Gamla enstånkor

Ja, e-reggat får ju i princip ändå inte köras på vägen så enda fördelarna i praktiken mot en oreggad cross är att man trots allt kan ha en försäkring samt att dom har el och lyse.
Så e-reggat är ju ändå värt aningen mer än en ren cross och jag tror polisen har mer överseende ifall dom stoppar dig på en e-reggad hoj än en ren crosshoj.
Men jag har aldrig testat så jag vet inte riktigt vad som egentligen skulle hända och det beror säkert på situationen och vilken polisman som man träffar.
 
Jag har haft mkt e-reg tidigare och körde faktiskt mina två första år på allmän väg med en e-reggad Husqvarna 570 (min avatar). Den var besiktad och hade allt man behövde för en lv-reg och jag hade aldirg problem dom gångerna jag blev stannad. Tror mest att det var för att snuten inte förstod skillnaden. Nu är väl dock e-reg försedd med grön regplåt, det gör det hela lite svårare..
 
Så hojar med de gamla skyltarna blir alltså mera värdefulla.. ?
Rent krasst tror jag att man måste byta till dom nya skyltarna och om dom ser det på besiktningen kan dom nog gnälla, men vem kan hindra att man har två skyltar till hojen... :rolleyes: En ny skylt för besiktning och en gammal för skogsåka :banana
 
Så hojar med de gamla skyltarna blir alltså mera värdefulla.. ?
Exc-hojarna och motsvarande husky är väl fortfarande lv-reggade o har vanlig skylt ? Om dom inte ändrat i år
En nyare sån är mer värt än gammalt skräp man får köra på skamsläp från körning på grus o Stig
 
Säger nog som resten av kören att skicket säger mer om priset -handen på hjärtat så kan du ju inte påstå dom är likvärdiga där :)
Sen är den blå sju år nyare också även om den gått längre
 
Vad kostar det att ta över den till Sverige?

Eller att åka över och titta på den? Den där jäkla båten gör ju Gotland till en svår marknad.
Man kör en videokonferens via telefonen med säljaren, som får visa det man frågar efter.
Så gör man en bedömning av risken för bluff o båg och sedan ber man säljaren ställa hojen på färjan och så hämtar du den i hamnen på fastlandet.
Jag antar att det går att göra så med rederiet fortfarande, jag känner de som köpt bil på det sättet, men får ett tag sedan.
 
Vad kostar det att ta över den till Sverige?

Eller att åka över och titta på den? Den där jäkla båten gör ju Gotland till en svår marknad.
Under tusenlappen ifall du inte släpar med dig din bil, utan bara åker över och han möter dig i hamnen.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top