Gamla enstånkor

Jag skulle kunna tänka mig köpa den å ha den stående i garaget för att titta på... Kanske möjligen å sladda runt me på sin höjd..
+1. Men lite för dyr. Iallafall ännu. Men det var väl en sån här som jagade 007 i en rodelbana? Om kulsprutorna är monterade så kan det ju vara värt det. Jag funderade mycket på var magasinen till dom satt samt vilken kaliber...

+1. Men lite för dyr. Iallafall ännu. Men det var väl en sån här som jagade 007 i en rodelbana? Om kulsprutorna är monterade så kan det ju vara värt det. Jag funderade mycket på var magasinen till dom satt samt vilken kaliber...

Jo de är en hel del pengar, men hyfsat oki pris endå för den kan användas å sladda runt med, samt att alla original grejor är me.. Lätt trimmad för att få shysst morr i den även om tekniskt ät de en ganska gammal hoj..
För samma peng kan man få klart mer hoj..

Jo de är en hel del pengar, men hyfsat oki pris endå för den kan användas å sladda runt med, samt att alla original grejor är me.. Lätt trimmad för att få shysst morr i den även om tekniskt ät de en ganska gammal hoj..
För samma peng kan man få klart mer hoj..
Priset är helt ok, om den hade varit antingen:
A) besiktningsbar med papper, eller
B) något sånär lågmilad (så delarna hade varit värda något)

Men en uppenbarligen misshandlad 250cc med 6000mil på mätaren och utan papper - i det närmaste osäljbar enligt mig.

Men en uppenbarligen misshandlad 250cc med 6000mil på mätaren och utan papper - i det närmaste osäljbar enligt mig.
En samlare har naturligtvis flera och då är det väl bara att sätt på en skylt från en annan i samlingen och köra! :tummenupp
6 000 mil har lågmilaren i min samling gått. Och det i en samling av inte lika åtråvärda motorcyklar som denna! :fakta

En samlare har naturligtvis flera och då är det väl bara att sätt på en skylt från en annan i samlingen och köra! :tummenupp
Men hallå! Moderator! Här har vi en som rekommenderar olagligheter - det måste väl innebära livstids avstängning från forumet?

6 000 mil har lågmilaren i min samling gått. Och det i en samling av inte lika åtråvärda motorcyklar som denna! :fakta
Har någon, någonsin, hört talas om en encylindrig 250cc som gått över 6000mil? Nej, jag trodde väl det...

Har du koll på någe eller inte?? Vi snacka om en XT 500 som är besiktad för alltid å de innebär att den är registrerad å har papper samt behöver inte mer besiktas för de är så pass gammal å kallas för veteran...

Men hallå! Moderator! Här har vi en som rekommenderar olagligheter - det måste väl innebära livstids avstängning från forumet?

Har någon, någonsin, hört talas om en encylindrig 250cc som gått över 6000mil? Nej, jag trodde väl det...

Så en Sr 250 är en motorcykel som bara går och går men inte så långt som 6 000 mil? :va

Konstigt, en 60-talstraja klarar 6 000 mil innan topprenovering. :fakta Och detta trots att jag själv skött underhållet... :rodnar

Har du koll på någe eller inte?? Vi snacka om en XT 500 som är besiktad för alltid å de innebär att den är registrerad å har papper samt behöver inte mer besiktas för de är så pass gammal å kallas för veteran...
Ok, då har jag missat nåt. Jag talade om en SR250 som gått 6000mil och var obesiktigad och inte hade några papper. Jag har väl tagit några öl för mycket, det är ju ändå fredag...

Så en Sr 250 är en motorcykel som bara går och går men inte så långt som 6 000 mil? :va

Konstigt, en 60-talstraja klarar 6 000 mil innan topprenovering. :fakta Och detta trots att jag själv skött underhållet... :rodnar
Jag får erkänna att jag har noll koll på engelska hojar från 60-talet. Vi får väl hoppas på några oberoende experter här på forumet som kan avgöra saken. Varken material eller precision var av den kvaliteten på 60-talet annars, i o f s bytte man väl olja var hundrade mil eller så då. Kanske kolvringar och lager också, men det räknas väl inte som renovering?

Är det bara jag eller har Tammer slungats ur sin nedåtgående spiral av enögt tjat och börjat försöka bli en smula likeble? Jävligt lång väg kvar till mål men ändå, grattis till den eventuella insikten att du är en döv forumvårta och kanske över tid finner en väg ur hålet

Jag får erkänna att jag har noll koll på engelska hojar från 60-talet. Vi får väl hoppas på några oberoende experter här på forumet som kan avgöra saken. Varken material eller precision var av den kvaliteten på 60-talet annars, i o f s bytte man väl olja var hundrade mil eller så då. Kanske kolvringar och lager också, men det räknas väl inte som renovering?
Det är alltid lättare med åsikter om man inte vet så mycket. Här får du lite kunskap om en inte lika åtråvärd motorcykel i olika skick. Det finns udda människor som tar hand om dessa och ger dem kärlek och omvårdnad! :tummenupp

Är det bara jag eller har Tammer slungats ur sin nedåtgående spiral av enögt tjat och börjat försöka bli en smula likeble? Jävligt lång väg kvar till mål men ändå, grattis till den eventuella insikten att du är en döv forumvårta och kanske över tid finner en väg ur hålet
Tack, det värmde...

Det är alltid lättare med åsikter om man inte vet så mycket. Här får du lite kunskap om en inte lika åtråvärd motorcykel i olika skick. Det finns udda människor som tar hand om dessa och ger dem kärlek och omvårdnad! :tummenupp

Jo, men t o m jag förstår skillnaden i "värde" mellan en Traja och en SR250. Även om inget kan bli bättre än en SR250 förstås.

Jag har bekanta som är både anglofiler och originalfantaster så jag känner väl till dessa kufar. Inget kan bli så bra som en Norton även fast de kräver en ständigt pågående renovering. Och ingen Toyota kommer i närheten av en vad en Chevrolet kan prestera, det vet ju alla. Sen är ju en Norton mer värd en vad en Yamaha någonsin kommer bli, men det går inte att förklara med några ekvationer. Det bara är så.

Jag har bekanta som är både anglofiler och originalfantaster så jag känner väl till dessa kufar. Inget kan bli så bra som en Norton även fast de kräver en ständigt pågående renovering. Och ingen Toyota kommer i närheten av en vad en Chevrolet kan prestera, det vet ju alla. Sen är ju en Norton mer värd en vad en Yamaha någonsin kommer bli, men det går inte att förklara med några ekvationer. Det bara är så.
Det kanske är i hela denna text din problematik kommer upp i dager?

Sen är ju en Norton mer värd en vad en Yamaha någonsin kommer bli, men det går inte att förklara med några ekvationer. Det bara är så.

Kolla, är ju det här jag menar. Vad har hänt? Vem har slagit dig med en fjäderbatong av insikt? Du har konsekvent vägrat ta in varenda åsikt, förklaring och rena fakta i din väg att framstå som lobotomerad. Hederligt folk har tagit ditt trollande och lagt ner tid på att försöka leda dig till insikt helt utan resultat.

Var det inget roligt längre?

Vem vet, har någon verkligen hunnit dit, jag menar, det är väl bara en sjuttiotalshoj, så de har väl inte haft tillräckligt länge på sig för att prova?

Jag tror det var 60 tals Triumph som hade fingänga i aluminiumblocket som höll cylinder och topp, började det läcka lite så drog Conny åt några varv till, sen tog Lemmy över hojen och drog några varv till så det blev gängsallad i blocket, har jag läst

Nu är det lite off-topic att snacka Bonneville, men på sextiotalet förväntades man sköta service själv på engelska hojar. Det var väl bara cylinderborrningar och omslipning av vevaxlar som man inte klarade själv.
Men det är inte fel att ha två om någon av dom vill bli lagad.
victors.jpg

Du har inte, som många, fått den felaktiga inställningen att en anglofil är inskränkt och trångsynt när det faktiskt betyder intresserad och kunnig? :va :7peta

Nu känner jag visserligen många inskränkta och trångsynta. Några kan kallas kufar och några av dem kallar sig anglofiler. Tyvärr så vet många av dem inte så mycket om England, Storbritannien och förenade Kungadömet och tror att engelska flaggan har tre färger när det bara är två. Men jag känner också kufar som plöjer ner mängder av pengar och energi i japanska sportbilar.
Och en pianotillverkare i ett land med vänstertrafik och underlig mat har många som gillar just det märket, har jag hört. Underligt kan man tycka om man inte är intresserad men det måste få finnas flera färger i paletten. :tummenupp

Nu är jag även intresserad och kunnig när det gäller Tyskland och Finland, men det passar inte in i andras bild av en anglofil. Nu pratar jag visserligen bara det ena av Finlands två officiella språk, och klarar mig bra ändå, även om båda skulle vara bättre. Molempi parempi.

Jag skulle gärna köra någon av dessa för att jag gillar det, inte för att de tillverkades i ett visst land. :tummenupp
Men den bilden kan vara svår att förstå om man är lite inskränkt och trångsynt. :crash

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D