Gamla enstånkor

?det är inget att skratta åt jpt ?tänk va många vinkelslipar som varmkörs nu -ett café /scrambler/ratbikebygge till , nästan så man skulle slå till på en stugmoppe ??
 
?det är inget att skratta åt jpt ?tänk va många vinkelslipar som varmkörs nu -ett café /scrambler/ratbikebygge till , nästan så man skulle slå till på en stugmoppe ??
Sånt skämtar man inte ens om. De få som finns kvar i originalskick av denna raritet måste bevaras. Denna har samma klassikerstatus som storebror SR400 och 500. Dessutom är SR250 en cool glidare som passar förare som tröttnat på knäskrap och bakhjulsåka.
 
Sånt skämtar man inte ens om. De få som finns kvar i originalskick av denna raritet måste bevaras. Denna har samma klassikerstatus som storebror SR400 och 500. Dessutom är SR250 en cool glidare som passar förare som tröttnat på knäskrap och bakhjulsåka.

För dig är de raritet å klassiker, men många andra tycker inte alls de..

Jag själv skulle inte betala för den eller ta imot den äns om den vore gratis... Kanske på sin höjd om jag skulle behöva en ny boj sten då...
 
?det är inget att skratta åt jpt ?tänk va många vinkelslipar som varmkörs nu -ett café /scrambler/ratbikebygge till , nästan så man skulle slå till på en stugmoppe ??
Hmm inte långt har ju 4 vinkelslipar det borde väll gå att putsa av oxiderna o rosten med en 240 mm slip trissa. Några snabba kap på illa valda stållan o sedan sänka srn så nära gruset det går.. Hmm det kan bli något.
 
Hmm inte långt har ju 4 vinkelslipar det borde väll gå att putsa av oxiderna o rosten med en 240 mm slip trissa. Några snabba kap på illa valda stållan o sedan sänka srn så nära gruset det går.. Hmm det kan bli något.
Ta exempel från forumet och bygg kompressorladdning, men lägg till lustgas med, utöver det. Och dragbike-styling!
 
För dig är de raritet å klassiker, men många andra tycker inte alls de..

Jag själv skulle inte betala för den eller ta imot den äns om den vore gratis... Kanske på sin höjd om jag skulle behöva en ny boj sten då...

Fick jag den gratis skulle jag tvätta av den och putsa upp den så gått det går och sedan filma när jag eldar upp den!
 
Hmm inte långt har ju 4 vinkelslipar det borde väll gå att putsa av oxiderna o rosten med en 240 mm slip trissa. Några snabba kap på illa valda stållan o sedan sänka srn så nära gruset det går.. Hmm det kan bli något.
IMG_2965.jpgÄr den på väg hem ??
Var ju tvungen att kolla åt Tammer när den står ett stenkast bort ?
 
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Honda Xl 500 S https://www.blocket.se/annons/dalarna/honda_xl_500_s/110689816
Vad talar emot att jag ska haka på vagnen och åka 4 mil och rulla på den här? Jag vill ha en sån men vill man ha denna? Jag försöker intala mig att inte köpa en massa problem..

Emot?

Priset, möjligen.
Det ligger typ 10' för högt. Att hojen fått ny kam, borrats och fått ny kolv efter bara 3000 mil tyder på att hojen under någon period misskötts på oljesidan - vilket kan komma att få andra, kommande konsekvenser. Man har bytt det man måste för att få igång hojen och kunna sälja den - och vill ha betalt för jobbet.

En annan sak du skall ha i minnet är att modellen har ett 23" framhjul - något den är helt ensam om. I världen.

Fullt körbar ändå, men däcksutvalet är klent och däcken dyra.

Räkna med att behöva köpa och ev anpassa ett extra 21" hjul för att få hojen att fungera bättre till vardags.

Visst, man kan ekra om det existerande framhjulet till en 21" fälgbana - men det kostar några tusen det med och då har du städat undan ett mysigt quirk med just den hojen.

Extra hjulsats fram och bak hade jag satsat på - men inte på ett objekt med det höga utgångspriset.
 
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Honda Xl 500 S https://www.blocket.se/annons/dalarna/honda_xl_500_s/110689816
Vad talar emot att jag ska haka på vagnen och åka 4 mil och rulla på den här? Jag vill ha en sån men vill man ha denna? Jag försöker intala mig att inte köpa en massa problem..
Man skulle ju önska lite mer info.
Är den registrerad? Besiktad?
Finns det någon historik på den?
Annars är ju 4 mil inget avstånd att prata om. Bästa är att åka och titta på den och se vad man får för magkänsla.
Angående priset är det väldigt beroende av skicket. Är däck, drivpaket, hjullager, bromsar, ekerfälgarna, fjädringen osv i bra skick?
En billigare hoj blir snabbt dyr om det är en massa saker som behöver bytas.
 
Emot?

Priset, möjligen.
Det ligger typ 10' för högt. Att hojen fått ny kam, borrats och fått ny kolv efter bara 3000 mil tyder på att hojen under någon period misskötts på oljesidan - vilket kan komma att få andra, kommande konsekvenser. Man har bytt det man måste för att få igång hojen och kunna sälja den - och vill ha betalt för jobbet.

En annan sak du skall ha i minnet är att modellen har ett 23" framhjul - något den är helt ensam om. I världen.

Fullt körbar ändå, men däcksutvalet är klent och däcken dyra.

Räkna med att behöva köpa och ev anpassa ett extra 21" hjul för att få hojen att fungera bättre till vardags.

Visst, man kan ekra om det existerande framhjulet till en 21" fälgbana - men det kostar några tusen det med och då har du städat undan ett mysigt quirk med just den hojen.

Extra hjulsats fram och bak hade jag satsat på - men inte på ett objekt med det höga utgångspriset.
Jo, tycker också att den är dyr, men det är ju allt man vill köpa. :)
23" framhjulet är jag medveten om och ser inte som något större problem. Ska inte bli någon pendlingshoj utan snarare att åka och köpa glass på.
Men en bra tanke där med "motorrenoveringen", en snabbfix för att få den på rull igen..

Och, egentligen är den en årsmodell för ny. Det är 80:an jag snöat in på.
 
Man skulle ju önska lite mer info.
Är den registrerad? Besiktad?
Finns det någon historik på den?
Annars är ju 4 mil inget avstånd att prata om. Bästa är att åka och titta på den och se vad man får för magkänsla.
Angående priset är det väldigt beroende av skicket. Är däck, drivpaket, hjullager, bromsar, ekerfälgarna, fjädringen osv i bra skick?
En billigare hoj blir snabbt dyr om det är en massa saker som behöver bytas.
Tar man kontakt med säljaren angående frågor så är det lätt att bestämma att man åker och kikar, och om man ändå åker så kan man ju hänga på vagnen, och har man vagnen med så är det lätt hänt att man lastar på något man kommer ångra när man kommer hem.. Har eventuellt hänt någon gång förut. :)

Såå, mer information i annonsen hade varit bra.
 
Nyheter
BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Nu startar mässan i Milano

Nu åker vi på redaktionen n...

EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Back
Top