Gamla enstånkor

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
"Jag har haft denna ståendes en stund utan att den använts"

Förvärvsdatum
2022-09-19

?


Kan tänka mig att Grandells batch-köpande ibland kommer i otakt med pappersexercisen.

Det räcker att en fomme till säljare langar fram det näst senaste ägarbeviset och skriver under det för att cirkusen skall vara igång.

Fråga inte hur jag vet...
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Fördelen me den är att alla orginal delar medföljer å den är inte söder sågad... Hoppas de inte är någon som köper den å gör plågsamt hoj objekt..
Kundkretsen för denna är nog ganska smal. Jag gissar att det blir som säljaren fruktar: "Skulle inte priset intressera någon så kommer den stå kvar och vara vacker i garaget". Men så ha det fint i garaget då, för det är där den kommer hamna. Många verkar överskatta marknaden för udda gammelhojar. Vi har redan sett många "extremt välrenoverade" gammelhojar i 70-80000kr-klassen ligga ute på Blocket månad efter månad utan att hitta någon köpare. Ingen vill ha dem..sorry.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Kundkretsen för denna är nog ganska smal. Jag gissar att det blir som säljaren fruktar: "Skulle inte priset intressera någon så kommer den stå kvar och vara vacker i garaget". Men så ha det fint i garaget då, för det är där den kommer hamna. Många verkar överskatta marknaden för udda gammelhojar. Vi har redan sett många "extremt välrenoverade" gammelhojar i 70-80000kr-klassen ligga ute på Blocket månad efter månad utan att hitta någon köpare. Ingen vill ha dem..sorry.

Jag skulle kunna tänka mig köpa den å ha den stående i garaget för att titta på... Kanske möjligen å sladda runt me på sin höjd..
 

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Jag skulle kunna tänka mig köpa den å ha den stående i garaget för att titta på... Kanske möjligen å sladda runt me på sin höjd..
+1. Men lite för dyr. Iallafall ännu. Men det var väl en sån här som jagade 007 i en rodelbana? Om kulsprutorna är monterade så kan det ju vara värt det. Jag funderade mycket på var magasinen till dom satt samt vilken kaliber...
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
+1. Men lite för dyr. Iallafall ännu. Men det var väl en sån här som jagade 007 i en rodelbana? Om kulsprutorna är monterade så kan det ju vara värt det. Jag funderade mycket på var magasinen till dom satt samt vilken kaliber...

Jo de är en hel del pengar, men hyfsat oki pris endå för den kan användas å sladda runt med, samt att alla original grejor är me.. Lätt trimmad för att få shysst morr i den även om tekniskt ät de en ganska gammal hoj..
För samma peng kan man få klart mer hoj..
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Jo de är en hel del pengar, men hyfsat oki pris endå för den kan användas å sladda runt med, samt att alla original grejor är me.. Lätt trimmad för att få shysst morr i den även om tekniskt ät de en ganska gammal hoj..
För samma peng kan man få klart mer hoj..
Priset är helt ok, om den hade varit antingen:
A) besiktningsbar med papper, eller
B) något sånär lågmilad (så delarna hade varit värda något)

Men en uppenbarligen misshandlad 250cc med 6000mil på mätaren och utan papper - i det närmaste osäljbar enligt mig.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Priset är helt ok, om den hade varit antingen:
A) besiktningsbar med papper, eller
B) något sånär lågmilad (så delarna hade varit värda något)

Men en uppenbarligen misshandlad 250cc med 6000mil på mätaren och utan papper - i det närmaste osäljbar enligt mig.
En samlare har naturligtvis flera och då är det väl bara att sätt på en skylt från en annan i samlingen och köra! :tummenupp
6 000 mil har lågmilaren i min samling gått. Och det i en samling av inte lika åtråvärda motorcyklar som denna! :fakta
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
En samlare har naturligtvis flera och då är det väl bara att sätt på en skylt från en annan i samlingen och köra! :tummenupp
Men hallå! Moderator! Här har vi en som rekommenderar olagligheter - det måste väl innebära livstids avstängning från forumet?

6 000 mil har lågmilaren i min samling gått. Och det i en samling av inte lika åtråvärda motorcyklar som denna! :fakta
Har någon, någonsin, hört talas om en encylindrig 250cc som gått över 6000mil? Nej, jag trodde väl det...
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Priset är helt ok, om den hade varit antingen:
A) besiktningsbar med papper, eller
B) något sånär lågmilad (så delarna hade varit värda något)

Men en uppenbarligen misshandlad 250cc med 6000mil på mätaren och utan papper - i det närmaste osäljbar enligt mig.

Har du koll på någe eller inte?? Vi snacka om en XT 500 som är besiktad för alltid å de innebär att den är registrerad å har papper samt behöver inte mer besiktas för de är så pass gammal å kallas för veteran...
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Men hallå! Moderator! Här har vi en som rekommenderar olagligheter - det måste väl innebära livstids avstängning från forumet?


Har någon, någonsin, hört talas om en encylindrig 250cc som gått över 6000mil? Nej, jag trodde väl det...

Så en Sr 250 är en motorcykel som bara går och går men inte så långt som 6 000 mil? :va

Konstigt, en 60-talstraja klarar 6 000 mil innan topprenovering. :fakta Och detta trots att jag själv skött underhållet... :rodnar
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Har du koll på någe eller inte?? Vi snacka om en XT 500 som är besiktad för alltid å de innebär att den är registrerad å har papper samt behöver inte mer besiktas för de är så pass gammal å kallas för veteran...
Ok, då har jag missat nåt. Jag talade om en SR250 som gått 6000mil och var obesiktigad och inte hade några papper. Jag har väl tagit några öl för mycket, det är ju ändå fredag...
 
Nyheter
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Top