Gamla enstånkor

Den försvann fort..
Allt som annonseras ut till normala priser försvinner på några timmar. Det mesta kostar en halv gång mer än de borde och blir liggande på Blocket några dar. Trenden håller i sig annars, offroad säljer direkt, 125-kubikare är sällsynta, och även gamla twinar och radfyror från 80-talet (som jag gillar) börjar närma sig 20.000kr-nivån. Mina hojar köpte jag förra året för halva de priserna som gäller idag.

Min erfarenhet är att e-reg tar generellt mkt mer tid att bli av med. Crossåkarna vill ha mx och endurokillarna lv-reg. Det ska vara något väldigt speciellt för att en e-reg ska säljas till bra priser fort (undantag strippad mx med e-reg).
I mina ögon är denna helt iskall. En enduroreggad hoj går (lagligt) bara att använda på avlyst bana i samband med träning eller tävling, vem vill köra/orkar med en 600R på en endurobana. Jag tycker att min 300 tvåtakt på drygt 100kg är tillräckligt tung efter ett par varv.

Hela grejen med e-reg är ju helt absurd, vafan är det bra för? ?
Det är väl för att få köra på vägen i samband med tävling. Man har olika delar att köra och ska slippa lasta cyklarna mellan dem.

Jag satt och funderade över min egen cykel. Har ingen regplåt till den, men det följde med en massa krafs "till besiktning".

Det är väl för att få köra på vägen i samband med tävling. Man har olika delar att köra och ska slippa lasta cyklarna mellan dem.

Jag satt och funderade över min egen cykel. Har ingen regplåt till den, men det följde med en massa krafs "till besiktning".
Precis. Vissa tävlingar t.ex. Novemberkåsan har transportsträckor på allmän väg. Utan E-reg skulle dom behöva skruva på backspeglar och blinkers inför transportsträckan, som dom nu har dispens för att slippa ha på hojen.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman