Gamla enstånkor

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Ja, e-reggat får ju i princip ändå inte köras på vägen så enda fördelarna i praktiken mot en oreggad cross är att man trots allt kan ha en försäkring samt att dom har el och lyse.
Så e-reggat är ju ändå värt aningen mer än en ren cross och jag tror polisen har mer överseende ifall dom stoppar dig på en e-reggad hoj än en ren crosshoj.
Men jag har aldrig testat så jag vet inte riktigt vad som egentligen skulle hända och det beror säkert på situationen och vilken polisman som man träffar.
 

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Ort
I en gran.
Hoj
Briggs & Stratton
Jag har haft mkt e-reg tidigare och körde faktiskt mina två första år på allmän väg med en e-reggad Husqvarna 570 (min avatar). Den var besiktad och hade allt man behövde för en lv-reg och jag hade aldirg problem dom gångerna jag blev stannad. Tror mest att det var för att snuten inte förstod skillnaden. Nu är väl dock e-reg försedd med grön regplåt, det gör det hela lite svårare..
 

Skynet

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2018
Ort
Växjö
Hoj
VFR 800 -98. Gasgas EC 300. Yamaha XTZ 660 Tenere
Så hojar med de gamla skyltarna blir alltså mera värdefulla.. ?
Rent krasst tror jag att man måste byta till dom nya skyltarna och om dom ser det på besiktningen kan dom nog gnälla, men vem kan hindra att man har två skyltar till hojen... :rolleyes: En ny skylt för besiktning och en gammal för skogsåka :banana
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Så hojar med de gamla skyltarna blir alltså mera värdefulla.. ?
Exc-hojarna och motsvarande husky är väl fortfarande lv-reggade o har vanlig skylt ? Om dom inte ändrat i år
En nyare sån är mer värt än gammalt skräp man får köra på skamsläp från körning på grus o Stig
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Säger nog som resten av kören att skicket säger mer om priset -handen på hjärtat så kan du ju inte påstå dom är likvärdiga där :)
Sen är den blå sju år nyare också även om den gått längre
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Vad kostar det att ta över den till Sverige?

Eller att åka över och titta på den? Den där jäkla båten gör ju Gotland till en svår marknad.
Man kör en videokonferens via telefonen med säljaren, som får visa det man frågar efter.
Så gör man en bedömning av risken för bluff o båg och sedan ber man säljaren ställa hojen på färjan och så hämtar du den i hamnen på fastlandet.
Jag antar att det går att göra så med rederiet fortfarande, jag känner de som köpt bil på det sättet, men får ett tag sedan.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Vad kostar det att ta över den till Sverige?

Eller att åka över och titta på den? Den där jäkla båten gör ju Gotland till en svår marknad.
Under tusenlappen ifall du inte släpar med dig din bil, utan bara åker över och han möter dig i hamnen.
 
Nyheter
Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Trailer: The Bikeriders

I höst har filmen ”The Bike...

Indian Riders Fest 2024

Återupplev glansdagarna und...

KTM presenterar specialversionen RC 8C

KTM har presenterat 2024 år...

Däck i massor

I nästa nummer av Bike hand...

Tre nya däck från Michelin.

Allt om MC beger sig till J...

Ingen MC-Mässan 2025

23YM CL500 Styrelsen för...

Start2Ride arrangeras 2024

Sveriges största provkörnin...

Första vårtecknet (?)

Ett av det första vårteckne...

Bike på hembesök: Örebro MC Service

Fredrik Persson poserar fra...

Top