Gamla enstånkor

Sant. Och det är självklart att samlarna vill vara hemliga. Med sådana dyrgripar hemma skulle de ständigt drabbas av inbrott eftersom alla vill komma över en SR250.
Det blir obekvämt när en med asperger försöker använda ironi som denne inte förstår.
 
Svaret kan vara att de inte är så eftertraktade. En fungerande motorcykel med ett marknadsvärde under 10k är per definition inte eftertraktade. I synnerhet inte när de inte säljs direkt.
Det var så jag tänkte. Annars är ju gamla enstånkor lättsålda och till betydligt högre priser. Försök hitta en SR500 i gott skick för 10'. Vad är det med XBR500 som gör att ingen vill ha den?
 
Det var så jag tänkte. Annars är ju gamla enstånkor lättsålda och till betydligt högre priser. Försök hitta en SR500 i gott skick för 10'. Vad är det med XBR500 som gör att ingen vill ha den?

Den är för modern.
Jmfr SRX 600 som är en på pappret mycket bättre hoj än SR 500: stendöd.

XBRen lider av balla hjul, fyrbokstavsförkortningar, dubbla urblås, hög effekt, ful utanpåliggande teknik och ett tydligt kortslagit utseende.

Allt sådant man inte vill ha på en sådan hoj. SR 500 är överkvadratisk den också, men levererar en optisk illusion av att ha längre slag än vilken Matchless som helst.

XBR må vara den bättre hojen, men SR 500 är ikonen.
Den som höll i ritstiftet hette Atsushi Ishiyama.

Vem formgav XBR 500...?

Med allt detta sagt: en GB 500 Clubman är välkommen hem så fort jag byggt en entresol.

gb500.jpg
 
Svaret är nog att allt du påstår är "mycket eftertraktat" är skit som ingen vill ha.

Det har varit så hittils i alla fall.
Jag uttryckte mig lite fel där, det var SR500 som anses attraktiv. Inte XBR500. Men å andra sidan så tycks ju den erkänt fula och klumpiga Honda FT500 gå att sälja, om än inte till priser som SR500.
 
View attachment 477511Det går att få till riktigt grymt stuk kring storstånkans motor, Savage verkar lämpa sig väl för ombyggnader.
Så många frågor, varför står det SV650 i annonsen, varför står det Husqvarna på tanken....? :va
 
Jag fattar homagen till den gamla husqvarnan, men jag hade nog avstått tankdekalen, eller gjort en liknande dekal som på något sätt talar om vad det är....
 
Jag fattar homagen till den gamla husqvarnan, men jag hade nog avstått tankdekalen, eller gjort en liknande dekal som på något sätt talar om vad det är....
Jo. Det är nog bäst att annonsera ut det som ett nybygge, vilket det också är. En crosshoj byggd runt en 650-motor. Att den är godkänd, besiktigad och klar är ju ett klart plus i dessa sammanhang. Liiite för dyr, tror jag att den går att sälja för 15000kr ungefär. Hade det inte varit för långt bort så hade jag lagt ett bud själv.
 
Jo. Det är nog bäst att annonsera ut det som ett nybygge, vilket det också är. En crosshoj byggd runt en 650-motor. Att den är godkänd, besiktigad och klar är ju ett klart plus i dessa sammanhang. Liiite för dyr, tror jag att den går att sälja för 15000kr ungefär. Hade det inte varit för långt bort så hade jag lagt ett bud själv.

De är inte en cross de ska föreställa utan mer en Husqvarna WR som är en enduro..
 
Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back
Top