En till "Ska ta MC-kort, vilken hoj ska jag köpa?"-tråd

Peccz

Ny medlem
Gick med
30 May 2021
Hoj
-
Grattis!

Kör snyggt och ha kul!

PS. Har du möjlighet så boka en knix med SMC. Du får då öva på bana med din handledare. Du kommer garanterat ha sjukt kul.
Tänkte gå med i SMC, ska jag köra hoj ska jag kunna göra det ordentligt.

Funderar på att gå med i FMCK också när kortet är fixat, är redan inne i den världen så steget är inte långt och dom verkar ha fruktansvärt roligt!

Skickat från min HD1913 via Tapatalk

SwePace

Frihet är inget för den late.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
Triumph Street triple 765RS
Tänkte gå med i SMC, ska jag köra hoj ska jag kunna göra det ordentligt.

Funderar på att gå med i FMCK också när kortet är fixat, är redan inne i den världen så steget är inte långt och dom verkar ha fruktansvärt roligt!

Bra där!

MC 258 såg mycket roligare ut än bv eller tgb när jag stod i luckan. Till och med på vintern...

Välkommen in i missbruket. 😉

Peccz

Ny medlem
Gick med
30 May 2021
Hoj
-
Tror Bv har sina fördelar, men helt rätt bedömning av Tgb!

Peccz

Ny medlem
Gick med
30 May 2021
Hoj
-
Och så börjar prylletandet! 😏
Verkar galet svårt att hitta frame sliders till Vitpilen, någon som testat och vet vad som passar? Husqvarna har bungar till svingen och gaffeln men inget till kylaren och tanken, T-Rex Racing har en snygg ram man sätter runt kylaren men frakten blir svindyr... 😬
Har mailat lokala återförsäljaren men dom hade nollkoll.

SwePace

Frihet är inget för den late.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
Triumph Street triple 765RS
Och så börjar prylletandet! 😏
Verkar galet svårt att hitta frame sliders till Vitpilen, någon som testat och vet vad som passar? Husqvarna har bungar till svingen och gaffeln men inget till kylaren och tanken, T-Rex Racing har en snygg ram man sätter runt kylaren men frakten blir svindyr... 😬
Har mailat lokala återförsäljaren men dom hade nollkoll.
Sikta hellre på skyddsbåge eller skyddskåpor till motorn än puckar om du hittar estetiskt tilltalande. Min förra hoj gick omkull, gled och hakade kraschpuck i curbs med rambrott som följd.

Skulle tro att R&G har engine covers, eller vad det kallas, till vitpilen/KTM 690.

De gånger den gled utan att haka i nåt blev den bara klädsamt racepatinerad. 😋

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Hoj
TV4, gsxr1000, cbr1000rr
Om du har helförsäkring och inte kör bana så är det bara försäkringsbolaget som tjänar på att du köper vurpskydd.
Fast det kanske hjälper om du tappar hojen i garaget.

Joem

Medlem
Gick med
30 May 2020
Hoj
Honda CB1000R
Köp det du vill ha med en gång. Varför börja på en mc med pannkaksmotor när du kan få det du vill ha med en gång (även om du inser det om ett år). Kör du in i en bergvägg i 70 km/h gör det lika ont med en h2r som med en trimmad moppe. Kör med skallen men med vetskap om att du kan dra ett veyron - om du vill och har skills 🥳

Peccz

Ny medlem
Gick med
30 May 2021
Hoj
-
Köp det du vill ha med en gång. Varför börja på en mc med pannkaksmotor när du kan få det du vill ha med en gång (även om du inser det om ett år). Kör du in i en bergvägg i 70 km/h gör det lika ont med en h2r som med en trimmad moppe. Kör med skallen men med vetskap om att du kan dra ett veyron - om du vill och har skills 🥳
Köpte det jag vill ha, har kommit igång med övningskörningen på min Vitpilen 701. 😊
Den är sjukt fin, vilket leder mig till ⬇⬇
Om du har helförsäkring och inte kör bana så är det bara försäkringsbolaget som tjänar på att du köper vurpskydd.
Fast det kanske hjälper om du tappar hojen i garaget.
Känner mig nojig att tappa den, trots helförsäkring... Tänkte maila Husqvarnas svenska återförsäljare och kolla om någon har koll på vad som funkar.

Nyheter
Mälaren Runt den 21/8

I år blir det åter ett offi...

Notiser från SM i Roadracing på Gelleråsbanan

Jesper Pellijeff hårt uppva...

Pedrosa wildcard-förare i Österrikes MotoGP

Red Bull KTM Factory Racing...

Nya H-D Sportster S gör entré

Nya vätskekylda Sportster S...

ExploreBike: Uppladdning inför Gripendygnet

Idén om att köra 24-timmars...

Hydet Hillclimb ställs in