tkdrille
Guest
De är kvinnans uppgift att byta efternamn i körkort och id handlingar =). De skulle jag inte få för mig att orka.
Men sen ska jag inte gifta mig heller.
Men sen ska jag inte gifta mig heller.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Haha. Behöver inte vara så märkvärdigt bara för att det är adligt.
Hermelin heter hon![]()
Det är bara killar som sitter ner och kissar som tar tjejens namn.
Det där med adliga namn var ju kul. Nog för att jag tycker det är löjligt att utge sig för nåt man inte är men adeln är ju liksom ingenting längre dom heller. Bara ett inavlat gäng som verkar tyckas vara nåt mer än andra trots tex större andel analfabeter än resten av befolkningen.
Att adelsnamnen devalveras av "oadliga" som tar sig adelsklingande namn tycker jag bara är positivt.
Sen skulle jag inte ha nåt emot att byta från ett dussin-namn till något mer ovanligt namn. Dock skulle jag nog av karriärmässiga skäl använda mig av dubbelnamn under några år.
Jag har ett ovanligt efternamn som är ett gammalt släktnamn som enligt mamma är värt att föra vidare, varför vet jag inte.
Tjejen har ett inte lika ovanligt efternamn men det är självklart inte ett whitetrash-namn som slutar på -son.
Bådas efternamn börjar på W och dottern har hennes efternamn (mitt önskemål) och när vi gifter oss så vill hon inte ha mitt efternamn och jag vill inte ha hennes. Så hur gör man då
Jag har inget problem med att överge mitt namn och jag vill inte heller att hon ska ha mitt efternamn så antingen hittar vi på ett eget (jag har föreslagit Wewe eftersom bådas namn börjar på W) eller så har ju var och en kvar sitt eget namn, för det är väl inget problem?
Skulle vi gifta oss (vi ska tydligen göra det enligt tjejen) så är det enbart för att underlätta arv och sånt fjant vid dödsfall, jag är annars helt och hållet ointresserad av såna där kristna traditioner men ger med mig då tjejen värdesätter sånt då hon är en sån där troende foliehatt :koko
Vad var frågan nu igen?
...därför att?
Tar du så lång tid på dig när du kissar så att det är värt att börja läsa något av vikt så skulle jag kollat upp prostatan och dess bihang.![]()
Om båda behåller sina efternamn vid giftemålet vad får barnen för efternman då?
x=Svensson
x=Olsson
barn=?
Tjejen har ett "ganska" ovanligt efternamn, som hon sagt sig va ganska rädd om och ville behålla. Jag har ett extremt ovanligt efternamn som dessutom är adligt efter min morfar som i stort är den enda släkting jag brytt mig om, så jag byter aldrig.
Dubbelnamn för henne är uteslutet då båda har långa namn, som dessutom är svåra att stava till och en kombination skulle göra det helt omöjligt vid bokningar osv.
I sin iver att bli gift (min lösning var helt enkelt att vi i så fall sparade 200´ på ett bröllop och fortsatte som sambos i 50 år) har hon däremot helt plötsligt ändrat sig och tar jättegärna mitt namn.
Man ska inte underskatta tjejers iver att ha en vit klänning. Makten i det läget är vår hämnd för deras livslånga makt genom "huvudvärk".
Von Fikonrumpa?
Om man tar sin mammas flicknamn då?Det är bara killar som sitter ner och kissar som tar tjejens namn.
Varför behåller ni inte bara era egna namn om båda har ovanliga namn som ni båda har en relation till?
Man är inte gift om man har olika namn
Dessutom, ska barnen ha dubbelnamn då: Pelle xxxxxxxxxxxx-yyyyyy
Njet
Faktum är att jag inte tryckt på alls, och hon började för en tid sen prata om att bli fru xxxxxxxxxxxx på alldeles egen hand.
Enda nackdelen jag direkt kommer att tänka på är om jag skulle få för mig att bli halvseriös med räsandet. Alla i Sverige har ju hemsidor och team som heter typ Backlundracing, danderssonracing osv.. Skulle jag göra det skulle jag få en (1) träff på hemsidan och det skulle va min mamma, ingen annan skulle stava rätt.
Enda nackdelen jag direkt kommer att tänka på är om jag skulle få för mig att bli halvseriös med räsandet. Alla i Sverige har ju hemsidor och team som heter typ Backlundracing, danderssonracing osv.. Skulle jag göra det skulle jag få en (1) träff på hemsidan och det skulle va min mamma, ingen annan skulle stava rätt.
Hundracing då?
Äh, det är bara att köpa upp alla domäner som kan vara felstavningar och peka om :billigt_jorå
Jag bytte från ett mycket vanligt, men bra namn. Till ett garanterat ovanligt, lika bra (släktnamn sedan dryga hundra år). Problem bara med att folk tror man är från dalarna eller lägger till något "sson" efter...
Annars kan man ju försöka med några fräna namn som Stålhandske, Svensk, Pansarnäve eller Skinnspik (hmm...)
Giftermål handlar väl bara om att ge upp ännu mer av sina pengar till kvinnan till förmån för mindre gnäll där hemma?!
Nej nej, inga dubbelnamn!! Och ungarna skulle ju ha ditt namn så får hon sitta sur och envis kvar med sitt egna.
Själv är jag glad att jag slapp den typen av dilemma, hade jag haft något av de andra namnen som finns på min sida släkten hade jag nog varit mer angelägen att behålla mitt egna men som det var nu var det ett enkelt beslut att byta..
Ett perfekt bröllop eller pengar till bröllopsresa är en bättre gåva än nån jävla mixer eller våffeljärn.
Förr i tiden gifte man sig ofta väldigt tidigt i en relation och alltså fick man saker för att bygga upp sitt boende och ha som grund i sitt nya liv.
Nu har ju folk ofta bott ihop i många år så brödrostar och kaffemaskiner är redan inköpta.
Vi önskade oss enbart resecheckar som bidrag till en bröllopsresa.
Förr i tiden gifte man sig ofta väldigt tidigt i en relation och alltså fick man saker för att bygga upp sitt boende och ha som grund i sitt nya liv.
Nu har ju folk ofta bott ihop i många år så brödrostar och kaffemaskiner är redan inköpta.
Vi önskade oss enbart resecheckar som bidrag till en bröllopsresa.
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |