Hade en svensk gjort detta?

Mmmm, blir inte så ofta, lite långt...

(Du kan ju slå upp det, basala kunskaper).
Icke basala kunskaper.
Skitnödigt studenttrams.

Har inget emot att kallas rasist.
Tycker inte själv att jag är det.
Anser att det är uppväxtförhållanden och kultur som är avgörande.

Min tandläkare lagar tänderna på ett kvinnofängelse och jag kan garantera att damerna i gamla svedala är inte så mycket bättre.
En dam grilljerade sin mans huvud i ugnen..

Fast hon var å andra sidan inte svensk så det var ett dåligt exempel, snarare var hon rumän och det var ju liksom vatten på Nytekniks kvarn. ;)

Icke basala kunskaper.
Skitnödigt studenttrams.
Nu tycker jag faktiskt att du generaliserar grovt. Det är bara förstaårsstudenter som svänger sig med vad de uppfattar som märkvärdiga ord, i den barnsliga förhoppningen att någon skall begå misstaget att tro att de är så märkvärdiga som de själva tycker. Men redan mot mitten av den andra terminen inser de allra flesta hur löjliga de framstår. En mognadsfråga alltså, snarare än en fråga om sysselsättning.

Skitnödigt håller jag däremot med om. Det är kärnfullt och träffande :lol

@ Blueridge, ahr du kommit på nåt sätt att framföra åsikten att de flesta invandrare är extrema rasister utan att bli kallad rasist? :lol

Fast hon var å andra sidan inte svensk så det var ett dåligt exempel, snarare var hon rumän och det var ju liksom vatten på Nytekniks kvarn. ;)
Kvarnen som säger att människor med ett visst ursprung gör vidrigare saker än andra?

Att polletten ska trilla ner hos mentalt handikappade är ju inte så stor men om den mot förmodan ändå skulle göra det så inser nog även de att folk gör vidriga saker i alla länder, oavsett var de kommer ifrån.

[ Haha, det var verligen en seiös fråga :D

Tycker det är fegt att dölja sin bildning bakom "bebisspråk". Här visar det sej att du är ett universalgeni som sitter högt över oss som kanske inte ens innehar nån kvasiexamen av icke verifierad art.

Tycker du skall kolla vem som kom med påståendet och i vilken anda det är skrivet. Min frågeställning kan å andra sidan rent av vara retorisk.

Om du läser om tråden kan det ju hända att du hinner begripa vad det står, ingen garanti men om nåt är otydligt för dej kan jag försöka förklara. Bättre om du frågar...

Skrotnisse;
Kul att du upprepar delar av vad jag skrev...(Anser att det är uppväxt....).
Lite nyfiken på varför du vill platta till mej när vi i väsentliga delar verkar vara överens i sak? Att du valt att vara dryg gentemot mej vet jag sen innan och det kommer jag över utan att bli det minsta skitnödig.

Kvarnen som säger att människor med ett visst ursprung gör vidrigare saker än andra?

Att polletten ska trilla ner hos mentalt handikappade är ju inte så stor men om den mot förmodan ändå skulle göra det så inser nog även de att folk gör vidriga saker i alla länder, oavsett var de kommer ifrån.

Bra, men poängen var bara att det var ett dåligt exempel att dra upp en rumän i sammanhanget. :hej

"mentalt handikappade" - hallå där! Om jag skvallrar för Swedie så blir du bannad i en vecka.

Vad jag skrev i trådens första inlägg var förstås inte att "människor med ett visst ursprung gör vidrigare saker än andra". Jag ställde frågan om det var så att människor från Makedonien och dess omgivningar hade faiblese för det makabra. Som att spola ner sin man på toa eller för den delen griljera hans huvud i ugnen.

Aha, så oliktänkande (från dig) är per definition mentalt handikappade enligt dig? Intressant aspekt.

Aha, så oliktänkande (från dig) är per definition mentalt handikappade enligt dig? Intressant aspekt.
Den enda intressanta aspekten är hur du får det till att någon skulle mena att det är oliktänkandet som definierar mentalt handikapp. Läser du inte inläggen du svarar på?

Jag ställde frågan om det var så att människor från Makedonien och dess omgivningar hade faiblese för det makabra. Som att spola ner sin man på toa eller för den delen griljera hans huvud i ugnen.
Om någon skulle svarat -Ja, det har de! Skulle du trott på det då?

Det begriper du väl själv att Makedonier med grannar (till vilka rumänerna för övrigt inte hör) inte har någon särskild smak för styckmord! De som bor i Makedonier är makedonier, inte mördaraliens från en annan galax.

Last edited:
Jag ställde frågan om det var så att människor från Makedonien och dess omgivningar hade faiblese för det makabra. Som att spola ner sin man på toa eller för den delen griljera hans huvud i ugnen.

Förvisso är jag anhängare av att skylla beteende på kultur men jag tror inte att du kan få fram en siffra på hur mycket vanligare det är att en rumän eller makedon skändar sin partners lik jämfört med en svensk eller polack.

I övrigt är tråden både bra och underhållande, med undantag för bonnys plikttrogna desinformation varför jag passar på att tala om hur det förhåller sig med frågan huruvida det är "finnar, följt av norrmän, danskar och engelsmän..." som tar upp plats i statistiken:

Andelen personer som är misstänkta för brott är större i grupper från vissa
geografiska områden än från andra. Det gäller till exempel vissa delar av
Afrika, till exempel Nordafrika, och Västasien. De som kommer från västra
Europa, Sydostasien och USA, Kanada, Australien och Nya Zeeland tillhör
de grupper som i minst utsträckning är misstänkta för brott bland de utrikes
födda.

BRÅ Rapport 2005:17

Det begriper du väl själv att Makedonier med grannar (till vilka rumänerna för övrigt inte hör) inte har någon särskild smak för styckmord! De som bor i Makedonier är makedonier, inte mördaraliens från en annan galax.

Det vet jag inte om jag kan hålla med om efter att ha varit involverad med ett styck hona från just Makedonien. Jag är glad att jag kom undan med nötpåsen i behåll och utan kniv i ryggen. :gnissla

(Fast det kanske inte hade att göra med att hon var just från balkan, det kan ju vara så enkelt att hon var av kvinnligt kön med vissa mentala defekter)

"mentalt handikappade" - hallå där! Om jag skvallrar för Swedie så blir du bannad i en vecka.
Så du tog åt dig? :rofl
Vad jag skrev i trådens första inlägg var förstås inte att "människor med ett visst ursprung gör vidrigare saker än andra". Jag ställde frågan om det var så att människor från Makedonien och dess omgivningar hade faiblese för det makabra. Som att spola ner sin man på toa eller för den delen griljera hans huvud i ugnen.
Och svaret på den frågan är rätt självklar om man kan tugga tuggummi och gå samtidigt. Tror det sker betydligt makabrare saker i tex USA men du skulle knappast ha startat en tråd om det. Så den intressanta frågan är vad du egentligen vill med tråden förutom att fylla din dagliga kvot av startade trådar?

Den enda intressanta aspekten är hur du får det till att någon skulle mena att det är oliktänkandet som definierar mentalt handikapp. Läser du inte inläggen du svarar på?

Fast mest intressant är det förstås att få veta vad en clown som du gör här? Nyreggad & utan hoj och allt utom en "kompis". Stackare.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman