GP-racing - inget för MC-tillverkare

Om jag inte minns fel så har väl KTM testat KERS på 125 (eller var det 250). Tydligen var de före F1-bilarna. Finns säkert nån guru här som kan detaljerna.
 
De får nog fila på ett KERS som ger lite mer än 2 KW. 20-40 Hk extra under ett par sekunder per varv skulle nog kunna göra MotoGP lite roligare.
 
De får nog fila på ett KERS som ger lite mer än 2 KW. 20-40 Hk extra under ett par sekunder per varv skulle nog kunna göra MotoGP lite roligare.

Det trista med elmotorer är att vi gör så små framsteg på energidensitetsfronten....

Säg att vi vill ha 30hk under 2sek. För att leverera den typen av kräm krävs bortåt 500 farad konding och doningar för att ladda upp och ur den under kort tidsrymd. Betydligt enklare att trimma lite till istället.....
 
Varför använda elmotorn bara som hjälpsystem?

Med dagens batteri- och elmotorteknik är det möjligt att göra cyklar med samma vikt och effekt som 125:orna. Körtiden blir tillräcklig för sprintrace, förmodligen längre.
 
Nyheter
ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Back
Top