GP-racing - inget för MC-tillverkare

Om jag inte minns fel så har väl KTM testat KERS på 125 (eller var det 250). Tydligen var de före F1-bilarna. Finns säkert nån guru här som kan detaljerna.
 
De får nog fila på ett KERS som ger lite mer än 2 KW. 20-40 Hk extra under ett par sekunder per varv skulle nog kunna göra MotoGP lite roligare.
 
De får nog fila på ett KERS som ger lite mer än 2 KW. 20-40 Hk extra under ett par sekunder per varv skulle nog kunna göra MotoGP lite roligare.

Det trista med elmotorer är att vi gör så små framsteg på energidensitetsfronten....

Säg att vi vill ha 30hk under 2sek. För att leverera den typen av kräm krävs bortåt 500 farad konding och doningar för att ladda upp och ur den under kort tidsrymd. Betydligt enklare att trimma lite till istället.....
 
Varför använda elmotorn bara som hjälpsystem?

Med dagens batteri- och elmotorteknik är det möjligt att göra cyklar med samma vikt och effekt som 125:orna. Körtiden blir tillräcklig för sprintrace, förmodligen längre.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top