Gamla enstånkor

Dessutom väger de bly. Jag har sparat en uppsättning liknande hjul 18 tum & 19 tum för jag såg ett coolt scramblerbygge helt i svart och med orange fälgar. Byggaren förklarade att han ville att de skulle se ut som gamla BMX hjul, såg jävligt coolt ut. Exile Cycles heter firman, men hittar inte hojen.
Jag är jävligt svag för ekrade hjul, å då blir sånna hjul precis tvärt om..
 
Trodde den skulle vara borta efter ett dygn...
Dyr? Visst, men verkar också ha kostats på under renoveringen.
Finns en schysst sådan i grannbyn till salu. (Eller var det en - 80/82:a?) Kostar inte i närheten av såna där pengar.
Lite sugen på att slå till. Men jag vet inte vad jag ska ha den till riktigt. Borde kanske lägga pengarna på el & värme istället.

Hade nog knipit den om jag inte suttit på Tenere'n redan.
 
Trodde den skulle vara borta efter ett dygn...
Dyr? Visst, men verkar också ha kostats på under renoveringen.
Amen förhelvete...75000kr för en 40 år gammal stenkross. Återigen ett samlarobjekt, för körupplevelsen kan inte motsvara prislappen. Och om man ger sig ut i grusgropen med denna är den snart inte värd mer än de 20-25000kr som den egentligen är värd. Faktiskt.
 
Finns en schysst sådan i grannbyn till salu. (Eller var det en - 80/82:a?) Kostar inte i närheten av såna där pengar.
Lite sugen på att slå till. Men jag vet inte vad jag ska ha den till riktigt. Borde kanske lägga pengarna på el & värme istället.

Hade nog knipit den om jag inte suttit på Tenere'n redan.
Köp, om inte annat bara för att ha! Men visst, el o värme är också rätt viktigt...

Men XT 500 tycker jag är Ursprunget (även om några småhojar var före) på samma sätt som GSX-R 750 -85, CBR 900 -92 och R1 -98.
 
Amen förhelvete...75000kr för en 40 år gammal stenkross. Återigen ett samlarobjekt, för körupplevelsen kan inte motsvara prislappen. Och om man ger sig ut i grusgropen med denna är den snart inte värd mer än de 20-25000kr som den egentligen är värd. Faktiskt.
En Jaguar E-type är också dyr, men inte för att den är bästa sportbilen idag.
 
Amen förhelvete...75000kr för en 40 år gammal stenkross. Återigen ett samlarobjekt, för körupplevelsen kan inte motsvara prislappen. Och om man ger sig ut i grusgropen med denna är den snart inte värd mer än de 20-25000kr som den egentligen är värd. Faktiskt.
Nej körupplefelsen matchar inte priset. Dock finns det andra upplevelser att väga in vid ett hojköp. Kanske inte för dig men för andra.
 
Amen förhelvete...75000kr för en 40 år gammal stenkross. Återigen ett samlarobjekt, för körupplevelsen kan inte motsvara prislappen. Och om man ger sig ut i grusgropen med denna är den snart inte värd mer än de 20-25000kr som den egentligen är värd. Faktiskt.
Även om Royal Enfield har brittiska rötter skulle jag hellre köpa en XT 500 som inte har en massa modärnt skit.
Men jag är lite udda som inte ser en SR250 som en attraktiv motorcykel...

 
Även om Royal Enfield har brittiska rötter skulle jag hellre köpa en XT 500 som inte har en massa modärnt skit.
Men jag är lite udda som inte ser en SR250 som en attraktiv motorcykel...


Alla på det här forumet är lika udda, utom en som har sett ljuset och sitter på sanningen
 
Även om Royal Enfield har brittiska rötter skulle jag hellre köpa en XT 500 som inte har en massa modärnt skit.
Men jag är lite udda som inte ser en SR250 som en attraktiv motorcykel...
Framförallt är det en "riktig" motorcykel. Inget plast, ingen modern elektronik eller annat som stör. Bara två hjul och en motor, som det ska vara. Men det är sant att det inte är alla förunnat att kunna inse att SR250 sammanfattar allt vad mc-åkande innebär.
 
Precis, den är inte dyr - men det är mycket pengar, det finns en stor skillnad där :)

På samma sätt blir aldrig en SR250 billig, skulle någon erbjuda mig en nybesiktad för 5000:- skulle jag inte tycka att det var billigt, däremot är ju 5000:- lite pengar för en nybesiktad motorcykel.

Jag skulle kunna betala 5000:- för nästan vad som helst..... utom en SR250
 
På samma sätt blir aldrig en SR250 billig, skulle någon erbjuda mig en nybesiktad för 5000:- skulle jag inte tycka att det var billigt, däremot är ju 5000:- lite pengar för en nybesiktad motorcykel.

Jag skulle kunna betala 5000:- för nästan vad som helst..... utom en SR250
Bara motorn är värd 5000kr. Underbar till bobber-byggen, caferacer, eller ännu hellre scrambler. Mycket eftertraktad för just detta ändamål, vilket tyvärr gör att allt färre finns kvar i originalskick av denna fina motorcykel.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top