Gamla enstånkor

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Dessutom väger de bly. Jag har sparat en uppsättning liknande hjul 18 tum & 19 tum för jag såg ett coolt scramblerbygge helt i svart och med orange fälgar. Byggaren förklarade att han ville att de skulle se ut som gamla BMX hjul, såg jävligt coolt ut. Exile Cycles heter firman, men hittar inte hojen.
Jag är jävligt svag för ekrade hjul, å då blir sånna hjul precis tvärt om..
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Trodde den skulle vara borta efter ett dygn...
Dyr? Visst, men verkar också ha kostats på under renoveringen.
Finns en schysst sådan i grannbyn till salu. (Eller var det en - 80/82:a?) Kostar inte i närheten av såna där pengar.
Lite sugen på att slå till. Men jag vet inte vad jag ska ha den till riktigt. Borde kanske lägga pengarna på el & värme istället.

Hade nog knipit den om jag inte suttit på Tenere'n redan.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Trodde den skulle vara borta efter ett dygn...
Dyr? Visst, men verkar också ha kostats på under renoveringen.
Amen förhelvete...75000kr för en 40 år gammal stenkross. Återigen ett samlarobjekt, för körupplevelsen kan inte motsvara prislappen. Och om man ger sig ut i grusgropen med denna är den snart inte värd mer än de 20-25000kr som den egentligen är värd. Faktiskt.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Finns en schysst sådan i grannbyn till salu. (Eller var det en - 80/82:a?) Kostar inte i närheten av såna där pengar.
Lite sugen på att slå till. Men jag vet inte vad jag ska ha den till riktigt. Borde kanske lägga pengarna på el & värme istället.

Hade nog knipit den om jag inte suttit på Tenere'n redan.
Köp, om inte annat bara för att ha! Men visst, el o värme är också rätt viktigt...

Men XT 500 tycker jag är Ursprunget (även om några småhojar var före) på samma sätt som GSX-R 750 -85, CBR 900 -92 och R1 -98.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Amen förhelvete...75000kr för en 40 år gammal stenkross. Återigen ett samlarobjekt, för körupplevelsen kan inte motsvara prislappen. Och om man ger sig ut i grusgropen med denna är den snart inte värd mer än de 20-25000kr som den egentligen är värd. Faktiskt.
En Jaguar E-type är också dyr, men inte för att den är bästa sportbilen idag.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Amen förhelvete...75000kr för en 40 år gammal stenkross. Återigen ett samlarobjekt, för körupplevelsen kan inte motsvara prislappen. Och om man ger sig ut i grusgropen med denna är den snart inte värd mer än de 20-25000kr som den egentligen är värd. Faktiskt.
Nej körupplefelsen matchar inte priset. Dock finns det andra upplevelser att väga in vid ett hojköp. Kanske inte för dig men för andra.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Amen förhelvete...75000kr för en 40 år gammal stenkross. Återigen ett samlarobjekt, för körupplevelsen kan inte motsvara prislappen. Och om man ger sig ut i grusgropen med denna är den snart inte värd mer än de 20-25000kr som den egentligen är värd. Faktiskt.
Även om Royal Enfield har brittiska rötter skulle jag hellre köpa en XT 500 som inte har en massa modärnt skit.
Men jag är lite udda som inte ser en SR250 som en attraktiv motorcykel...

 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Även om Royal Enfield har brittiska rötter skulle jag hellre köpa en XT 500 som inte har en massa modärnt skit.
Men jag är lite udda som inte ser en SR250 som en attraktiv motorcykel...


Alla på det här forumet är lika udda, utom en som har sett ljuset och sitter på sanningen
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Även om Royal Enfield har brittiska rötter skulle jag hellre köpa en XT 500 som inte har en massa modärnt skit.
Men jag är lite udda som inte ser en SR250 som en attraktiv motorcykel...
Framförallt är det en "riktig" motorcykel. Inget plast, ingen modern elektronik eller annat som stör. Bara två hjul och en motor, som det ska vara. Men det är sant att det inte är alla förunnat att kunna inse att SR250 sammanfattar allt vad mc-åkande innebär.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Precis, den är inte dyr - men det är mycket pengar, det finns en stor skillnad där :)

På samma sätt blir aldrig en SR250 billig, skulle någon erbjuda mig en nybesiktad för 5000:- skulle jag inte tycka att det var billigt, däremot är ju 5000:- lite pengar för en nybesiktad motorcykel.

Jag skulle kunna betala 5000:- för nästan vad som helst..... utom en SR250
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
På samma sätt blir aldrig en SR250 billig, skulle någon erbjuda mig en nybesiktad för 5000:- skulle jag inte tycka att det var billigt, däremot är ju 5000:- lite pengar för en nybesiktad motorcykel.

Jag skulle kunna betala 5000:- för nästan vad som helst..... utom en SR250
Bara motorn är värd 5000kr. Underbar till bobber-byggen, caferacer, eller ännu hellre scrambler. Mycket eftertraktad för just detta ändamål, vilket tyvärr gör att allt färre finns kvar i originalskick av denna fina motorcykel.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top