Teddy
"...I been here for years"
citat...
Du strök under fel mening. Så här ska det se ut:
Aprilia’s passion for racing has deep roots. Ever since its beginning, Aprilia, has always viewed competition as a vehicle for visibility and as a way to improve production bike technology. In this context, championships reserved for production-derived motorcycles are the most important of all race series for advancing technology seen on standard road-going motorcycles. And so it is competitive racing that drives Aprilia technicians and designers in a world where Aprilia is determined to remain at the top.
Innovative solutions, advanced materials, and pure racing technology are the very DNA of Aprilia’s new Race Machine Engine. Its unusual layout makes it unique among the world’s production engines.
Sisåärja!
Betänk Aprilias första racingreplika, gathojen RS250 från 1996. Den SER exakt likadan ut som den samtida fullboldsracern RS250 men de har inte en enda del gemensam och när man tittar på de enskilda delarna så ser man att de är utvecklade för olika funktion och därav är helt olika. Utvecklingsarbetet på racern har inte haft någon bäring på utvecklandet av gatcykeln annat än att man lånat utseendet som en referens till historiska framgångar inom racing. Med lite tur läser vår forummedlem Anders (AKO) Kihlander detta, han har både en gat- och en racing- RS250 och kan berätta lite mer om vilka eventuella delar som går att byta sinsemellan på cyklarna. Annars kanske Axxex kan berätta lite, han omfattande erfarenhet av gat RS250 och jag förutsätter att han skruvat en del racing RS250 då de haft sådana i teamet.
Det man säger i texten ovan är att man använder racing med gatcyklar som inspirationskälla till utvecklingsarbetet med densamma. Och eftersom man i produktionsklasser tävlar med färdiga gatcyklar utvecklas alltså gatcykeln först för sitt ändamål och tas sedan till banan där den anpassas inom ramen för reglementet.
