Gruppköp av minimoto á ca 2000kr?

Status
Ej öppen för fler svar.
Pasi skrev:
Vart skriver Swedie att han skulle kräva pengar från gruppköpet som Sam har organiserat? (Där har han dock inga pengar att hämta)

Tror det enda Swedie skrev var att han eventuellt skulle sätta stopp för kommande gruppköp via forumet, vilket kanske beror på att en del köper minimotos för att göra business med och det var väl kanske inte tanken med sporthoj.com forumet.


Nästa gång får vi väl hålla gruppköpet nån annanstans kanske :rolleyes:
Jag håller faktiskt med om att det är lite dåligt att köpa massor med hojar bara för att sälja vidare och tjäna stålar , tycker att det räcker att köpa för eget behov , okej om man köper flera och säljer till polare men för samma pris i sådana fall :tungan Pengar är inte allt.
 
På cuihan så finns länk till bilder på modeller och färgkombinationer , men kan ingen fixa dit lite bilder på övriga modeller som ingår i vårat gruppköp , typ snöscootervarianten och offroad hojarna ??

Sam kanske ? :Bugar
 
Pasi skrev:
Vart skriver Swedie att han skulle kräva pengar från gruppköpet som Sam har organiserat? (Där har han dock inga pengar att hämta)

Tror det enda Swedie skrev var att han eventuellt skulle sätta stopp för kommande gruppköp via forumet, vilket kanske beror på att en del köper minimotos för att göra business med och det var väl kanske inte tanken med sporthoj.com forumet.
Jag håller med om att man kanske bör hålla sig till att köpa för egen del, och inte för kommersiellt bruk. Men man tolkar det ju onekligen så att nu när han är sponsrad av ett företag som också erbjuder liknande minimotos, så "konkurrerar" vi med hans sponsor?
 
Pasi skrev:
Vart skriver Swedie att han skulle kräva pengar från gruppköpet som Sam har organiserat? (Där har han dock inga pengar att hämta)

Tror det enda Swedie skrev var att han eventuellt skulle sätta stopp för kommande gruppköp via forumet, vilket kanske beror på att en del köper minimotos för att göra business med och det var väl kanske inte tanken med sporthoj.com forumet.


http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=912700#post912700

Läs det o dra dina egna slutsatser
 
Det var ingen som från början sa hur många hojar man fick beställa...
Alltså handlar det om företagsamhet... EOD.
 
Sulan skrev:
Det var ingen som från början sa hur många hojar man fick beställa...
Alltså handlar det om företagsamhet... EOD.

Det handlar väl om sunt förnuft :kocko

Tur att sam inte var lika "företagsam" som vissa andra företagsamma
individer,då hade väl hojarna kunnat bli rätt dyra :7peta

Men det är väl tur att nån jobbar en massa gratistimmar så vissa
kan tjäna en hacka :3freak
 
Finns alltid parasiter i samhället och kommer alltid att finnas tyvärr...
 
Nja.. Jag förstår vad ni menar men jag tycker inte det handlar om att parasitera...


Sen så tror jag ju inte sam och de andra jobbar "gratistimmar" då jag förutsätter att fler än jag lagt en extra slant som tack för hjälpen...
 
hej sitter o läser o har hört att det redan blivit beställt stämmer det ? orkar inte sitta o läsa alla 123 sidor, jätte bra om nån kunde dra ett pm till skulle va snällt, eller mejla kanske enklast

karel@vsrr.se
o berätta gärna hur många det vart beställt i så fall / karel
 
Sulan skrev:
Nja.. Jag förstår vad ni menar men jag tycker inte det handlar om att parasitera...


Sen så tror jag ju inte sam och de andra jobbar "gratistimmar" då jag förutsätter att fler än jag lagt en extra slant som tack för hjälpen...
Det är ju dock fortfarande ideellt arbete då de inte direkt räknar med eller kräver att få en extra slant av alla :)
 
Tjet skrev:
Ser ut som en såndär (tror det var 16E) som man beställde från w-motoracing... :va


Samma färgsättning som 14E men med dekaler, den som vi kunde välja med den färgsättningen var helt fri från klibbor.

Edit: Bild.
 

Bifogat

  • G14EColorCombinBlueBlackWhite5.jpg
    G14EColorCombinBlueBlackWhite5.jpg
    88.7 KB · Visningar: 108
En liten tanke bara......
Säg att Du kommer till Trollhättan för att hämta ut din dyrgrip, men förpackningen/hojen är transportskadad?
Finns det hela förpackningar tänker inte jag ta emot en skadad förpackning.
Men då blir det ju så att det i slutet eventuellt finns någon/några förpackningar/hojar som är skadade.
Det finns ju inte en unik förpackning som är märkt med ditt namn, utan de är antagligen endast märkta med modellnr samt färg.
Men i slutet kan det ju bli nån stackare som får en icke helt funktionell hoj.

Det är ju i så fall ingen tröst att få pengarna tillbaks, för det kommer ju dröja ytterligare några månader innan man kan skaffa hem en ny.

Hur kommer detta att skötas?
 
Mookie skrev:
Samma färgsättning som 14E men med dekaler, den som vi kunde välja med den färgsättningen var helt fri från klibbor.

Edit: Bild.

Nee det är ju ingen 14E på blocket. 14E har grövre ram, korsstaget sitter längre ut på "svingen" etc.. Det där ser ut som en 100kg moppe.
 
Masterlord skrev:
En liten tanke bara......
Säg att Du kommer till Trollhättan för att hämta ut din dyrgrip, men förpackningen/hojen är transportskadad?
Finns det hela förpackningar tänker inte jag ta emot en skadad förpackning.
Men då blir det ju så att det i slutet eventuellt finns någon/några förpackningar/hojar som är skadade.
Det finns ju inte en unik förpackning som är märkt med ditt namn, utan de är antagligen endast märkta med modellnr samt färg.
Men i slutet kan det ju bli nån stackare som får en icke helt funktionell hoj.

Det är ju i så fall ingen tröst att få pengarna tillbaks, för det kommer ju dröja ytterligare några månader innan man kan skaffa hem en ny.

Hur kommer detta att skötas?

Iom att detta är ett privatköp och inte via någon firma så kommer förmodligen var och en att få sköta sin reklamation. Såvida inte väldigt många får felaktiga hojar då de kan gå ihop och reklamera det tillsammans...
 
Masterlord skrev:
En liten tanke bara......
Säg att Du kommer till Trollhättan för att hämta ut din dyrgrip, men förpackningen/hojen är transportskadad?
Finns det hela förpackningar tänker inte jag ta emot en skadad förpackning.
Men då blir det ju så att det i slutet eventuellt finns någon/några förpackningar/hojar som är skadade.
Det finns ju inte en unik förpackning som är märkt med ditt namn, utan de är antagligen endast märkta med modellnr samt färg.
Men i slutet kan det ju bli nån stackare som får en icke helt funktionell hoj.

Det är ju i så fall ingen tröst att få pengarna tillbaks, för det kommer ju dröja ytterligare några månader innan man kan skaffa hem en ny.

Hur kommer detta att skötas?


Min e nog UNIK... tror jag var den enda som tog i den färgen :banana

//Noby
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top