Gruppköp av minimoto á ca 2000kr?

Status
Ej öppen för fler svar.
Chefen Alabama skrev:
Iom att detta är ett privatköp och inte via någon firma så kommer förmodligen var och en att få sköta sin reklamation. Såvida inte väldigt många får felaktiga hojar då de kan gå ihop och reklamera det tillsammans...
Ja så får man nog göra.
Vad jag menar bara är att om jag kommer för att plocka ut min lilla älskling kommer jag att vägra att ta emot en förpackning som är skadad, så länge det finns andra av samma sort som är hela.
Detta innebär ju att den/de stackare/stackarna som hämtar ut sist får slåss om de ev. trasiga leksakerna...?????
 
Är det leveransvillkor CIF blir det ju leverantören som får stå för eventuella skador, så det är ju bara som sagt att reklamera i så fall.
 
Masterlord skrev:
Ja så får man nog göra.
Vad jag menar bara är att om jag kommer för att plocka ut min lilla älskling kommer jag att vägra att ta emot en förpackning som är skadad, så länge det finns andra av samma sort som är hela.
Detta innebär ju att den/de stackare/stackarna som hämtar ut sist får slåss om de ev. trasiga leksakerna...?????

Vad är det som säger att du har rätt till en hel hoj och att du tvingar någon annan att ta en trasig? Är du mer än oss andra eller?
Förstår ditt resonemang men någon kommer ju givetvis att få den trasiga och då undrar jag varför du anser att du vägrar ta emot den ,medans någon annan måste acceptera att göra det?
 
Maxxi skrev:
Vad är det som säger att du har rätt till en hel hoj och att du tvingar någon annan att ta en trasig? Är du mer än oss andra eller?
Förstår ditt resonemang men någon kommer ju givetvis att få den trasiga och då undrar jag varför du anser att du vägrar ta emot den ,medans någon annan måste acceptera att göra det?
Det är ju det jag menar också!
Jag är absolut inte mer än någon annan.
Jag menar bara att de som lämnar ut hojarna till oss är väl inte heller något mer än oss andra och kan komma att säga att jag ska få en trasig hoj medans det finns andra hela kvar? Det är därför jag menar att jag inte skulle ta emot den.
 
Maxxi skrev:
Vad är det som säger att du har rätt till en hel hoj och att du tvingar någon annan att ta en trasig? Är du mer än oss andra eller?
Förstår ditt resonemang men någon kommer ju givetvis att få den trasiga och då undrar jag varför du anser att du vägrar ta emot den ,medans någon annan måste acceptera att göra det?
Skulle du stå där och tacka och buga för att någon annan väljer att ge dig en trasig samtidigt som det står 200 hela bredvid dig? Tror inte det va?
 
Masterlord skrev:
Skulle du stå där och tacka och buga för att någon annan väljer att ge dig en trasig samtidigt som det står 200 hela bredvid dig? Tror inte det va?
Se så lugna ner dig nu. Jag tror dessa hojar är väl packade och det är inte så mycket som kan gå sönder då de förmodligen ligger med frigolit eller liknande runt sig. Håller en plasma tv som skeppas från Hong Kong så håller nog en plastbit från kina också.
 
Maxxi skrev:
Se så lugna ner dig nu. Jag tror dessa hojar är väl packade och det är inte så mycket som kan gå sönder då de förmodligen ligger med frigolit eller liknande runt sig. Håller en plasma tv som skeppas från Hong Kong så håller nog en plastbit från kina också.
Nejdå, jag e lugn... :tummenupp
Förmodligen har de packat på ett bra sätt, men det kan ju alltid hända olyckor. Kanske de som plockar ur containern råkar tappa en...
Vi hoppas givetvis på det bästa, och att alla skall kunna glädjas åt sina små älsklingar! :D
 
Maxxi skrev:
Se så lugna ner dig nu. Jag tror dessa hojar är väl packade och det är inte så mycket som kan gå sönder då de förmodligen ligger med frigolit eller liknande runt sig. Håller en plasma tv som skeppas från Hong Kong så håller nog en plastbit från kina också.


Skulle inte tippa på att dom är nerpackade i frigolit , dom ligger nog bara i en kartong.

Risken finns väl att dom som delar ut hojarna (och deras vänner) river å sliter i lådorna för att hitta rätt modell, färg mm ? inte säkert dom läser på kartongen vad det är för färg mm , man vet ju hur ivriga ungar kan bli på julafton när dom får paket , liknande kan väl hända nån slarvig hojåkare som får en container med minimoto :tungan
 
Swedie skrev:
Jag tar inget betalt från Sam eller andra som gjort gruppköp. De kommer tjäna pengar och vara glada. Det är FRAMTIDA gruppköp som jag kommer sätta stopp för. De som varit och är under gång.. kommer inte bli påverkade på nått sätt.

Varför vill du stoppa framtida gruppköp ????
 
Swedie, menar du att Sam o co.'s planerade framtida "jan/feb-köp" inte får genomföras ALLS el. att du vill ha en slant för det köpet?

Edit: Tråkigt, då jag har redan flera vänner som "måste" ha en minibike, som jag sagt att jag kan kirra en till sommaren (dvs. jag hade tänkt genom Sam o co.'s "jan/feb-köp"). Dessutom vill jag ha en till till landet.



Vänligen Niklas.
 
fax skrev:
Skulle inte tippa på att dom är nerpackade i frigolit , dom ligger nog bara i en kartong.






Det är frigolit runt hojarna. Väldigt väl packiterade, samma sak gäller allt som är till som också är packat i frigolitboxar.
 
Swedie skrev:
Jag tar inget betalt från Sam eller andra som gjort gruppköp. De kommer tjäna pengar och vara glada. Det är FRAMTIDA gruppköp som jag kommer sätta stopp för. De som varit och är under gång.. kommer inte bli påverkade på nått sätt.

Så om jag tycker att Sams första beställning funkade perfekt och vill köpa genom honom igen så får jag det inte? :7peta . Är det förbjudet att PM honom om ett köp också då? :confused: . Sen en sak till om jag vill ha en hoj som ni ej har och jag kan få en sån genom Sam då blir man ju lite små iriterad om man inte får beställa från Sam :huvet
 
Last edited:
Nån som vet hur de ligger till, har dom börjat packa ihop våra eller e dom t.o.m redan på fartyget påväg hit?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top