Gixxer oavsett kubik, årsm tråden.

HJÄLP alla lokägare....!!!

Jag har en rätt knivig fråga i så fall... Jag har en -94 i mkt fint originalskick som togs in -97 av en kille som (enligt uppgift från den andre ägaren) köpte hojen av en fd kollega i Saudi där han jobbat. Den här kollegan sålde då rätt exklusiva sportbilar i ett av Riyadhs finare områden och ville ha en snygg hoj i sitt show room.

Och här ligger mitt huvudbry:

Denna hoj var någon form av "specialversion", bla är det blanka aluminiumfälgar (skitiga nu men verkar vara en jävla glans under), en del detaljer i borstad aluminuim (bla passagerarhandtaget bakom sadeln som på alla andra originalbilder på -94.orna är lackad i hojens färger), andra bakdämpare etc. Frågan är om detta är fabriksgrejor eller eftermarknadsprylar som handlaren satt på enligt kundens önskemål? Handtaget bak har tex Suzukiloggan infräst, borde det inte tyda på att det är ett originaltillbehör?

Bilsnubben köpte cykeln ny men troligtvis inte i Saudi eftersom det inte finns några handlare där. Sannolikt är det en Europaimport men det måste jag kolla på ramen.

Inser att en bild vore intressant men har inte hunnit ta några.

Och ja, jag har försökt att få tag i killen som importerade hojen men hittills har jag inte lyckats.

Kan någon sprida lite ljus över detta?

Har bilder men hur fan gör man för att få in dom??? :gnissla
 
eftersom detta e en tråd för gixxer ägare så kan det inte finnas ngt bättre ställe att ställa denna fråga. Vad kan jag göra med min 750 för att få den lite mer personlig. den ser ut att vara helt i orginal förutom stålomspunnet å slipon.

budget e begränsad likaså kunskap men den går ju att inhämta.. :va

e de ngn som har några tips gärna bilder
 
fazerfun skrev:
HJÄLP alla lokägare....!!!
Och ja, jag har försökt att få tag i killen som importerade hojen men hittills har jag inte lyckats.

Kan någon sprida lite ljus över detta?

Har bilder men hur fan gör man för att få in dom??? :gnissla

HönaPower gjorde en bra förklaring i en annan tråd:

Gör så här:

Svara som vanligt

Scrolla ner en bit, & klicka på "Hantera medskickade filer"
Bläddra fram önskad bild från din hårddisk, klicka "ladda upp"

Voila! (OBS, bilderna får inte vara större än 140Kb)

Sen postar du ditt meddelande som vanligt!

Lycka till!
 
Ah.. prexis den här sortens tråd jag letade efter:)

Nyligen blivit ägare till en GSXR600, årsm98

En trevlig hoj tycker jag.
Ska provklämma lite på Kinnekulle i helgen :banana
 
plimpe skrev:
eftersom detta e en tråd för gixxer ägare så kan det inte finnas ngt bättre ställe att ställa denna fråga. Vad kan jag göra med min 750 för att få den lite mer personlig. den ser ut att vara helt i orginal förutom stålomspunnet å slipon.

budget e begränsad likaså kunskap men den går ju att inhämta.. :va

e de ngn som har några tips gärna bilder

*svart kåpglas/förhojt svart kåpglas/DB-kåpglas
*miniblinkers
*sporthoj.com dekaler?
*ny reg.skylt
*styrändar med nån annan färg på?


kanske? :)
 
Kolla min gixxer cuts på min 750 93:a under min profilbild. Det finns fler inom kort om någon är intreserad :)
 
Isengrim skrev:
Hej!
Har nyligen blivit stolt ägare till en gixxer 750 -96.
Får lite huvudbry:
1.Läser på många ställen att originaleffekten ska var ca. 95kW (130 pållar) stämmer detta?
2.Det är rätt bra drag i den, men sen testa vi lite acceleration på en flygraka med två av mina kompisar som kör 600 (ninja & gixxer) de har ca. 100 pållar och vi drog helt lika oavsett hur vi körde, testade att ligga på 2:an i 70 och dra så hårt vi kunde upp till 200, testade också att ligga i 6:ans växel i 90 och dra bottengas vi körde exakt lika (gixxer 600 körde nästan ifrån mig). Då tänkte jag, fan min hoj måste vara strypt (med 30 hästar mer borde de synas i backspegelen ganska fort. (Måste tillägga att vi är ganska lika förare så det hänger INTE på mig som förare.)
3.Vad som styrker mina misstankar om ovan påstående är att i senaste reg. beviset står det 72kW....

Hjälp mig!:4skrika
får nog klargöra några grejer ... :yoparty

1. gixxer 600an tillhörde inte mig.... :banana
2. och jag körde inte ifrån dig :rofl
3. självklart e "flygrakan" autobahn i tyskland, för man får ju inte köra snabbare än 110 i sverige :hihi
4. självklart tävlade vi inte ...det får man ju inte göra på allmän väg :tummenupp
4. o självklart var du inte en pytteliten prick i min backspegel... :7peta

jeje ... hoppas du hittar strypningen :rolleyes:
 
majoon skrev:
får nog klargöra några grejer ... :yoparty

1. gixxer 600an tillhörde inte mig.... :banana
2. och jag körde inte ifrån dig :rofl
3. självklart e "flygrakan" autobahn i tyskland, för man får ju inte köra snabbare än 110 i sverige :hihi
4. självklart tävlade vi inte ...det får man ju inte göra på allmän väg :tummenupp
4. o självklart var du inte en pytteliten prick i min backspegel... :7peta

jeje ... hoppas du hittar strypningen :rolleyes:


:hihi Tack för förtydligandet!!!
Förresten den där pyttelilla pricken i din backspegel var säkert nån fluga som du glömt tvätta bort! Tvätta bättre nästa gång! :7peta
 
Espen skrev:
Och när man ändå (kanske) har er gixxerförares uppmärksamhet så kanske man kan passa på och fråga vad ni ger i försäkring? Jag ger i dagsläget 1150kr/mån trafik för min -99 R6 hos LF.

Tja :corn


Tja ba jag har en suka 1000 02a pyntar 900 spänn/mån på halv hos folksam :tummenupp
E 28 år haft hoj kort ca 18 månader :banana
 
Isengrim skrev:
:hihi Tack för förtydligandet!!!
Förresten den där pyttelilla pricken i din backspegel var säkert nån fluga som du glömt tvätta bort! Tvätta bättre nästa gång! :7peta

hehe....jag såg mycket tydligt att det var du som var i backspegeln...även om jag nu inte var där.... :arsele
 
Isengrim skrev:
Hej!

2.Det är rätt bra drag i den, men sen testa vi lite acceleration på en flygraka med två av mina kompisar som kör 600 (ninja & gixxer) de har ca. 100 pållar och vi drog helt lika oavsett hur vi körde, testade att ligga på 2:an i 70 och dra så hårt vi kunde upp till 200, testade också att ligga i 6:ans växel i 90 och dra bottengas vi körde exakt lika (gixxer 600 körde nästan ifrån mig).


Din kompis med ninja kan absolut inte varit jag iaf :rofl

Ps... körde bara på tomgång :7peta
 
Har en GSX R 1000 -01. Försäkrad hos Länsförsäkringar. Betalar 670 kr i månaden hel/hel. 3000 i självrisk.

Effekt 160 hk på en torrvikt på 169 kilo.
 
Espen skrev:
Och när man ändå (kanske) har er gixxerförares uppmärksamhet så kanske man kan passa på och fråga vad ni ger i försäkring? Jag ger i dagsläget 1150kr/mån trafik för min -99 R6 hos LF.

Tja :corn


Har en 600 / 97:a. Pröjjar 3700 halv/helår, kk 1 år & bor mitt inne i stan. :tummenupp
 
Är i köptankar.

Har en Tl1000r och har precis sålt min urgixer från-86. Vill nu köpa lite gixers. Är först och främst sugen på en gixer 1000 från -01. skulle ochså vilja ha en 1100r från -89 eller frammåt. En gsxr 750 med 1100 motor vore ochså ett kul alternativ. Ska hålla ögonen öppna i vinter och hoppas på att dom rätta objekten dyker upp. Jag har prövat att köra andra märken men suzuki är nåt som jag alltid kommer tillbaka till. Tycker att den gammla oljekylda 1100r motorn är helt undebar med tanke på priset på dom hojarna.
 
Rundberg skrev:
tja .. kör själv gixxer mkt nöjd e ja med! har haft en 750 -00 rolig maskin med gott vrid faktiskt! jämfört med dom r6 ja kört.. go att wheela me och rolig på kurvit! (skulle hellre köpa nya modden ist för gamla den e lite tråkig ser riktigt uråldrig ut! )men hur som helst kör nu 1000cc istället när man lärt sig handskas med 250 cc extra är den rolig som faan!! :yoparty
ja gav ca 15000 kr helförsäkrat helår och då fick vem som helst köra inga spec krav på garage eller dylikt hos folksam... fast jag stod ej som ägare då ju!
kör snyggt..... :tummenupp
Har själv en 96a,första hojen,mellanting mellan 600 o 1000,kanon chassi,börjar efter att ha averkat ca1000 mil att vilja ha mer vrid.
Annars e den kanon,"tigger"om att bli varvad,skall köras på fullt hela tiden,då mår den bäst!!!Betalar 700 kex/mån helår/halv. :tummenupp
 
hej hej.

Köppte mig en gsxr 750 -96a streetfighter förra söndagen, killen som sålde den hängde tydligen här på sh men ja glömde fråga va han hette,

fö. verkar det vara en kul hoj, :)
 
Nicks skrev:
E vikten dom skriver på reg beviset vikten med alla vätskor!?


På reg-beviset står uppgifter om:

Tjänstevikt = är den sammanlagda vikten av fordonet i normalt fullt körklart skick, utan sidovagn men med vertyg som tillhör fordonet, bränsle, smörolja och vatten.

Maxlast = Den största mängd last eller passagerare som motorcykeln är byggd för.

Totalvikt = Tjänstevikt+maxlast
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top