, för stora grejor är ju fult har du sagt.Markus skrev:Så du menar att det är fel? Ok. t-recks har alltid fel så det är föga förvånande.
Vad tror du om det här paketet, kan det vara något*?
1. http://www.larsbengtsson.se/produkter/3/53/826/
2. http://www.larsbengtsson.se/produkter/48/49/236/
*=nej, nu ska ingen länka till mellersta sveriges största högtalare med tillhörande vitrinskåp med belysning och takfläkt, ni ser ungefär vad jag vill ha i dessa länkar.![]()
Markus skrev:Så du menar att det är fel? Ok. t-recks har alltid fel så det är föga förvånande.
...
t-rex skrev:Jag har rätt, som vanligt.
Solid Snake skrev:Fast ska du ha 7.1 ljud? Du köper ju bara 5.1 högtalarsystem, då kan du lika gärna köpa en 5.1 förstärkare med mer effekt för samma pengar.
Solid Snake skrev:Fast jag undrar om du kan spela musik med bra ljud i de där små fjuttiga högtalarna, men det är ju bose och de ska vara väldigt bra har jag hört folk säga.
Markus skrev:Jag hade ett BOSE 3-2-1 system hemma och lyssnade i helgen och det är med tillhörande baslåda, mycket, mycket bra ljud.![]()
Jag förstår inte riktigt hur du menar att basen blir sämre för att den kommer från en separat enhet?...
t-rex skrev:Det betvivlar jag inte en sekund. Men låna med dig ett par bra vanliga bokhyllehögtalare och sätt bredvid och se vad som händer.
Men som sagt, pratar vi om storlek (bose är små), i kombination med ett lågt pris och möjlighet för film så är det säkert en bra kombination. Tycker du sedan att det låter bra, ja då finns det inte mycket att snacka om.
Markus skrev:1. Nej, det hade jag inte tänkt. Eller är det bra?Man kanske vill ha 7.1 i framtiden, paketet ska vara gångbart i minst 10 år. Men 7.1 verkar rätt overkill, det är en extra center i bak, och vad mer?
2. Vad är det för parametrar man ska hålla koll på inför stärkarköpet? Är det några utgångar eller liknande som "man bara måste haaaa..."?
Solid snake skrev:1. Ja det kan ju vara bra att ha, med tanke på att DVD filmer bara har 6.1 än sålänge (vad jag har sett iaf) så hade jag nog hellre köpt en 6.1 förstärkare, det låter nästan likadant och placeras nästan likadant också, skillnaden är att du sätter en center bakom soffan istället för 2 monokopplade högtalare.
Markus skrev:Vänta nu, 5.1 står väl för att det är fem högtalare plus baslåda?Hur kan då 6.1 bli fyra högtalare plus baslåda? Du skriver ju att de två bakre högtalarna ersätts av en center i ett 6.1 system, eller menar du att i ett 7,1 system så är det fyra bakre högtalare, och i ett 6.1 så är det 2+1 bak och i ett 5.1 så är det bara två?![]()
Redogör nu ordentligt och pedagogiskt! Tack.![]()
Brorsan har 7.1 och det tar plats kan jag säga.Markus skrev:FFS så där många högtalare kan man ju inte ha. Just nu har jag inga alls.
Men som sagt, receivern köps på åtminstone 10 års sikt och om fem år lär man ju sitta i ett flott slott där man har minst en egen biosalong.![]()
7.1 tror jag det får bli. Men med 5.1 högtalare, så får man komplettera i slottet sen.![]()
Solid snake skrev:Men som jag sa innan, be att få provlyssna, även med musik, helst med nån metal eller hårdrock för där kan du verkligen höra om högtalarna är för små, det blir liksom en svacka mellan satelliterna och baslådan.
Du kan sälja dina keffaMarkus skrev:Ja, provlyssning är givet - vill även kunna ta hem och lyssna helst.
Var kan jag sälja mina gamla KEF högtalare tror du?
Solid snake skrev:Du kan sälja dina keffahögtalare på blocket, eller på tradera.
Fast jag tror inte att du får ta hem paketet och pröva det hemma, då tror de nog att du försöker stjäla det.
Mwööh, öppet köp är en myt!Markus skrev:De är ganska bra faktiskt.
Man kan få något som heter öppet köp här i stan, det kanske kommer till grävlinge i framtiden.![]()
Markus skrev:Men jag förstår fortfarande inte varför du menar att en separat enhet återger basen sämre, eller med sämre resultat? Är det för att det blir ett avstånd dem emellan, för att baslådor har sämre komponenter eller varför?
Om du har andra tips så emottages de tacksamt, men du har förstått helt rätt - litet är ledordet här.![]()
Solid snake skrev:helst med nån metal eller hårdrock för där kan du verkligen höra om högtalarna är för små, det blir liksom en svacka mellan satelliterna och baslådan.
Solid snake skrev:...
Fast jag tror inte att du får ta hem paketet och pröva det hemma, då tror de nog att du försöker stjäla det.
Mjää jag bara jävlades med Markus.t-rex skrev:Var köper du dina grejjor?
Jahadu, köp skiten, låter det skit så lämna tillbaka det och säg att det låter skit, vifta gärna med en lagbok också för du har lagen på din sida.Markus skrev:Jag åkte för att lyssna på BOSE/HK-systemet idag.
Finns det någon vettig stereohandlare i Stockholm som säljer båda dessa märken?
På Lars Bengtsson skulle de "kolla om vi kan koppla ihop det" och ringa tillbaka, det var i måndags.
På Best Sound idag hände det något konstigt. Där jobbade en vettig äldre man som påstått sig jobbat med hifi i 45 år, och han påstod på fullaste allvar att jag inte behövde lyssna på BOSE-systemet med HK-stärkaren för "BOSE'n har ju aktiv sub, och då är det ändå den som förstärker ljudet så du kan lyssna med vilken stärkare som helst nästan, och skillnaden mellan BOSE-stärkaren som jag nu kopplat upp i och HK-stärkaren gör kanske en ½% på ljudet medans ditt rum gör 50% på ljudet så det är ingen idé att lyssna med HK-stärkaren. Nej, vi jobbar inte med öppet köp"
Jag fattar inte det här, man glider in och vill handla något för en ganska avsevärd summa pengar och folk engagerar sig lika mycket som studentskorna gör när man köper bananer på Prisxtra.
Om någon vet en vettig handlare inom 10 mil som säljer HK och BOSE så tipsa gärna.
fy fan
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden