Moto Gp är bara slöseri med pengar anser jag!
Du säger alltså att dumnickarna på tex Honda och Yama har gjort fel, investering år efter år? Jag skulle tippa på att de har 1000(00?) fler variabler med i investeringsberäkningarna, än vad du har.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Moto Gp är bara slöseri med pengar anser jag!
Du säger alltså att dumnickarna på tex Honda och Yama har gjort fel, investering år efter år? Jag skulle tippa på att de har 1000(00?) fler variabler med i investeringsberäkningarna, än vad du har.
Ja Ducati har vunnit det mesta i SBK under 2000-talet och dem är inte ens störst i Europa på antal sålda hojar....
Samtidigt kan det väl inte vara HELT självklart att man SKA vara med och att det är SÄKRA pengar på banken att köra MotoGP. Om det vore så så borde väl ALLA hojtillverkare vara med. Jämt. Och varför lägger Suzuki o Kawa ner MotoGP om det SÅKLART är välinvesterade pengar?
Samtidigt kan det väl inte vara HELT självklart att man SKA vara med och att det är SÄKRA pengar på banken att köra MotoGP. Om det vore så så borde väl ALLA hojtillverkare vara med. Jämt. Och varför lägger Suzuki o Kawa ner MotoGP om det SÅKLART är välinvesterade pengar?
Nåt jag inte riktigt förstår är var ett mindre märke som Ducati får sina slantar till att köra?
Hur stor var marknaden in alles?Så de 2 miljoner thailändare som valde en Honda Step-through gjorde det för att Rossi o Honda vann MotoGP för några år sedan....
Jag tvivlar...
Var inte för säker på det. Nedan ett utdrag ur en aktuell och mycket informativ artikel i ämnet. Jag tror inte att fabrikernas motiv att tävla i GP-racing är underbyggda av logiska motiv. Snarare sådant som prestige, konvention, historia osv. Som Moss är inne på är det svårt att se hur det skulle innebära ekonomisk skada att koncentrera resurserna på WSBK och vara en vinnande aktör där.Du säger alltså att dumnickarna på tex Honda och Yama har gjort fel, investering år efter år? Jag skulle tippa på att de har 1000(00?) fler variabler med i investeringsberäkningarna, än vad du har.
Sa jag att det var en säker investering/säkra pengar på banken? Jag kommenterade att det ansågs vara slöseri med pengar.
Jag uppfattade ditt inlägg som att du tyckte att MotoGP-racing INTE var slöseri med pengar. Detta tolkade jag som att det var detsamma som en god och säker investering. Och det är för mig pengar på banken.
Men det menade du alltså inte![]()
Jaja...![]()
Var inte för säker på det. Nedan ett utdrag ur en aktuell och mycket informativ artikel i ämnet. Jag tror inte att fabrikernas motiv att tävla i GP-racing är underbyggda av logiska motiv. Snarare sådant som prestige, konvention, historia osv. Som Moss är inne på är det svårt att se hur det skulle innebära ekonomisk skada att koncentrera resurserna på WSBK och vara en vinnande aktör där.
Hur stor var marknaden in alles?
De två miljoner som valde Honda valde det av flera skäl, men många valde det pga varumärket. Varumärket är byggt runt många komponenter, väldigt många. Ryktet är ett stort skäl, racingen är en komponent som bidrar till ryktet. Det tvivlar jag inte på.
Jag uppfattade ditt inlägg som att du tyckte att MotoGP-racing INTE var slöseri med pengar. Detta tolkade jag som att det var detsamma som en god och säker investering. Och det är för mig pengar på banken.
Men det menade du alltså inte![]()
Jaja...![]()
Nej jag försökte bara antyda att jag tycker att det är dumt att bara rakt avfärda det som slöseri med pengar.
Om det där stämmer så måste ju Hopkins lön vara ett av världens dummaste jävla avtal och har Kawasaki signat det så förstår jag att deras program dras in...dock tror jag inte ovanstående stämmer öht." It's estimated that Kawasaki could race an entire half-season of WSBK—with a well run team—solely on John Hopkins' MotoGP salary."
Men hur stor marknadsandel har dom, den kan ju inte vara stor? Jag tror nog att det finns en hel del andra företag som står bakom!?
Men hur stor marknadsandel har dom, den kan ju inte vara stor?
Jag tror nog att det finns en hel del andra företag som står bakom!?
Det kanske inte spelar någon avgörande roll, om de säljer tillräckligt för att finansiera sin racing?
Det är ju möjligt att något mer företag ligger bakom, men om det, som det ser ut idag, är svårt att motivera racingkostnader, hur motiverar man då någon att investera utan att synas?
Jag tror det ingår i skatteintäkterna i Italien!![]()
Bara för att dom älskar roadracing där, och Ducati är ju som gud är i USA därnere!
Så sant som det var sagt....om det där stämmer så måste ju Hopkins lön vara ett av världens dummaste jävla avtal...
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |