Gixxer oavsett kubik, årsm tråden.

Paroxyst skrev:
:tomten
Är kamkedsspännaren fjäderbelastad eller tryckbelastad?

Bifogar bild på min käresta.


Tryck. En bult som sitter på baksidan av cylindrarna som håller en plastskena i spänn, du borde sett den trehundrafemtielva utan att tänka vad det är för något.
 
Paroxyst skrev:
Thx man... Men vad jag menade med tryck är att om det kommer tryck i samband med kompressionen, som självjusterande ventiler ungefär?

Nej helt mekanisk.

Fast självjusterande är det flesta av mina prylar, jag justerar dom helt själv :)
 
Shit vad grymt med seatpipes :yoparty
Är det bakdelen från en 00:a?
Vill också ha seatpipes, kollade på BOS men det är lite väl saftigt med €2000.
Har du gjort ljuddämparna själv också?
 
Nä du piporna lyckades jag inte göra själv... Dom har suttit dubbel mont på sidan på en blade. Bakdel från -01a.
 
Gsx-r750 1991 är det något att ha?

Vad kan man tänkas behöva ge för en fräsch sådan?
 
Jag är intresserad av prestanda uppgifter för GSX-R 1100M 1991, någon som har sånn info?

Tack på förhand!
 
Espen skrev:
Vad tycker ni verkar vettigt att ge för en -00 med 1800mil på mätaren, slitna däck men nytt drivpaket?

Mellan 48000kr-50000kr så har du nog gjort en bra deal.
Det är klart köparens marknad när det gäller sporthojar !
 
Så här ser min Gixxer 750-89:a ut just nu.
Den blev tyvärr stulen och krashad förra året så nu blir det fighter av den. :tummenupp
Är förövrigt riktit nöjd med den. Går som en klocka!! (fast fortare)
/Olle
 

Bifogat

  • Bild-001.gif
    Bild-001.gif
    33 KB · Visningar: 110
Hallå

Jag har ingen gixxer men jag funderar ändå på en grej

Passar avgassystem från 600 rakt av på en 750 samma årsmodel??

vart gjorde dom ändringar i årsmodeller och passar dom ändå från 95-99 typ? Ni vet säkert

Tack o tack
 
=Drex= skrev:
Jag är intresserad av prestanda uppgifter för GSX-R 1100M 1991, någon som har sånn info?

Tack på förhand!

En kompis har en blå-vit -91, helt original tror jag förutom 4-1. 0-100 går på runt 3 sekunder och jag vet att han varit uppe i 260 knyck (mätarfart) och då ökade den fortfarande.
 
Jämfört med en 1990 gsxr1100 (som brukar ligga på 127 på bakhjulet med friare insug och utblås) så skiljer det ca 7 hästar på bakhjulet därför att kammarna är lite vassare (snarlika gsxr750 88-89) och insugsdelen i toppen är bättre gjord på 91-92'an. Vad de båda modellerna lämnar original har jag ingen aning om.

=Drex= skrev:
Jag är intresserad av prestanda uppgifter för GSX-R 1100M 1991, någon som har sånn info?

Tack på förhand!
 
Last edited:
SkogsOlle skrev:
Så här ser min Gixxer 750-89:a ut just nu.
Den blev tyvärr stulen och krashad förra året så nu blir det fighter av den. :tummenupp
Är förövrigt riktit nöjd med den. Går som en klocka!! (fast fortare)
/Olle

Va ska du ha för motor i den?
 
Det blir orginalet om jag inte hittar en 1100 till ett bra pris.
Har gett mig på att porta och plasta toppen :rolleyes:
Får se hur det blir. Man lär sig av sina misstag
Har tyvärr väldigt lite tid för hojen just nu med hoppas kunna meka lite framöver. Ramen skall bli svart och fälgarna vita. Har införskaffat en TL1000s bakram och plast som ska dit med.
Så det är en bit kvar.....
/Olle
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top