Gixxer oavsett kubik, årsm tråden.

Paroxyst skrev:
:tomten
Är kamkedsspännaren fjäderbelastad eller tryckbelastad?

Bifogar bild på min käresta.


Tryck. En bult som sitter på baksidan av cylindrarna som håller en plastskena i spänn, du borde sett den trehundrafemtielva utan att tänka vad det är för något.
 
Paroxyst skrev:
Thx man... Men vad jag menade med tryck är att om det kommer tryck i samband med kompressionen, som självjusterande ventiler ungefär?

Nej helt mekanisk.

Fast självjusterande är det flesta av mina prylar, jag justerar dom helt själv :)
 
Shit vad grymt med seatpipes :yoparty
Är det bakdelen från en 00:a?
Vill också ha seatpipes, kollade på BOS men det är lite väl saftigt med €2000.
Har du gjort ljuddämparna själv också?
 
Nä du piporna lyckades jag inte göra själv... Dom har suttit dubbel mont på sidan på en blade. Bakdel från -01a.
 
Gsx-r750 1991 är det något att ha?

Vad kan man tänkas behöva ge för en fräsch sådan?
 
Jag är intresserad av prestanda uppgifter för GSX-R 1100M 1991, någon som har sånn info?

Tack på förhand!
 
Espen skrev:
Vad tycker ni verkar vettigt att ge för en -00 med 1800mil på mätaren, slitna däck men nytt drivpaket?

Mellan 48000kr-50000kr så har du nog gjort en bra deal.
Det är klart köparens marknad när det gäller sporthojar !
 
Så här ser min Gixxer 750-89:a ut just nu.
Den blev tyvärr stulen och krashad förra året så nu blir det fighter av den. :tummenupp
Är förövrigt riktit nöjd med den. Går som en klocka!! (fast fortare)
/Olle
 

Bifogat

  • Bild-001.gif
    Bild-001.gif
    33 KB · Visningar: 110
Hallå

Jag har ingen gixxer men jag funderar ändå på en grej

Passar avgassystem från 600 rakt av på en 750 samma årsmodel??

vart gjorde dom ändringar i årsmodeller och passar dom ändå från 95-99 typ? Ni vet säkert

Tack o tack
 
=Drex= skrev:
Jag är intresserad av prestanda uppgifter för GSX-R 1100M 1991, någon som har sånn info?

Tack på förhand!

En kompis har en blå-vit -91, helt original tror jag förutom 4-1. 0-100 går på runt 3 sekunder och jag vet att han varit uppe i 260 knyck (mätarfart) och då ökade den fortfarande.
 
Jämfört med en 1990 gsxr1100 (som brukar ligga på 127 på bakhjulet med friare insug och utblås) så skiljer det ca 7 hästar på bakhjulet därför att kammarna är lite vassare (snarlika gsxr750 88-89) och insugsdelen i toppen är bättre gjord på 91-92'an. Vad de båda modellerna lämnar original har jag ingen aning om.

=Drex= skrev:
Jag är intresserad av prestanda uppgifter för GSX-R 1100M 1991, någon som har sånn info?

Tack på förhand!
 
Last edited:
SkogsOlle skrev:
Så här ser min Gixxer 750-89:a ut just nu.
Den blev tyvärr stulen och krashad förra året så nu blir det fighter av den. :tummenupp
Är förövrigt riktit nöjd med den. Går som en klocka!! (fast fortare)
/Olle

Va ska du ha för motor i den?
 
Det blir orginalet om jag inte hittar en 1100 till ett bra pris.
Har gett mig på att porta och plasta toppen :rolleyes:
Får se hur det blir. Man lär sig av sina misstag
Har tyvärr väldigt lite tid för hojen just nu med hoppas kunna meka lite framöver. Ramen skall bli svart och fälgarna vita. Har införskaffat en TL1000s bakram och plast som ska dit med.
Så det är en bit kvar.....
/Olle
 
Nyheter
ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Back
Top