Hade en svensk gjort detta?

Förvisso är jag anhängare av att skylla beteende på kultur men jag tror inte att du kan få fram en siffra på hur mycket vanligare det är att en rumän eller makedon skändar sin partners lik jämfört med en svensk eller polack.

I övrigt är tråden både bra och underhållande, med undantag för bonnys plikttrogna desinformation varför jag passar på att tala om hur det förhåller sig med frågan huruvida det är "finnar, följt av norrmän, danskar och engelsmän..." som tar upp plats i statistiken:

Andelen personer som är misstänkta för brott är större i grupper från vissa
geografiska områden än från andra. Det gäller till exempel vissa delar av
Afrika, till exempel Nordafrika, och Västasien. De som kommer från västra
Europa, Sydostasien och USA, Kanada, Australien och Nya Zeeland tillhör
de grupper som i minst utsträckning är misstänkta för brott bland de utrikes
födda.

BRÅ Rapport 2005:17

Som du vet har jag läst den rapporten så jag ska förklar för dig, igen...

Du kan inte jämföra Område med Land, du kan inte heller utgå från att ett område med få personer i Sverige men hög relativ belastning är det samma som att vi har många kriminella från det landet. Kallas statistik...

Ungefär som att 1% av 100.000 är mer än 10% av 20.:fakta

Du kan ju själv se att det finns inget i ditt citat som har med det jag sa att göra, d.v.s hur många från Finland som sitter i svenska fängelser för grova brott. Det är dock fullt möjligt att svensk tv har givit mig fel uppgifter, vi vet ju att svensk tv bara är (S)(V)T, och jag orkar inte kolla siffrorna själv, med det kommer ju å andra sidan du till att göra nu!:yoparty

Som du vet har jag läst den rapporten så jag ska förklar för dig, igen...

Du kan inte jämföra Område med Land, du kan inte heller utgå från att ett område med få personer i Sverige men hög relativ belastning är det samma som att vi har många kriminella från det landet. Kallas statistik...

Ungefär som att 1% av 100.000 är mer än 10% av 20.:fakta

Du kan ju själv se att det finns inget i ditt citat som har med det jag sa att göra, d.v.s hur många från Finland som sitter i svenska fängelser för grova brott. Det är dock fullt möjligt att svensk tv har givit mig fel uppgifter, vi vet ju att svensk tv bara är (S)(V)T, och jag orkar inte kolla siffrorna själv, med det kommer ju å andra sidan du till att göra nu!:yoparty

Det här kan vara det mest obegripliga du plitat ihop. Grattis. :)
Fakta kvarstår:
  • Jag har rätt
  • Du har fel

:hej

Tycker det är fegt att dölja sin bildning bakom "bebisspråk". Här visar det sej att du är ett universalgeni som sitter högt över oss som kanske inte ens innehar nån kvasiexamen av icke verifierad art.

Tycker du skall kolla vem som kom med påståendet och i vilken anda det är skrivet. Min frågeställning kan å andra sidan rent av vara retorisk.

Om du läser om tråden kan det ju hända att du hinner begripa vad det står, ingen garanti men om nåt är otydligt för dej kan jag försöka förklara. Bättre om du frågar...

Skrotnisse;
Kul att du upprepar delar av vad jag skrev...(Anser att det är uppväxt....).
Lite nyfiken på varför du vill platta till mej när vi i väsentliga delar verkar vara överens i sak? Att du valt att vara dryg gentemot mej vet jag sen innan och det kommer jag över utan att bli det minsta skitnödig.

Är på intet sätt intresserad av att "platta till dig".
Men en fabläss för att formulera sig på ett sätt som syftar till att andra inte skall orka argumentera emot emedan de inte förmår tolka innebörden i inlägget kommer jag att svara på.
Oavsett vem som skriver.

Vad grundar du uppfattningen att jag "valt att vara dryg gentemot dig" på?
Jag är dryg mot alla - Om du med detta uttryck menar att jag är relativt ointresserad av andras åsikter.

Som en av min tids stora poeter (Clint Eastwood) sade:
Opinions and assholes.
Everybody got one.

Är på intet sätt intresserad av att "platta till dig".
1.Men en fabläss för att formulera sig på ett sätt som syftar till att andra inte skall orka argumentera emot emedan de inte förmår tolka innebörden i inlägget kommer jag att svara på.
Oavsett vem som skriver.

2a.Vad grundar du uppfattningen att jag "valt att vara dryg gentemot dig" på?
2b.Jag är dryg mot alla - Om du med detta uttryck menar att jag är relativt ointresserad av andras åsikter.

3.Som en av min tids stora poeter (Clint Eastwood) sade:
Opinions and assholes.
Everybody got one.

Tackar för svar.

1. Det är ju en uppfattning du har, och den har du ju rätt till även om den råkar vara felaktig. Kan ju iofs förklara varför jag får få eller lite märkliga reaktioner på mina inlägg, skall absolut tas i beaktande. Jag uttrycker mej som jag gör, vilket jag menar mej vara i min fulla rätt att göra, om förståelsen brister är väl inte det ytterst mitt problem? Pekar man ut vad det är som är otydligt skall jag efter bästa förmåga förklara. Jag har tidigare sagt att jag inte missunnar nån att ha uppfattningar om det.

2a. Kommentarer på tidigare inlägg, orka leta i gamla inlägg nu.
2b. Fair enough. Men varför på vänligt ställda frågor eller hänvisningar.

3. Sa han så? Får inte ihop det med antalen där. Hursom är det som Gunnar Sträng sa; "ett oomkullrunkeligt faktum".

Tog mej friheten att numrera lite i ditt inlägg för att svaret inte skall bli otydligt.

Jag får det till tvärtom faktiskt. Ni pratar om två olika saker verkar det som.

Ja, jag noterade också det sen när jag vaknat till liv ordentligt men tänkte att jag kanske klarar mig undan. Men faktum kvarstår, jag har rätt och han har fel.

Allvarligt talat så är det befängt att påstå att det skulle vara flest norrmän, eller vad han nu vimsade om, i svenska fängelser. Jag tror varje vuxen och någorlun da normalbegåvad begriper att det inte är så, förstår heller inte varför det för en liberal är intressant att ens diskutera, liberaler vet väl att eventuell överrepresentation beror på särbehandling i domstolen, allmän diskriminering, ökad anmälningsbenägenhet mot invandrare och andra floskler. Alltså spelar det väl ingen roll om det nu är norrmän eller somalier eller irakier eller islänningar i fängelse?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman