Gamla enstånkor

Skönt att priset är disputerbart, kan ju betyda vad som helst eftersom det inte betyder något

Man kan faktiskt doktorera på ämnet "Enstånkors prisutveckling och samlares inverkan för en fluktuerande prisbild"

...eller också antyder säljaren att priset är av akademisk betydelse.

Man kan faktiskt doktorera på ämnet "Enstånkors prisutveckling och samlares inverkan för en fluktuerande prisbild"

...eller också antyder säljaren att priset är av akademisk betydelse.

Jag lumpade med en kille som halvt seriöst funderade på att doktorera på Ford Sidventilsmotorer, vi höll kontakten länge och han forsatte pyssla med sina Fordar.

Sedan tappade vi kontakten, och helt plötsligt ser jag Jörgen Karlsson från det här forumet posta på Instagram att han har monterat in en nyrenoverad sidventilsmotor i torpedbåten som han är mek/maskinist på.

Den hade renoverats av min gamla lumparkompis, för förra gången dom hade renoverat en av sidventilarna på torpedbåten hade min lumparpolares farsa gjort det och gjort ett bra jobb...

Ibland är världen liten, det lustiga är att jag är inte kompis med någon av dom på instagram, så det dök upp som ett random förslag bara....

Jag har faktiskt varit sugen på alla tre ( ja det är sjukt ont om objekt ) XL500 har jag lite delar till och den ena ”lär” ju gå att få in i registret igen. Har för mig att det kostar 4-5 tusen att göra en ursprungskontroll eller minns jag fel?

Slaktad XL 250 med allt av värde "slängt" för 12.000?
Man känner ju bara instinktivt att någon har kämpat i flera år för att få ihop det här bygget, t o m köpt på sig ett 12v-system, men till slut insett att det inte är möjligt att få till det. Vem kan klara av att bygga klart detta och få det genom besiktningen? Inte jag heller...

KLassikern "små mindre justeringar kvar att göra" finns också med.

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...