Gixxer oavsett kubik, årsm tråden.

Bingo skrev:
Hmmm... Jag vet inte hur man får fram URL:en när det är frames, som det är hos touringbutiken. Men sök på haknyckel med deras sökfunktion (långt ner till vänster på skärmen) så får du fram tre olika.

:tummenupp
 
Det åks gixxer här med en 98:as 600 som jag är kanonnöjd med, riktigt rolig cykel och jag känner inget behov av att byta upp mig (än) ska väl tilläggas :D
 
Tja!

Här kommer lite av mina gixxer upplevelser. :brynad

Jag är så jävla nöjd med min Gixxer 1100 -89´a! :tummenupp Blysläde....(210kg torr) jovisst är det kanske så.. men jag tycker den svänger helt ok när det rullar på lite. Och vilket gött vrid det är i den... man ligger i 100km/h på högsta växeln.. sen vrider man på rullen och det bara matar på! :rock 117nm i orginalvrid är ju inte fy skam.. sen har jag 4-1 och RS 38´or.. kanske ger några newtonmeter till.

Innan jag köpte den så funderade jag på om jag skulle ha 750 eller 1100.... :va Man är ju kille och hästkraftsgalen, så det blev en 1100.

En kompis till mig köpte sig en Gixxer750 -88´a. Så nu kan jag känna på den och fundera på om jag gjorde ett bra val. Och det gjorde jag! 750 känns kanske något lättare att manövrera, men jag saknar det där goa draget som 1100´an har mer av på alla varvtal. :skrämd

Jag hade en 750 -85´a tidigare.. (innan den blev stulen) Jag tror fan den måste ha varit trimmad eller nått... för den gick verkligen bra! Dock var ej chassit nått vidare bra... duger fint som första hoj.. men när man testar en nyare gixxer känner man direkt vad som fattades. :nicka

Jag har inte kört någon nyare sporthoj än min egen 1100 89´a, så jag vet inte hur bra de går. Men det kanske är lika bra det... så slipper man råna banken för att kunna köpa en :)

Bland nyare hojar tror jag att jag antagligen skulle uppskatta en GSX-R1300 Hayabusa mest!! Visst gixxer 1000 är absolut inte fel! Skulle jag ha råd skulle jag köpa en 1000 och en Hayabusa... och en 600 till tjejen min. Men jag gillar att man kan dra på utav katten utan att stegra över hela tiden... (nä jag kan inte wheela. Har kanske fel hoj för det)

Där var några av mina iaktagelser :) Hoppas nån uppskattar dom... annars bläddra bara vidare till nått annat inlägg! :trött

/N
 
Last edited:
Nope redan kollat stod inget där om hur man kammarna skulle stå i nollläget.
 
Nu ska jag väcka gixxertråden igen. Aldrig fel!
Varför är vissa (t.ex. gsx-r750 98) reggade med 72 kw, vad är det för mystisk strypning?
Snart är det mars... :huvet
 
så blev det tillslut en GSXR750 för min del... lyckan är stor! :tummenupp
känner mig som ett barn dagen före julafton

nått säger mig att denna vintern kommer bli den längsta någonsin :(

bifogar en bild, lite smutsig, men jag har ju ett par månader på mig :D

xf
 

Bifogat

  • gsxr-750.jpg
    gsxr-750.jpg
    105.4 KB · Visningar: 95
Last edited:
dim skrev:
Nu ska jag väcka gixxertråden igen. Aldrig fel!
Varför är vissa (t.ex. gsx-r750 98) reggade med 72 kw, vad är det för mystisk strypning?
Snart är det mars... :huvet

Min har ursprungseffekt 72kw, och dessutom står det i regbeviset att den är sänkt till 25kw. Dessutom är den tyskimporterad (innan den importerades från japan, därifrån alla importeras). Antagligen finns svaret i det sambandet, alltså att tyska hojjar var på 72kw. En kompis hade en blade från 98, även den var på 72kw, men där var man tvungen att byta CDI-boxen för 2 tysen kroner.

Pst... Mitt F-bolag struntar i att det står att knarren e strypt till 25kw, men däremot går dom stenhårt på ursprungseffekten 72 kw, trots att jag förklarat att den nog e starkare :tummenupp
 
Jag kan bara ansluta mig till skaran med nöjda gixxer ägare!
Kanon hoj! Det enda nackdelen som jag hört är det extrema körställningen.
Jag tycker inte den är särskillt extrem.. Och jag är ändå 196cm lång.
Har pendlat endel malmö - ronneby (ca 20mil enkel resa) utan att behöva stanna för mer än att tanka..

Andledning till att jag vill byta är för att prova storebror, 1000cc.
 

Bifogat

  • gixxersmall.jpg
    gixxersmall.jpg
    136.7 KB · Visningar: 87
Pejo skrev:
Min har ursprungseffekt 72kw, och dessutom står det i regbeviset att den är sänkt till 25kw. Dessutom är den tyskimporterad (innan den importerades från japan, därifrån alla importeras). Antagligen finns svaret i det sambandet, alltså att tyska hojjar var på 72kw. En kompis hade en blade från 98, även den var på 72kw, men där var man tvungen att byta CDI-boxen för 2 tysen kroner.

Pst... Mitt F-bolag struntar i att det står att knarren e strypt till 25kw, men däremot går dom stenhårt på ursprungseffekten 72 kw, trots att jag förklarat att den nog e starkare :tummenupp

ok, att den är reggad som det har jag inga problem alls med :hihi
däremot så vill jag ju veta att det inte är det, finns det ngt listigt sätt att kolla det förutom bänka (ngn liten sladd eller dyl.)
tack på förhand
 
dim skrev:
ok, att den är reggad som det har jag inga problem alls med :hihi
däremot så vill jag ju veta att det inte är det, finns det ngt listigt sätt att kolla det förutom bänka (ngn liten sladd eller dyl.)
tack på förhand

Frågan har vart uppe förut, men jag tänkte hjälpa dig på traven med länkar till rätt trådar...

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=21423&highlight=GSXR+750

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=29143&highlight=98*

Dessutom kan det finnas en elektronisk strypning i ECU-boxen, som man får bort genom att kapa en kabel. Bifogar en bild, hittade inte rätt tråd.

Kom ihåg, allt på egen risk :)
 

Bifogat

  • 98hk_begränsning_ECU.JPG
    98hk_begränsning_ECU.JPG
    109.7 KB · Visningar: 83
Espen skrev:
Hm, jag kommer vara överlycklig om jag lyckas få trafik för under 1500/mnd :död

Tja

Årkar int läsa hela tråden, men:

Flytta till Finland vet ja... är 23 år, Gixxer 750 -98, ca 1000kronor/månad för trafik å allrisk (eller e de "hel" ni kallar det?)
:D

P.S. Å de e ta mig satan dyrt! :huvet
 
Fick offert från Folksam idag på en 750 -00, 651:-/månad halv. :tummenupp
Inte årsförsäkring!! Kan inte va annat än nöjd med det.......... :rolleyes:
 
Spakar själv en Gixxer 750 från -04:a. Kanonbåge och jag är mycket nöjd, mycket tryck i motorn och fantastisk när det svänger. Bromsarna är ett kapitel för sig.

Körde Gixxer-1000 -02 innan och är mycket nöjd med att ha "bytt ner" mig till 750 cc. Kör helt klart snabbare med min 750, den gamla tusingen hade närmare 160 pållar på slangen och gjorde iaf. att jag var lite mer försiktig med gasen. 750:in är mer fötroendeingivande på alla sätt. Och är man intresserad av hulligankörning så sticker den gärna upp på bakhjulet på 2:an med bara gas.

Betalar ca 900 /mån för halv.

/Felix
 
Tjosan!

Nån som kan svara på om en bensintank från en insprutsgixxer går att passa på en förknasargixxer? Vi pratar åsrmodellerna 97-98...
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top