Gamla enstånkor

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Den kostar lika mycket som 30 st SR250. Och vad kan denna som inte en SR250 kan?

Det är en Egli Vincent om än bara encylindrig och då är valet enkel mellan 30 st SR250, en Egli att det blir just en Egli. Egli Vincent nog det snyggaste som tillverkats i motorcykelväg enligt mig.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Här är en gammal enstånka som är till salu för en jättemassa Tammer och det en jättemassa Tammer bort! Inte lika åtråvärd som en SR250 eftersom den inte är såld än. :hihi

View attachment 475512
Asking Price £28000 the machine is in the UK,
Vilken skönhet.....
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
En modernare version av SR500 kan ju aldrig vara fel. Fälgarna är väl "sådär", men annars så...
Hade jag inte redan haft en SR500 så hade den där fått flytta in.
Nu är inte suget jättestort. Den är ju inte vacker precis.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Har för mig att de bara såldes -87 i Sverige, är det en Japanimport med dubbla skivor och allt? Växer nog inte på träd
En kompis har en från 1986 såld i april det året. Hon köpte den förstås inte förrän 1993 och nu har den stått sen 2006.
Hon är gift med han som fortfarande har en RD350 kvarglömd i mitt garage.
Udda sätt att ha motorcyklar i den familjen.
 

DrT

Drömmande tänkare....
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Höglandets djupa skogar
Hoj
SF 750 -72,900 Darmah -82, skurhink blåfemtio -92, TRX 850 -97, TT600-94, Ett par Mzór...och numera Desmoquattro Touring Millenie-edition. XL 1000 Varadero 2004 brukis
Har för mig att de bara såldes -87 i Sverige, är det en Japanimport med dubbla skivor och allt? Växer nog inte på träd
1986 togs de in via officiella kanaler. Och hade, till skillnad från andra generationen , dubbla skivor fram.
Sålde långsamt antagligen till rätt stor del pga dåtidens indelning av försäkringsklasser med gräns vid 600 kubik. SRXén är borrad en mm jämfört med XT/TT och landar på 608 kubik. 1990 kom andra generationen men den togs inte hit även om jag sett ett par över åren - privatimport är ju inget nytt. Den i annonsen verkar vara en -99á och importerad på senare år.

Trevlig maskin - i ungdomen sneglade jag mot en kvarvarande ny SRX när det närmade sig tung mc och jag var och klämde och kände och tittade på den många gånger i butiken innan förhållandena på kontot var i rätt fas. Besvikelsen var svår när jag insåg att den var borta när min ekonomi var redo.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Trevligt med större motor, och bilprovningen lär väl knappast märka nåt om man inte har väldigt otur med vilken inspektör man får.

En annan tank på den skulle göra stor skillnad, gärna en sadel med mer cafe-stuk också.
Och halva priset kompis.


Jo, men vad hände med originalmotorn?
Och resten av 600an?

Var och en för sig hade hojarna varit mer värda - även defekta, än vad den där jäkla skvadern någonsin kommer att bli.

Stoppa plågsamma hojförsök!
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jo, men vad hände med originalmotorn?
Och resten av 600an?

Var och en för sig hade hojarna varit mer värda - även defekta, än vad den där jäkla skvadern någonsin kommer att bli.

Stoppa plågsamma hojförsök!

Kanske rullar en XT600-skvader någonstans med SR400-motor. :rofl

Eller så har 400-motorn rasat och XTn är krockad...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Kanske rullar en XT600-skvader någonstans med SR400-motor. :rofl

Eller så har 400-motorn rasat och XTn är krockad...

Det påminner mig om han som skulle bygga en hoj med en opel kadettmotor (I stil med gamla motorcyklar med längsmonterade radfyror) och kompisarna slog vad om att dom skulle hinna sätta en hojmotor i kadetten innan han var klar....

Så det rullade en kadett 1200 med en Harley V-twin ett tag... :ROFLMAO:

Det har satts hojmotorerer i bilar många gånger, men just den tycker jag var kul för att dom gjorde det på pin kiv...
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag har mest problem me dom jävligt fula hjulen, eller rättare sagt fälgarna..
Dessutom väger de bly. Jag har sparat en uppsättning liknande hjul 18 tum & 19 tum för jag såg ett coolt scramblerbygge helt i svart och med orange fälgar. Byggaren förklarade att han ville att de skulle se ut som gamla BMX hjul, såg jävligt coolt ut. Exile Cycles heter firman, men hittar inte hojen.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top