HW skrev:2084385Vad snackar du för skit, NSB skall pinas i 17 varv i Linköping.![]()
Det blir 36,3km.
/HW
Det var ju 20 varv förra året.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
HW skrev:2084385Vad snackar du för skit, NSB skall pinas i 17 varv i Linköping.![]()
Det blir 36,3km.
/HW
Du får inte blanda äpplen och päron, det är för många RR förare helt okänt vad som står i både NT och SR.Strider skrev:2084423I STCC reglementet står det att racetiden skall vara minst 20 min i STK 600. I övriga klasser vet jag ej.
Strider skrev:2084423I STCC reglementet står det att racetiden skall vara minst 20 min i STK 600. I övriga klasser vet jag ej.
Supermoto skrev:2080873Coolt![]()
Vi får låta 102dB enligt TR
Men ska pynta 1800:-![]()
Är det nån som fattar nåt (om SM alltså) som läst TR öht![]()
RR ABBE skrev:2080348HRMMMM
sp250 kör bara 8 varv!!!!!!![]()
Vi betalar lika mycket som alla andra men kvalar med 125 junior!!!!![]()
Rättvisan försvann för länge sen!!![]()
Varför är alltid racen dyrast på anderstorp och med risk att göra folk ilska så kan vi väl säga att de är inte de bästa organisatörerna!
![]()
´Alicia skrev:2080292Varför står det inget om när Supermotoracet börjar?
Tänkte oxå på detJag heter Lasse skrev:2084511Ska du köra klassen Super Moto cup????![]()
Vet inte vem som skrivit, men från Open till cup är det långt på tangentbordet.![]()
Bra med 102dB! Då kan ni köra med raka rör.
Hoppas att jag kan lifta med någon ner för då så ska jag fota allt och alla, eftersom jag inte får köra.![]()
Strider skrev:2084735Äpplen o päron, förare som inte läser reglementet...
Nah, så är det inte riktigt.
Strider skrev:2084735Äpplen o päron, förare som inte läser reglementet...
Nah, så är det inte riktigt.
Förarna var i fjor synnerligen väl medvetna om att flera av tävlingarna inte var enligt reglementet. På Knutstorp påpekades detta för domaren men han var en fegis och vågade inte följa reglementet.
På Falken togs det upp på förarmötet och den gången var det mer stake i domare o tävlingsledare och de ändrade antal varv så att det blev rätt. Samma sak på Våler om jag minns rätt även om man ökade tävlingen med några varv men inte tillräckligt många.
Faktum är att Mantorp o Falken var de enda tävlingar som kördes till rätt längd enligt reglementet. Mantorp var den enda tävlingen som vart rätt till antal varv från början.
2xGälleråsen, 2xKnutstorp, Anderstorp ( fast det vara nära) var för korta race.
http://www.stcc.se/pages/pdf/MCreglemente2006.pdf
Läs 2.10.2 Det var samma lydelse i 2005års utgåva.
Strider skrev:2080843Men jämför du NSB o R1000 så finner du att NSB får ca 30% mer tid ute på banan än R1000 till samma startpeng. Är det rimligt? Nix. Rimligt är att differentiera startpengen.
jag har bara en kommentar, masskrash@falkenberg... inte vare R1000 iallafall. Där tog NSB ikapp allt vad rookieklasserna orsakade resten av säsongen ... eller nåt...Lime skrev:2089528Rookieklasserna är åtskilliga fler än NSB. Kräver oerhört mycket mer av banfunktionärerna.
Ironi i en tråd om RR-SM är det näst svåraste som finns, svårast är ironi i en tråd om SM-SM...Lime skrev:2090217Men... om ni vill ha mera tid så kör i NSB då... Är ju bara att klassa upp er fort som fan och börja köra. Mer körning, samma peng.
F.ö. har vi åter igen bevisat att internet och ironi inte funkar.
Lime skrev:2090217Men... om ni vill ha mera tid så kör i NSB då... Är ju bara att klassa upp er fort som fan och börja köra. Mer körning, samma peng.
F.ö. har vi åter igen bevisat att internet och ironi inte funkar.
oFFkeFF skrev:2094388
HW, ni kortar alltså SM-klassernas rejs i år till 17 varv? Tidigare iaf 20 varv, och visst för herrejössan tid var det väl nåt år man körde färre är 16 varv..
Med tanke på tillökningen förare är det nog dessutom ett måste inför 2007.Strider skrev:2095331Det där förslaget ser inte så dumt ut.
HW skrev:2094407Eh, ja typ förra året... den hårddisken är offline just nu men jag har för mig att vi körde 16 varv då.
/HW
Edit: kolla vad jag hittade på webbservern:
![]()
Nordgren skrev:2096098
Dessvärre säger det mig att detta år inte blir ett år då man resonerar sig fram till bra lösningar (utan fokuserar på klubbarna maximala vinst...)
håkan skrev:2096335Kom med i matchen istället... ta till dig informationen som givits när det gäller TV avgiften som jag förmodar du syftar på.
Det lovas vitt och brett och INGET av det som lovades uppfylldes.
Eller ja, förra veckan fick HW en DVD...
Vart är råmaterialet? vart är tillståndet att ge ut tävlingen till lokala media?
Att sprida tävlingen fritt som klubben själv önskar? (internet, lokal-tv etc)
Det var vad som lovades förra året om just TV pengarna på 40 000kr + moms.
Berätta nu hur det kommer sig att klubbarna är ute efter pengar då?
Tror du inte själv på att en grupp människor och klubbar börjar fundera på varför det betalades pengar till något som inte egentligen behövdes?
Varför ska förarna betala tv-avgift i tron om att de inte får starta annars?
SVEMO står alltså INTE bakom något som har med TV-sändning att göra.
Inte heller gjorde de det förra året.
Alltså, det har ljugits för klubbarna om vad man skulle få för pengarna.
Det har ljugits för förarna i tron om att de inte ska få starta om de inte betalar TV-avgiften (ren lögn!)
Att få ut maximal vinst? det tror jag knappast, det är nog bara det att vissa klubbar anser att det finns bättre sätt att investera pengarna för den lokala klubben än att ge dom till ett produktionsbolag som inte ger nåt tillbaka.
Om tex LMS INTE betalar för TV-sändning i år, går de pengarna till att göra lokal reklam istället (och tro inte att det INTE görs reklam annars också, för det gör det en hel del i både radio och tidningar). Allt för att försöka dra mer publik.
Jag tror du är kallad till ett möte som du bör lyssna på vad som sägs
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti