Gamla enstånkor

Precis, och den i annonsen har ju körts 1600 mil på 24 år, så den verkar ju jätterolig att köra.
?ja sen kan det ju vara andra saker som tar tid , har själv 4 ungar med olika hobbies en gård som renoveras och andra fritidsintressen gör att min kära grusleksak rullat 1200 mil sen 07 men ja jag har haft andra hojar också så det finns ofta anledningar till att hojar inte rullar
Snittade 13-1500 mil per år innan ungar och hus men sätta sig i lägenhet är nog enda chansen att komma upp i det igen

SLR 650 går ofta billigare än andra gamla stånkor. Anledningen är enkel. Det är en billig budgetskithoj. Jag vet för jag har en. Tröttaste motorn, små hjul, vägchassi med offroadstyling. Det enda den är bra på är att vara billig och startar i ur och skur.

Jag köpte min för 9500kr. Har den som pendlarhoj på vintern när det är minusgrader. Har även satt på packväskor för att kunna lasta verktyg då jag också använder den som tjänstehoj på firman.
3D833DD2-3C43-4872-8C14-92FB8C8B0628.jpeg

SLR 650 går ofta billigare än andra gamla stånkor. Anledningen är enkel. Det är en billig budgetskithoj. Jag vet för jag har en. Tröttaste motorn, små hjul, vägchassi med offroadstyling. Det enda den är bra på är att vara billig och startar i ur och skur.

Jag köpte min för 9500kr. Har den som pendlarhoj på vintern när det är minusgrader. Har även satt på packväskor för att kunna lasta verktyg då jag också använder den som tjänstehoj på firman.
De priserna gäller inte här i Stockholm. Gamla stånkor som denna och liknande som Yamaha SR400 kostar minst 20000kr, om det inte är "objekt" med diverse problem. Offroad som DR650, Dominator, XT600 och liknande är ännu dyrare.

Jag köpte en XL500 med trasig 3a, motorn delas horisontellt så det är bara att plocka ur rovan och vända upp-och ner och lossa botten. Köpte komplett låda på eBay och satte dit. Tror Suzukin har motor som man får klyva vertikalt vilket är bra mycket surare. Och inga regpapper är också trist.

Billigt som en gammal kinesisk minimotorcykel, ändå känns 5 lax lite för dyrt, undrar varför det är så?

Jag köpte en XL500 med trasig 3a, motorn delas horisontellt så det är bara att plocka ur rovan och vända upp-och ner och lossa botten. Köpte komplett låda på eBay och satte dit. Tror Suzukin har motor som man får klyva vertikalt vilket är bra mycket surare. Och inga regpapper är också trist.

Billigt som en gammal kinesisk minimotorcykel, ändå känns 5 lax lite för dyrt, undrar varför det är så?

Det är bristen på papper som svider.
Det, och uttrycket "renodlad cross" i annonsen. *fniss*

Man vill inte göda fåntrattar.

Jag funderar på en Kawa Z200 som ligger på Blocket som "projekt", ser den som ett renodlat renoveringsobjekt eller reservdelsmaskin. Hur är tillgången på reservdelar till dessa? Har kollat på Ebay och diverse utländskas sajter, dels finns många olika versioner att grotta bland och utbudet på delar verkar vara ganska klent. Om man jämför med andra stånkor som SR400 och XT500 där utbudet på delar är enormt, men som också betingar högre priser på Blocket.

Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Ny 500-kubiks retro från Honda