Gruppköp av minimoto á ca 2000kr?

Status
Ej öppen för fler svar.
R6^Putte^ skrev:
För det är väl helt kört att beställa Mini-Moto nu så jag inte går miste??!
Helt seriöst!
Om du inte ORKAR läsa igenom tråden, skumma igenom dem
sista sidorna iaf! Där står det klart och tydligt att det är
åt helsike försent att beställa.

Men det finns fler länkar, bla en banner på SH´s förstasida ang
ett gruppköp! Anmäl dig där!
 
Nej jag hinner inte läsa igenom hela tråden skrev därför inlägget och hoppades på ett snabbt svar istället som jag tackar för. Finns ingen anledning att sura det är ju ett forum!

Söder skrev:
Helt seriöst!
Om du inte ORKAR läsa igenom tråden, skumma igenom dem
sista sidorna iaf! Där står det klart och tydligt att det är
åt helsike försent att beställa.

Men det finns fler länkar, bla en banner på SH´s förstasida ang
ett gruppköp! Anmäl dig där!
 
R6^Putte^ skrev:
Nej jag hinner inte läsa igenom hela tråden skrev därför inlägget och hoppades på ett snabbt svar istället som jag tackar för. Finns ingen anledning att sura det är ju ett forum!

Det är ungefär 100 före dig som ställt samma fråga så det blir lite tröttsamt.
 
saxat från www.cuihan.com

"Går det åt skogen i höststormar kan man räkna med att förlora några hundralappar per inbetalt tusenlapp samt glädja några fattiga barn där containers spolas i land. "


hehe lyllos dom ungarna !! :tungan
 
GlennB skrev:
Jag skiter fullständigt i vad begpriset blir, min är inte till salu när jag får den, möjligen skulle jag kunna släppa den för 6-7000 eller nåt, allt under det så är den mer värd för mej ståendes i garaget.

Om det MOT förmodan skulle dyka upp hojar för en femhundring (mycket osannolikt) så är det bara bra, för då skulle jag köpa en eller två sådana och ha att plocka reservdelar ifrån, elelr bygga om rent allmänt.

Jag tror dessutom att det är rätt få 15-åringar som beställt hojar varken här eller på zatzy, av den enkla anledningen att både där och här hänger det mest folk som redan har dyra leksaker (bilar och motorcyklar, eller som i mitt fall, både och.)

Jag är 15 år och har bestält en. Så minst en är det :)
 
bara 2 =)
Jag har 25 stycken på ingående,
Så är det nån/några som missat beställningen så finns det några extra hemma hos mig snart till salu.
Doxk lite dyrare än priset i denna beställning =)

zejtan@techsweden.org
 
ZejtaN skrev:
Ge mig ett seriöst bud så kan vi nog komma överens om nånting som gynnar oss båda.

zejtan@techsweden.org

Fan vilken dålig stil :kocko . Köpa många hojar och sen sälja av dem för att gå med vinst. Då tycker jag att du kan betala en avgift till sam och company för att de är de som har fixat detta.
 
Fox 2 skrev:
Fan vilken dålig stil :kocko . Köpa många hojar och sen sälja av dem för att gå med vinst. Då tycker jag att du kan betala en avgift till sam och company för att de är de som har fixat detta.

Håller med helt och hållet!!! :6surkart
 
Fox 2 skrev:
Fan vilken dålig stil :kocko . Köpa många hojar och sen sälja av dem för att gå med vinst. Då tycker jag att du kan betala en avgift till sam och company för att de är de som har fixat detta.







:rofl Säg till kompis när du har en fet hoj och skall sälja. Ska lätt göra affär med dig. :lol
 
Sulan skrev:
@ Fox2 & Leon:
Varför??

Finns nåt som kallas företagsamhet....

Visst är det okej att köpa saker utomlands och sälja dem lite dyrare i sverge om man gör hela jobbet själv. Det jag tycker är fel här är att man låter sam & company göra jobbet och man själv tar vinsten.
 
Fox 2 skrev:
Visst är det okej att köpa saker utomlands och sälja dem lite dyrare i sverge om man gör hela jobbet själv. Det jag tycker är fel här är att man låter sam & company göra jobbet och man själv tar vinsten.





Sa du det till företaget du köpte din kx på också?
 
Therudeboy skrev:
Sa du det till företaget du köpte din kx på också?

Men du inser väl skillnaden i det här fallet? Ett stort gäng motorcykelentusiaster går ihop och beställer minimotos för att slippa mellanhanden via en svensk handlare. En person tar på sig att uföra jobbet med upphandling etc. Är det då rätt att nån annan ska åka snålskjuts på den personens arbete och tjäna massa pengar utan att behöva göra speciellt mycket själv? Jag har inget emot de som fixar in minimotos helt själva och sedan säljer dyrt men i det här fallet var det ju inte tänkt att nån skulle kunna använda sig av möjligheten att sälja hojarna vidare. Jag vet att du är lite bitter för att din fina affärsidé gick i stöpet men att hålla på att uppmana andra att sälja hojarna dyrt känns löjligt tycker jag.

För övrigt vet jag inte om Zejtan var delaktig i gruppköpet eller om han faktiskt har tagit hem 25 hojar själv (isf har jag inget att anmärka).
 
Coola Ola skrev:
Men du inser väl skillnaden i det här fallet? Ett stort gäng motorcykelentusiaster går ihop och beställer minimotos för att slippa mellanhanden via en svensk handlare. En person tar på sig att uföra jobbet med upphandling etc. Är det då rätt att nån annan ska åka snålskjuts på den personens arbete och tjäna massa pengar utan att behöva göra speciellt mycket själv? Jag har inget emot de som fixar in minimotos helt själva och sedan säljer dyrt men i det här fallet var det ju inte tänkt att nån skulle kunna använda sig av möjligheten att sälja hojarna vidare. Jag vet att du är lite bitter för att din fina affärsidé gick i stöpet men att hålla på att uppmana andra att sälja hojarna dyrt känns löjligt tycker jag.

För övrigt vet jag inte om Zejtan var delaktig i gruppköpet eller om han faktiskt har tagit hem 25 hojar själv (isf har jag inget att anmärka).


Folk åker ju snålskjuts på mig, har jag gnällt om det? Nej, då förstår du att jag inte bryr mig.

Det finns folk som beställt massvis med minimoto via mig, om dom sedan säljer dom för 20.000:- st rör inte mig i ryggen ett dugg. Ang min affärsidé så är jag inte bitter ett dugg, klart jag uppmanar folk till att höja priset. Vill inte du få ut några pengar om/när du skulle sälja din hoj? eller du kanske helt enkelt inte bryr dig om att du kanske förlorar 2000:- när det finns folk som säljer dom för ex 500:- i brist på pengar?. Det är faktiskt vi som tagit in så pass många som nu kan styra begangnat priset på hojarna tills det kommer ett ufo som säljer dom för några hundra över inköpspriset.
 
Citat:
Inskickat av TERMINATOR
vad ska du ha för dom



Ge mig ett seriöst bud så kan vi nog komma överens om nånting som gynnar oss båda.


Det va inte svar på min fråga, budgivning kan jag pyssla med när jag surfar på QXL.

ge mej ett pris så kan jag ta ställning till det
 
fax skrev:
*suck* måste folk bli så gnidna så fort det vankas pengar ? Det är väl okej om swedie tar provision på w-motoracings beställningar eftersom dom annonserar här på förstasidan , men han ska väl inte komma å kräva att få pengar av oss andra ? ! :6surkart
Men det är ju förståss bara vad jag tycker :)
Ta en titt på inlägg nr 137 och 160 i denna tråd, så ser man ju Swedie's inställning i början. Då fanns det tydligen inget intresse, så jag förstår inte heller varför han nu ska ha betalt...????? :confused:
 
Vi väntar fortfarande på gnidna swedies svar varför gruppköp skall förbjudas på sporthoj
 
Vart skriver Swedie att han skulle kräva pengar från gruppköpet som Sam har organiserat? (Där har han dock inga pengar att hämta)

Tror det enda Swedie skrev var att han eventuellt skulle sätta stopp för kommande gruppköp via forumet, vilket kanske beror på att en del köper minimotos för att göra business med och det var väl kanske inte tanken med sporthoj.com forumet.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top