Gixxer oavsett kubik, årsm tråden.

I mina papper så står det 185kg tjänstevikt men en gsxr1000 ligger på 200kg körklar.
Så jag tror inte att man kan utgå från regbeviset eller?


2fast4Some skrev:
På reg-beviset står uppgifter om:

Tjänstevikt = är den sammanlagda vikten av fordonet i normalt fullt körklart skick, utan sidovagn men med vertyg som tillhör fordonet, bränsle, smörolja och vatten.

Maxlast = Den största mängd last eller passagerare som motorcykeln är byggd för.

Totalvikt = Tjänstevikt+maxlast
 
2fast4Some skrev:
På reg-beviset står uppgifter om:

Tjänstevikt = är den sammanlagda vikten av fordonet i normalt fullt körklart skick, utan sidovagn men med vertyg som tillhör fordonet, bränsle, smörolja och vatten.

Maxlast = Den största mängd last eller passagerare som motorcykeln är byggd för.

Totalvikt = Tjänstevikt+maxlast


tack för upplysningen :tummenupp
nu vart jag lite smartare :banana
 
Här kommer min, köpte den i förra veckan. Har bara haft motard tidigare så vi får se hur det här ska gå :)

Det är en 01 med Tri Oval helsystem och PC3, 150hk.
 

Bifogat

  • gixxer2jpg.jpg
    gixxer2jpg.jpg
    139.4 KB · Visningar: 86
  • gixxer1.jpg
    gixxer1.jpg
    123.7 KB · Visningar: 93
Last edited:
Double bouble/Airflow

Funderar på att köpa ett db/airflow-kåpglas i vinter. Min fråga är om det blir mindre dragit när man kollar ovanför kåpglaskanten på ett sånt? Eller måste man fortfarande kolla igenom glaset för att få lä?

Hojen är en Gixxer1000 -02.
 
Färgproblem

Någon som har fått en lyckad lacering av ngn del till en pärlemogul gul tl1000/GSX färgkod Y9H?
Var och pratade med en mc lackerare idag och han inte kunde få fram den pärlemorgula färgen till min hoj. Han kunde bryta den i rätt nyans så att det var hel ok utomhus, men om man tar in cykeln i konstljus försvinner den "varma" rödgula tonen och den övergår till att bli svavelgul. Alltså kommer den lackerade detaljen inte att stämma med övrig gul nyans i konstljus Denna färg är tydligen extremt svår att få till!

Söker därför med ljus och lykta efter någon som fått lackerat en detalj till sin gula cykel med ett lyckat resultat, både i dags- och konstljus.
 
orolig

hej, om man alldrig kört mer en en yamaha dt50 när man var en liten skit o några varav på crossbanan med en gammal kawa80cc, blir man nöjd med en gsxr600k4 då :va köpte en nu för 2veckor sen NY :banana ska ta kortet när vädret tillåter
 
Gsx-r Freak skrev:
hej, om man alldrig kört mer en en yamaha dt50 när man var en liten skit o några varav på crossbanan med en gammal kawa80cc, blir man nöjd med en gsxr600k4 då :va köpte en nu för 2veckor sen NY :banana ska ta kortet när vädret tillåter
Det kan vara en fråga värd att ställa INNAN man köper hoj. Nu är det försent och istället skulle du skrivit:
Jag har köpt en gixxer 600:a, fy fan vad nöjd jag e!!

sådeså:nicka
 
TinaTjejen skrev:
Det kan vara en fråga värd att ställa INNAN man köper hoj. Nu är det försent och istället skulle du skrivit:
Jag har köpt en gixxer 600:a, fy fan vad nöjd jag e!!

sådeså:nicka


märket e ja säker på, gixxer har hållbarast motorer växelåda + att dom håller för trimm, own the racetrack :banana mer om jag blir nöjd med effekten, anars så går ja o köpen en gixxer1000k5 o bygger ratbike av 600an :)

fast ja väger ju ingenting så de blir ju som en mc utan förarvikt på :tummenupp
 
Gsx-r Freak skrev:
märket e ja säker på, gixxer har hållbarast motorer växelåda + att dom håller för trimm, own the racetrack :banana mer om jag blir nöjd med effekten, anars så går ja o köpen en gixxer1000k5 o bygger ratbike av 600an :)

fast ja väger ju ingenting så de blir ju som en mc utan förarvikt på :tummenupp
har du bara kört en dt50 innan lär du bli nöjd...
Ska du köra rakt fram vill du säkert ha en 1000, ska du köra bana kommer du vilja ha 600:a resten av livet :D
 
Då blir ja nog fattig

dår får de nog bli en 1000 med om ja får höja mitt lån :va

men kanske smartast o avakta o köra in sig på 600an först,
 
Kan någon förklara för mig vad det var för plastbit som satt ovanpå tanken på de nya gsx 600 och 750 ??? ???
Frågade försäljarna och de svarade allt mellan fäste för krashkåpor, förvaringsfack till luffilter. Mao de visste inte.
 
Gsx-r Freak

du måste ju köpa till lite go saker till bågen=)

annars är det en fin fin hoj, fast den svart/oranga är finast, har jag hört :tungan
 
Wesslan skrev:
Här kommer min, köpte den i förra veckan. Har bara haft motard tidigare så vi får se hur det här ska gå :)

Det är en 01 med Tri Oval helsystem och PC3, 150hk.
Min är precis likadan men har 158,6 hk :) :banana

Iofs -02 men det är la samma skit?
 

Bifogat

  • gixxern.jpg
    gixxern.jpg
    39.7 KB · Visningar: 53
KTMan skrev:
Gsx-r Freak

du måste ju köpa till lite go saker till bågen=)

annars är det en fin fin hoj, fast den svart/oranga är finast, har jag hört :tungan

snygg hoj :tummenupp

blir de stor skillnad med godis på hojen om man jämför mot en orginal???

nej nej du måste hört fel. d e den gulsvarta som e snyggast :D
 
Jag skulle vilja ha tag i lite racingdekaler till min gamla Gixxer750 från 1991. Var hittar jag sånt godis tro?! Jag klotade i nämligen i höstas och tänker därför smycka de nya kåporna med lite racing... Vad tror ni?
 
Köpte en Gsxr600-05 idag och jag undrar om det finns nåra kända problem med dessa gixxrar????
Mvh glad nybliven gixxerägare
 
General E skrev:
1919588 Kan någon förklara för mig vad det var för plastbit som satt ovanpå tanken på de nya gsx 600 och 750 ??? ???
Frågade försäljarna och de svarade allt mellan fäste för krashkåpor, förvaringsfack till luffilter. Mao de visste inte.


ja du.. d e inget typ tomrumm!! har inte hittat något där på min 600-06a iaf.. är nog mest för att fylla ut lite tanken e liten bara 16L..
 
Hultan skrev:
1919602 Min är precis likadan men har 158,6 hk :) :banana

Iofs -02 men det är la samma skit?

Ja, det är ju samma. Har diskuterat detta fenomen med ganska många nu och det vi kommit fram till är att siffrorna diffar väldigt mycket från bänkt till bänk.
 
Wesslan skrev:
2153734 Ja, det är ju samma. Har diskuterat detta fenomen med ganska många nu och det vi kommit fram till är att siffrorna diffar väldigt mycket från bänkt till bänk.
Ja så är det säkert, fort går dom i alla fall :)
 
Har en GSX-R 600 -97, jag betalar 6800:- hel/hel, avställningsbar.
21 år, bosatt i Lycksele och haft kortet sen förra sommaren.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top