Gamla enstånkor

Så en Sr 250 är en motorcykel som bara går och går men inte så långt som 6 000 mil? :va

Konstigt, en 60-talstraja klarar 6 000 mil innan topprenovering. :fakta Och detta trots att jag själv skött underhållet... :rodnar
Jag får erkänna att jag har noll koll på engelska hojar från 60-talet. Vi får väl hoppas på några oberoende experter här på forumet som kan avgöra saken. Varken material eller precision var av den kvaliteten på 60-talet annars, i o f s bytte man väl olja var hundrade mil eller så då. Kanske kolvringar och lager också, men det räknas väl inte som renovering?
 
Är det bara jag eller har Tammer slungats ur sin nedåtgående spiral av enögt tjat och börjat försöka bli en smula likeble? Jävligt lång väg kvar till mål men ändå, grattis till den eventuella insikten att du är en döv forumvårta och kanske över tid finner en väg ur hålet
 
Jag får erkänna att jag har noll koll på engelska hojar från 60-talet. Vi får väl hoppas på några oberoende experter här på forumet som kan avgöra saken. Varken material eller precision var av den kvaliteten på 60-talet annars, i o f s bytte man väl olja var hundrade mil eller så då. Kanske kolvringar och lager också, men det räknas väl inte som renovering?
Det är alltid lättare med åsikter om man inte vet så mycket. Här får du lite kunskap om en inte lika åtråvärd motorcykel i olika skick. Det finns udda människor som tar hand om dessa och ger dem kärlek och omvårdnad! :tummenupp


 
Är det bara jag eller har Tammer slungats ur sin nedåtgående spiral av enögt tjat och börjat försöka bli en smula likeble? Jävligt lång väg kvar till mål men ändå, grattis till den eventuella insikten att du är en döv forumvårta och kanske över tid finner en väg ur hålet
Tack, det värmde...
 
Det är alltid lättare med åsikter om man inte vet så mycket. Här får du lite kunskap om en inte lika åtråvärd motorcykel i olika skick. Det finns udda människor som tar hand om dessa och ger dem kärlek och omvårdnad! :tummenupp


Jo, men t o m jag förstår skillnaden i "värde" mellan en Traja och en SR250. Även om inget kan bli bättre än en SR250 förstås.
 
Det är alltid lättare med åsikter om man inte vet så mycket. Här får du lite kunskap om en inte lika åtråvärd motorcykel i olika skick. Det finns udda människor som tar hand om dessa och ger dem kärlek och omvårdnad! :tummenupp


Jag har bekanta som är både anglofiler och originalfantaster så jag känner väl till dessa kufar. Inget kan bli så bra som en Norton även fast de kräver en ständigt pågående renovering. Och ingen Toyota kommer i närheten av en vad en Chevrolet kan prestera, det vet ju alla. Sen är ju en Norton mer värd en vad en Yamaha någonsin kommer bli, men det går inte att förklara med några ekvationer. Det bara är så.
 
Jag har bekanta som är både anglofiler och originalfantaster så jag känner väl till dessa kufar. Inget kan bli så bra som en Norton även fast de kräver en ständigt pågående renovering. Och ingen Toyota kommer i närheten av en vad en Chevrolet kan prestera, det vet ju alla. Sen är ju en Norton mer värd en vad en Yamaha någonsin kommer bli, men det går inte att förklara med några ekvationer. Det bara är så.
Det kanske är i hela denna text din problematik kommer upp i dager?
 
Sen är ju en Norton mer värd en vad en Yamaha någonsin kommer bli, men det går inte att förklara med några ekvationer. Det bara är så.

Kolla, är ju det här jag menar. Vad har hänt? Vem har slagit dig med en fjäderbatong av insikt? Du har konsekvent vägrat ta in varenda åsikt, förklaring och rena fakta i din väg att framstå som lobotomerad. Hederligt folk har tagit ditt trollande och lagt ner tid på att försöka leda dig till insikt helt utan resultat.

Var det inget roligt längre?
 
Så en Sr 250 är en motorcykel som bara går och går men inte så långt som 6 000 mil? :va

Konstigt, en 60-talstraja klarar 6 000 mil innan topprenovering. :fakta Och detta trots att jag själv skött underhållet... :rodnar
Vem vet, har någon verkligen hunnit dit, jag menar, det är väl bara en sjuttiotalshoj, så de har väl inte haft tillräckligt länge på sig för att prova?
 
Jag tror det var 60 tals Triumph som hade fingänga i aluminiumblocket som höll cylinder och topp, började det läcka lite så drog Conny åt några varv till, sen tog Lemmy över hojen och drog några varv till så det blev gängsallad i blocket, har jag läst
 
Nu är det lite off-topic att snacka Bonneville, men på sextiotalet förväntades man sköta service själv på engelska hojar. Det var väl bara cylinderborrningar och omslipning av vevaxlar som man inte klarade själv.
Men det är inte fel att ha två om någon av dom vill bli lagad.
victors.jpg
 
Jag har bekanta som är både anglofiler och originalfantaster så jag känner väl till dessa kufar. Inget kan bli så bra som en Norton även fast de kräver en ständigt pågående renovering. Och ingen Toyota kommer i närheten av en vad en Chevrolet kan prestera, det vet ju alla. Sen är ju en Norton mer värd en vad en Yamaha någonsin kommer bli, men det går inte att förklara med några ekvationer. Det bara är så.

Du har inte, som många, fått den felaktiga inställningen att en anglofil är inskränkt och trångsynt när det faktiskt betyder intresserad och kunnig? :va :7peta

Nu känner jag visserligen många inskränkta och trångsynta. Några kan kallas kufar och några av dem kallar sig anglofiler. Tyvärr så vet många av dem inte så mycket om England, Storbritannien och förenade Kungadömet och tror att engelska flaggan har tre färger när det bara är två. Men jag känner också kufar som plöjer ner mängder av pengar och energi i japanska sportbilar.
Och en pianotillverkare i ett land med vänstertrafik och underlig mat har många som gillar just det märket, har jag hört. Underligt kan man tycka om man inte är intresserad men det måste få finnas flera färger i paletten. :tummenupp

Nu är jag även intresserad och kunnig när det gäller Tyskland och Finland, men det passar inte in i andras bild av en anglofil. Nu pratar jag visserligen bara det ena av Finlands två officiella språk, och klarar mig bra ändå, även om båda skulle vara bättre. Molempi parempi.

Jag skulle gärna köra någon av dessa för att jag gillar det, inte för att de tillverkades i ett visst land. :tummenupp
Men den bilden kan vara svår att förstå om man är lite inskränkt och trångsynt. :crash

 
Kolla, är ju det här jag menar. Vad har hänt? Vem har slagit dig med en fjäderbatong av insikt? Du har konsekvent vägrat ta in varenda åsikt, förklaring och rena fakta i din väg att framstå som lobotomerad. Hederligt folk har tagit ditt trollande och lagt ner tid på att försöka leda dig till insikt helt utan resultat.

Var det inget roligt längre?
Det är väl inget fel i mitt påstående? Nog är gamla engelska hojar mer värda än japaner. Precis som att en Ford -32 är mer värd än en Volvo V70.
 
Det är väl inget fel i mitt påstående? Nog är gamla engelska hojar mer värda än japaner. Precis som att en Ford -32 är mer värd än en Volvo V70.
Imponerande att du försökt läsa ett svar, tyvärr missförstod du helt vad jag skrev, försök igen.
 
Imponerande att du försökt läsa ett svar, tyvärr missförstod du helt vad jag skrev, försök igen.
Okej. Jag läste lite för snabbt och missade metaforen - "en fjäderbatong av insikt". Nu fattar jag var du menade. Det var ju kul att äntligen bli erkänd som någorlunda insiktsfull.
 
Ahh, ännu fler Tammerkrav, den får inte kosta mer än en Tammer, vara mer än en Tammer bort och säljaren måste fixa, besikta och vinterförvara den åt Tammer...

Var inte SR250 det mest lättmekade som fanns?
Dom bara går och går och måste aldrig fixas, och måste man fixa så är dom lättskruvade som en moped
 
  • Gilla
Reaktioner: JPT
Det börjar likna nåt, men...obesiktigad, "behöver lite kärlek"(förgasarjustering?), "startade förra året", låter lite oroväckande. Priset är ju rätt i o f s.
Men framförallt är inte hojintresset på topp i november. Har inte direkt några förvaringsmöjligheter hemma i lägenheten heller. Finns den kvar i vår så...
Så är det med tyvärr hojpriserna du kräver: Billigt, rostigt skit som förmodligen blivit bortglömt och stått ute i åratal kräver dagars mekinsats. Det är enkel matematik. Konstigt att de öht blir sålda.
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top