2097299 Jag använder en
Garmin Quest och en låsbar, gummidämpad
motorcykelhållare från Touratech med 12V-matning och uttag för hörsnäcka.
Denna hållare sitter på en avtagbar "fågelpinne" som jag enkelt kan flytta mellan min XR och min Speed Triple då den fästs med vanliga gummiklamrar/slangklämmor. Det fungerar skitbra, GPS:en är i perfekt blickfång så att man kan kika lite snabbt på kartan, men om jag ska navigera i trafik och behöver full uppmärksamhet på vägen så kan jag koppla in hörsnäckan och köra med s.k "autorouting", det vill säga programmera en rutt och sen få köranvisningarna upplästa.
Har man clip-on-styre så kan det vara lite marigt kanske att fästa hållaren på en fågelpinne, men det finns miljoner olika sätt att fästa en GPS, kolla t.ex
RAM Mounting.
Visst funkar det kanske att ha GPS:en i ryggsäcken, men det blir ett jävla bök att programmera den, se var du för tillfället befinner dig eller var närmaste bensinmack finns t.ex. Satsa på en bra GPS och en bra hållare är mitt tips och köp för allt i världen inte GPS:en i Sverige, prispåslaget på GPS:er är sjukt, beställ från något annat EU-land istället så slipper du tull och får ett betydligt bättre pris.
Jag hittade ingen bild på min GPS fäst på min Speed Triple, så här kommer en bild när den är fäst på skogs-grisen, men det är ingen praktisk skillnad.