Give me Inspiration!
Jag har alltid hävdat å det bestämdaste att nya glittrande sporthojar, nyaste slimmade racestället och hjälmval etc i reklamkampanjer inte påverkar, fel av mig. Det visas ständigt reklamfilm på tv kring t.ex MGP sändningar med vackra människor tjejer/killar med en midja smal som en tändsticka som inspererande poserar för oss konsumenter och min första reaktion är ofta, MÅSTE HA!! Ärligt! Vem fan vill ständigt vara kopplad till Nettos MC sortiment.
Detta betyder även att denna typ av reklam kring racing t.ex MGP med bl.a Suzuki reklamen ständigt får en plats i mitt huvud och respekt, fast dom inte vinner race. Dom e ju med och ger en positiv inverkan på oss åskådare.
Att blocka sig för intrycken från reklam e helt igenom en sund tanke, fast går det? De flesta hycklare hävdar ju stumt att det är osunt att trilla dit på en reklamkampanj. Men är det inte just den kommersen som gör att hjulen snurrar och till stor del i att vi kan sitta inne under sommaren och dra ner persiennen för att följa våra hjältar på banan.
Jag får lätt upp lite spy i halsen varje gång jag läser en artikel om att det är bara marknadsförings trick och inte att ta på allvar. Tvärtom såklart, reklamen en del av racingen, allt går hand i hand. Fabriksledare med redovisningsansvar världen över skulle såklart inte "slösa" på nått som inte genererar cash. Att påstå något annat är att leva i förnekelse.
Jag önskar utopiskt att samhället i stort via television o annan media kunde sluta uppmuntra människor till köpkonsumtion, istället ge folket pinnen för att VI själva styr vidare opåverkade,ta ansvar och kritiskt granska. Idag går stor del av Ivärlden genom livet Otränade och feta och gapar endast om att sänka priser på läsk, cigg och snabbmat, varför...? Just d REKLAM påverkar många till döds.. Men går det att förbjuda en viss riktad reklam. Syns Du inte så finns Du inte är ju kär o gammal...
Jag stör mig så förbannat på detta och jag stör mig på mig själv som tillåtit mig att bli störd tack vare samhällets uppmuntrande av bl.a fläskiga kvinnor.
JA NT! GP-Racing är ALLTID till gagn för tillverkarna oavsätt rasultat på banan.
För mig ligger ALLTID Respekten hos dom som Vågar.
Nu verkar dock soppan ta slut för några,vilket gör det möjligt att hoppas på vågade innovativa förändringar om inte annat så för MGP racingens överlevnad o som i långa loppet bl.a leder till fler cyklar o större startfält.