Hayabusa-tråden

Har varit på besök hos en kompis ute på Värmdö några dagar och på förmiddagen idag körde vi 222an från Värmdö in mot Sthlm , vid Nacka Centrum nånstans blev vi omkörda av en vinröd Hayabusa från -00 nånstans och bak hade den mjuka packväskor med ett svärd från en motorsåg som stack upp , var en lite ovanlig syn, undra om det var trädkapning på gång eller nåt annat i görningen ? 😃
Var det nån härifrån ?
 
Provade grejerna idag utan oljekyl och kollade eventuella läckage.

Möjligen en snabbare temperaturökning vid stillastående men inget jag kan bekräfta. Vid körning märkte jag ingen skillnad och motortempen sjönk direkt man fick upp fartvinden.

Tanken från början var att ha ett oljepåfyllningslock med termometer och kontrollera oljans temperatur med och utan kyl men den gick inte att använda, åtminstone inte utan modifikation.

Mer fartvind på turbon, så för den borde det ju gå jämt upp eller bättre. Teorier?
20250715_083227.jpg

Justerade klammern på avgaspipen lite så den syns mindre.
20250716_175323.jpg

Ska man nu ha en kyl hade man velat ha en sån där vätskekyld direkt på slangen från den stora kylaren (vattenkylaren)

"Mocal" och eller "Laminova" har jag hört talas om, men är det någon som vet exakt vilken produkt man ska ha?
 
Last edited:
Nån millimeter off topit
Men tycker första generationen av
Hayabusa är coolast.
Det tycker jag med. Därför jag bara haft Gen1. : )
Gillar Gen3 mer än Gen2 designmässigt.

Betydligt lättare för bonnmeken att trimma gen1 än gen3 som bara har en massa elektroniska begränsningar och kammar med konstig duration.

Fränt med trimmade/moddade Gen3 också men då är det ju Lamborghini-pengar och lite mer jobb. 🤣
 
Last edited:
Forskat vidare lite i vad tusan man skulle ha för modell av vattenkyld oljekylare och fick fram ett artikelnummer som jag i sin tur googlade och fick då upp Peter Pains gamla tråd och ett inlägg från Xyron bla med artikelnummer. Men detta var ju runt 2012, så undrar om det går att få tag på en sådan här i Sverige idag som privatkund?

Jag har dock inte bestämt mig om jag ska skaffa en, men den ser ju så cool ut monterad på sidan av motorn.


Laminova

Tråden från sporthoj.com med Xyron's inlägg
 

Bifogat

  • Screenshot_20250812_052028_Chrome.jpg
    Screenshot_20250812_052028_Chrome.jpg
    40.1 KB · Visningar: 6
Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top