Jim Profit
Gudomlig sporthojare
Ägaren skrev iaf att det var något kinesiskt och något som gått sönder (kanske var styretsfäste?..) så han stod på huvudet.Ser inte ut att vara något problem med det styret.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ägaren skrev iaf att det var något kinesiskt och något som gått sönder (kanske var styretsfäste?..) så han stod på huvudet.Ser inte ut att vara något problem med det styret.

Jomen det har jag, på faktiskt alla skruvar utom antingen låsmuttrar eller saker som ska vara lösa, och då blir det trögt fett där istället.Är det något jag lärt mig så är det att ha loctite på HD, saker har en tendens att vibrera loss..![]()
Eh, jag måste hejda mig lite med att påstå att skylten är stulen. Jag har anmält försvinnandet av den till polisen, som "stulen", men endast i försiktighetssyfte. Den KAN ha vibrerat loss nånstans på dom skumpiga vägarna i sörmland. Jag vill bara få det sagt.
Hur som helst rotade jag fram en 20 år gammal skylt jag fick med av nån anledning.
Är den här regskylten amerikansk? Jag minns inte att jag sett sådana skyltar här i sverige.
View attachment 531621
Sen vill jag också visa hur handtagen blev. Dom är inte bara estetiskt välsignade utan dessutom väldigt greppvänliga. Det smalare styret med dessa handtag har verkligen bidragit med både ett fränare utseende och en skönare körställning.
View attachment 531622

Även anmäla att man tappat sitt körkort och göra ett nytt. Det tyckte man var smart ifall man blev av med körkortet så kunde man ha det gamla och visa upp ifall blev stoppad igen......Det var det första man gjorde en period i det tidigare livet,så fort man köpte en hoj så förlust anmälde man reg skylten.
Körde man lugnt och fint var det aldrig några bekymmer,körde man ifrån dom och blev mer kallad till stationen eller fick besök av dom ,så var det alltid någon annan som kört med min redan förlust anmälda skylt.
![]()
Även anmäla att man tappat sitt körkort och göra ett nytt. Det tyckte man var smart ifall man blev av med körkortet så kunde man ha det gamla och visa upp ifall blev stoppad igen......
Till mitt 18 års smarthet i försvar så på det glada -90 talet så hände det ofta att dom bara kolla körkortet inte som idag att dom scanna det och även ser alla uppgifter genom regnr
Rostfria skruvar med nyloc-mutter ska du ha. Speciellt på utsatta ställen.Jomen det har jag, på faktiskt alla skruvar utom antingen låsmuttrar eller saker som ska vara lösa, och då blir det trögt fett där istället.
Harley verkar ha en egen slags trögt och segt gänglås, t ex på styrstångsbultarna. Jag vill köpa det gänglåset, samt ett tjockt grått moly-fett till generellt smörj på HD.

Eller så hade man "glömt" att ta med körkortet när polisen klockat en i 30+. Sen struntade man i att hämta ut delgivningsbreven på posten i 3 månader.Även anmäla att man tappat sitt körkort och göra ett nytt. Det tyckte man var smart ifall man blev av med körkortet så kunde man ha det gamla och visa upp ifall blev stoppad igen......
Till mitt 18 års smarthet i försvar så på det glada -90 talet så hände det ofta att dom bara kolla körkortet inte som idag att dom scanna det och även ser alla uppgifter genom regnr
Den ska tydligen vibrera betydligt mindre.Vibrerar Sportster 1200:an mycket även med sin gummiupphängda motor från -04 o framåt?
Jag har blivit lite smått nyfiken på just den hojen. Det går ju plocka bort/byta blinkers, styre, ljuddämpare o annat fult och få dem riktigt trevliga utseendemässigt.
Det här vore idealstuket på en sådan, enligt mig då:
View attachment 531685
Spännande!Jag fick ett spontan-ryck igår och köpte en Sportster 1200 -04.
Den ska förhoppningsvis levereras hem till mig på lördag.
Om allt går som tänkt, ska den så sakteliga transformeras från glidarstuk till något liknande bilden 4 inlägg upp.
- Ja jag ska försöka komma ihåg att plåta de "uppgraderingar" som förhoppningsvis ska ske.Spännande!
Ser fram emot bilder.![]()
Jag bytte kronorna mot bredare. Det var ju gummiupphängt styre original på tidiga 90 tals Sporters. Hade först rakt styre. Vibrerande mycket för motorn var ju trimmad. Bytte senare till böjt styre. Blev mycket mycket bättreDen ska tydligen vibrera betydligt mindre.
Lägg märke till att det inte är användningsförbud. Dvs det är helt OK skriva Regnummer tydligt med en tuschpenna på en pappskiva , montera pappskivan på hojen och köra.Det är inte en amerikansk skylt.
Däremot verkar din stöldanmälan gått igenom, så var försiktig så du inte blir stoppad när du kör runt med den skylten.
![]()

|
|
Tiotusentals körde Mälaren Runt
Lördagen den 15 augusti gen... |
|
|
Mälaren Runt fyller 40 år
Nu på lördagen den 15 augus... |
|
|
Steve Holcombe klar för GGN!