Gamla enstånkor

Jag fattar det inte. 50-60000kr för en renodlad leksak, nåt att köra runt med bakom huset. Om man har ett hus. Kan väl aldrig vägreggas vad jag förstår.

Här är en gammal enstånka som är till salu för en jättemassa Tammer och det en jättemassa Tammer bort! Inte lika åtråvärd som en SR250 eftersom den inte är såld än. :hihi

Egli-Comet.jpg
Asking Price £28000 the machine is in the UK,

Har ni sett dom där handväskorna med bokstäver på som alla tjejer vill ha?

Jag är inte beredd att slanta upp 50 tuss för en handväska heller.
Men dom säljer bra, och dom som säljer dom skrattar hela vägen till banken...
Ja, fast det är ju inte riktigt samma sak.
Och även om jag tycker att det är idiotiskt så förstår jag grejen. De är ju statusprylar som egentligen bara fyller funktionen att skylta med att man har råd att betala för mycket för något som inte är bättre på något sätt. Som männens motsvarighet, att pröjsa pucko pris för en Rolex när du får en bättre klocka i en Seiko för en tiondel av priset.
Det finns sådana motorcyklar också. Men en Big Wheel fyller nog inte den funktionen jättebra.

Här är en gammal enstånka som är till salu för en jättemassa Tammer och det en jättemassa Tammer bort! Inte lika åtråvärd som en SR250 eftersom den inte är såld än. :hihi

View attachment 475512
Den kostar lika mycket som 30 st SR250. Och vad kan denna som inte en SR250 kan?

Den kostar lika mycket som 30 st SR250. Och vad kan denna som inte en SR250 kan?

Det är en Egli Vincent om än bara encylindrig och då är valet enkel mellan 30 st SR250, en Egli att det blir just en Egli. Egli Vincent nog det snyggaste som tillverkats i motorcykelväg enligt mig.

View attachment 475512
Vilken skönhet.....

En modernare version av SR500 kan ju aldrig vara fel. Fälgarna är väl "sådär", men annars så...
Hade jag inte redan haft en SR500 så hade den där fått flytta in.
Nu är inte suget jättestort. Den är ju inte vacker precis.

Har för mig att de bara såldes -87 i Sverige, är det en Japanimport med dubbla skivor och allt? Växer nog inte på träd
En kompis har en från 1986 såld i april det året. Hon köpte den förstås inte förrän 1993 och nu har den stått sen 2006.
Hon är gift med han som fortfarande har en RD350 kvarglömd i mitt garage.
Udda sätt att ha motorcyklar i den familjen.

Har för mig att de bara såldes -87 i Sverige, är det en Japanimport med dubbla skivor och allt? Växer nog inte på träd
1986 togs de in via officiella kanaler. Och hade, till skillnad från andra generationen , dubbla skivor fram.
Sålde långsamt antagligen till rätt stor del pga dåtidens indelning av försäkringsklasser med gräns vid 600 kubik. SRXén är borrad en mm jämfört med XT/TT och landar på 608 kubik. 1990 kom andra generationen men den togs inte hit även om jag sett ett par över åren - privatimport är ju inget nytt. Den i annonsen verkar vara en -99á och importerad på senare år.

Trevlig maskin - i ungdomen sneglade jag mot en kvarvarande ny SRX när det närmade sig tung mc och jag var och klämde och kände och tittade på den många gånger i butiken innan förhållandena på kontot var i rätt fas. Besvikelsen var svår när jag insåg att den var borta när min ekonomi var redo.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D