Espen
Medlem
Pejo skrev:Dämpning, retur både fram och bak samt fjäderförspänning fram är lätta att ställa in. Fjäderförspänning bak kräver nåt specialverktyg.
Ok!

Har massa kvar att lära mig

Tja
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Pejo skrev:Dämpning, retur både fram och bak samt fjäderförspänning fram är lätta att ställa in. Fjäderförspänning bak kräver nåt specialverktyg.
Jo, det har du rätt i. Alu leder värme på ett helt annat sätt jämfört med kolfiber.Qwerty skrev:Min coolfiber dämp blir knappt ljummen. Så nog går det att lösa det lilla problemet, fast nog blir det varmare i baken än orginal.
mb skrev:Jo, det har du rätt i. Alu leder värme på ett helt annat sätt jämfört med kolfiber.
rougie skrev:Jag har en GSX-R750 -03 och är nöjd som fan fast till nästa år blir det nog någonting nytt.
![]()
rougie skrev:Jag har en GSX-R750 -03 och är nöjd som fan fast till nästa år blir det nog någonting nytt.
![]()
Magnus skrev:Skall du ändå fixa seatpipes så är det ju bättre (billigare) att hitta en med. Kolla denna: http://www.sporthoj.com/annonser.php?id=12028 Visserligen en *host* yamaha *host*
Espen skrev:Riktigt snygg R6, men som sagt, been there done that!![]()
Är det din hoj?
Magnus skrev:Noop! Jag kör ju gixxer![]()
Jag tror verktyget kallas för C-nyckel och kostar typ 90 kr. Skandal att man inte skaffat en sån egentligen.Pejo skrev:Dämpning, retur både fram och bak samt fjäderförspänning fram är lätta att ställa in. Fjäderförspänning bak kräver nåt specialverktyg.
Bingo skrev:Jag tror verktyget kallas för C-nyckel och kostar typ 90 kr. Skandal att man inte skaffat en sån egentligen.
Jag kör en 750 -04 som jag är väldigt glad i. Körde GSXR 600 -01 tidigare. Det var också en kanonbåge.
Då ska jag hämta min gixxer 1000 -04 imorgon. Den har kommit upp från danmark. Valde den för sin färg (svart med guldfärgade fälgar) dom finns ju inte i sverige. Jag körde tidigare en R1 -03 men den blev stulen i sommras, så nu provar jag suzuki istället. Man hör ju aldrig något negativt om Gixxern.Espen skrev:Här är alla GSXR välkomna, oavsett ålder kubik m.m.
Jag själv står i köptankar kring Gixxer 750 -99. Saxar in mina frågor som jag skrev i en annan tråd i denna tråden.
Tja på er gixxer fans.
Jag har bestämt mig för att byta upp mig till en Gsxr750 99-00, men vad är den väsentliga skillnaden som jag kommer märka mot min R6?
Jag har läst lite i gamla trådar och som jag förstått det så ska man välja en 99 istället för en 98, då kan/är nämligen de flesta "barnsjukdomar" åtgärdade?
Jag har en löjlig förkärlek till seatpipes, tycker det är guds gåva till mänsklighetenoch undrar därför, finns det seatpipes färdiga till 750?
Och när man ändå (kanske) har er gixxerförares uppmärksamhet så kanske man kan passa på och fråga vad ni ger i försäkring? Jag ger i dagsläget 1150kr/mån trafik för min -99 R6 hos LF.
Tja :corn
Jo, det är väldigt enkel sak. Jag har sett dem i diverse kataloger från de större postorderföretagen i branschen men aldrig tagit mig för att beställa. Jag kollade på Lelles men de har bara till Hagons dämpare. Kostar 59 kr och kallas för haknyckel av dem (vilket nog är rätt beteckning).Pejo skrev:Åfan bingo-ringo, mitt i prick, man tackar för tipset. Är det suzze-återförsäljare som kränger sådana där nycklar? Antar att det egentligen bara är en bit pressad plåt i rätt form..
Hmmm... Jag vet inte hur man får fram URL:en när det är frames, som det är hos touringbutiken. Men sök på haknyckel med deras sökfunktion (långt ner till vänster på skärmen) så får du fram tre olika.DiscoDuck IV skrev:Hmmmhar letat överallt tycker jag på touringbutiken men kan inte hitta något sådant.
Kan du skicka en länk ?
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |