Gamla enstånkor

Jag köpte en XL500 med trasig 3a, motorn delas horisontellt så det är bara att plocka ur rovan och vända upp-och ner och lossa botten. Köpte komplett låda på eBay och satte dit. Tror Suzukin har motor som man får klyva vertikalt vilket är bra mycket surare. Och inga regpapper är också trist.

Billigt som en gammal kinesisk minimotorcykel, ändå känns 5 lax lite för dyrt, undrar varför det är så?

Jag köpte en XL500 med trasig 3a, motorn delas horisontellt så det är bara att plocka ur rovan och vända upp-och ner och lossa botten. Köpte komplett låda på eBay och satte dit. Tror Suzukin har motor som man får klyva vertikalt vilket är bra mycket surare. Och inga regpapper är också trist.

Billigt som en gammal kinesisk minimotorcykel, ändå känns 5 lax lite för dyrt, undrar varför det är så?

Det är bristen på papper som svider.
Det, och uttrycket "renodlad cross" i annonsen. *fniss*

Man vill inte göda fåntrattar.

Jag funderar på en Kawa Z200 som ligger på Blocket som "projekt", ser den som ett renodlat renoveringsobjekt eller reservdelsmaskin. Hur är tillgången på reservdelar till dessa? Har kollat på Ebay och diverse utländskas sajter, dels finns många olika versioner att grotta bland och utbudet på delar verkar vara ganska klent. Om man jämför med andra stånkor som SR400 och XT500 där utbudet på delar är enormt, men som också betingar högre priser på Blocket.

Håller med, dubbla lysen är klart fränare.
I övrigt är det väl samma hoj?
Men priset på den verkar ju ok.
Ja, det är samma hoj. Tenere XTZ660 (Y3F) tillverkades 1991-99. Den jag har är med retangulärt framlyse, dubbla runda tycker jag är betydligt snyggare.

De är ju lika kapabla båda två, även om jag håller med.
Vt inte riktigt varför, men det är lite som att offroadhojar helst ska ha höga framstänkor. Eller hur hannuse? ;)

Vt inte riktigt varför, men det är lite som att offroadhojar helst ska ha höga framstänkor. Eller hur hannuse? ;)
Ha ha, ja, jag måste hålla med dig. :krama
Även om många utvärderat detta på mer vetenskaplig nivå, och kommit fram till att det i de allra flesta förhållanden försämrar hojen (när det gäller äventyrshojar).
Men - det är mycket fränare, så jag får väl ägna denna regninga dag åt att hitta en vettig lösning :tummenupp

Ha ha, ja, jag måste hålla med dig. :krama
Även om många utvärderat detta på mer vetenskaplig nivå, och kommit fram till att det i de allra flesta förhållanden försämrar hojen (när det gäller äventyrshojar).
Men - det är mycket fränare, så jag får väl ägna denna regninga dag åt att hitta en vettig lösning :tummenupp
Var det inte BMW som hade hög stänka och en låg stänka på samma hoj?

Var det inte BMW som hade hög stänka och en låg stänka på samma hoj?

Jo och bildade skola för typ ALLA äventyrshojar efter det…

4c20fc0cc57c85567a90de681a4c24b5.jpg

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!