GP-racing - inget för MC-tillverkare

Om jag inte minns fel så har väl KTM testat KERS på 125 (eller var det 250). Tydligen var de före F1-bilarna. Finns säkert nån guru här som kan detaljerna.
 
De får nog fila på ett KERS som ger lite mer än 2 KW. 20-40 Hk extra under ett par sekunder per varv skulle nog kunna göra MotoGP lite roligare.
 
De får nog fila på ett KERS som ger lite mer än 2 KW. 20-40 Hk extra under ett par sekunder per varv skulle nog kunna göra MotoGP lite roligare.

Det trista med elmotorer är att vi gör så små framsteg på energidensitetsfronten....

Säg att vi vill ha 30hk under 2sek. För att leverera den typen av kräm krävs bortåt 500 farad konding och doningar för att ladda upp och ur den under kort tidsrymd. Betydligt enklare att trimma lite till istället.....
 
Varför använda elmotorn bara som hjälpsystem?

Med dagens batteri- och elmotorteknik är det möjligt att göra cyklar med samma vikt och effekt som 125:orna. Körtiden blir tillräcklig för sprintrace, förmodligen längre.
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top