Gamla enstånkor

View attachment 477511Det går att få till riktigt grymt stuk kring storstånkans motor, Savage verkar lämpa sig väl för ombyggnader.
Så många frågor, varför står det SV650 i annonsen, varför står det Husqvarna på tanken....? :va

Jag fattar homagen till den gamla husqvarnan, men jag hade nog avstått tankdekalen, eller gjort en liknande dekal som på något sätt talar om vad det är....

Jag fattar homagen till den gamla husqvarnan, men jag hade nog avstått tankdekalen, eller gjort en liknande dekal som på något sätt talar om vad det är....
Jo. Det är nog bäst att annonsera ut det som ett nybygge, vilket det också är. En crosshoj byggd runt en 650-motor. Att den är godkänd, besiktigad och klar är ju ett klart plus i dessa sammanhang. Liiite för dyr, tror jag att den går att sälja för 15000kr ungefär. Hade det inte varit för långt bort så hade jag lagt ett bud själv.

Jo. Det är nog bäst att annonsera ut det som ett nybygge, vilket det också är. En crosshoj byggd runt en 650-motor. Att den är godkänd, besiktigad och klar är ju ett klart plus i dessa sammanhang. Liiite för dyr, tror jag att den går att sälja för 15000kr ungefär. Hade det inte varit för långt bort så hade jag lagt ett bud själv.

De är inte en cross de ska föreställa utan mer en Husqvarna WR som är en enduro..

"Jag har haft denna ståendes en stund utan att den använts"

Förvärvsdatum
2022-09-19

?

Kan tänka mig att Grandells batch-köpande ibland kommer i otakt med pappersexercisen.

Det räcker att en fomme till säljare langar fram det näst senaste ägarbeviset och skriver under det för att cirkusen skall vara igång.

Fråga inte hur jag vet...

Fördelen me den är att alla orginal delar medföljer å den är inte söder sågad... Hoppas de inte är någon som köper den å gör plågsamt hoj objekt..
Kundkretsen för denna är nog ganska smal. Jag gissar att det blir som säljaren fruktar: "Skulle inte priset intressera någon så kommer den stå kvar och vara vacker i garaget". Men så ha det fint i garaget då, för det är där den kommer hamna. Många verkar överskatta marknaden för udda gammelhojar. Vi har redan sett många "extremt välrenoverade" gammelhojar i 70-80000kr-klassen ligga ute på Blocket månad efter månad utan att hitta någon köpare. Ingen vill ha dem..sorry.

Kundkretsen för denna är nog ganska smal. Jag gissar att det blir som säljaren fruktar: "Skulle inte priset intressera någon så kommer den stå kvar och vara vacker i garaget". Men så ha det fint i garaget då, för det är där den kommer hamna. Många verkar överskatta marknaden för udda gammelhojar. Vi har redan sett många "extremt välrenoverade" gammelhojar i 70-80000kr-klassen ligga ute på Blocket månad efter månad utan att hitta någon köpare. Ingen vill ha dem..sorry.

Jag skulle kunna tänka mig köpa den å ha den stående i garaget för att titta på... Kanske möjligen å sladda runt me på sin höjd..

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D