håkan
Brumm brumm
oFFkeFF skrev:2096355Överdriv inte nu Håkan, visst fanken uppfylldes flera av sakerna som lovades med förra årets tv-sändningar? TV-tider, kanal, klipp och prod-tider och rent subjektivt anser jag iaf att var klart godkända produktioner för det priset.
Det ENDA, jag kan se som inte är uppfyllt är just råmaterielet, samt lite otydligt, vem som äger rättigheterna.
Det är helt tydligt vem som äger rättigheterna till materialet och det är Bergman Trading AB, inte SVEMO som det sas förra året.
Inget som lovades LMS som klubb uppfylldes (förutom DVDn som kom förra veckan efter det börjats knorra)
Resterande har jag inget att klaga på.
oFFkeFF skrev:2096355
Hela grejen med TV är att få till en bra produkt som går att sälja, det krävs pengar i början, och NÅGON måste upp med dessa pengar, SVEMO som stora vill inte lägga till något för att VÅR sport ska växa. Då måste rr-sektionen, klubbarna/förarna göra något.
Visst måste vi också vara någorlunda överens om hur vi ska nå våra mål. Men du Håkan, får ju inte glömma att Nordgren m.fl har ett mål, som kanske inte bara inbegriper vår klubbs mål med en sm-tävling. Precis som vissa förare har helt andra mål än vad deras klubb har.
Absolut, jag är FÖR en TV-produktion, men att förare och klubbar ska bli förda bakom ljuset om vad som egentligen är jag ju för fasen nåt helt annat än sportsligt.
Jag vet att för att få sporten att växa måste man sprida ordet.
Är det genom att ge bort pengar till ett produktionsbolag som får rättigheterna och sen inte ger nåt tillbaka?
skickar det i en kanal med väldigt liten spridning.
Jag lovar att fler skulle ha sett det om man fick lägga ut det på nätet 1-3 veckor efter en tävling.
oFFkeFF skrev:2096355
Skulle tv-produktionerna i dagens form läggas ner, skulle vi vara tillbaka på ruta ett, d.v.s 3-4 olika klubbar som efter olika förmåga försöker marknadsföra tävlingarna. Hittills kan väl tyvärr säga att det inte vart de flesta klubbarnas starkaste sida.
Vad gäller "ej betala" för tv-sändningarna och starta, vet jag tyvärr en stackare som slitit sitt arsle med att jobba för det här, och fått betala de förarnas tv-avgift ur egen plånbok. Men så går det när "någon annan" alltid ska betala...
TV-produktionen bör inte läggas ner, men berörda parter kan väl åtminstone sluta ljuga?
Och ska man ha en sån regel, ej betalt tv-avgift = inte få starta. Då ska det bannemej finnas en regel som säger så, inte nåt som är taget ur luften bara.
Varför tror du STCC AB har avtal med varje team som kör?
Jag är definitivt för en TV-produktion, bara de som står bakom har mer än luft att komma med
Last edited: