Gamla enstånkor

Jag köpte en XL500 med trasig 3a, motorn delas horisontellt så det är bara att plocka ur rovan och vända upp-och ner och lossa botten. Köpte komplett låda på eBay och satte dit. Tror Suzukin har motor som man får klyva vertikalt vilket är bra mycket surare. Och inga regpapper är också trist.

Billigt som en gammal kinesisk minimotorcykel, ändå känns 5 lax lite för dyrt, undrar varför det är så?
 
Jag köpte en XL500 med trasig 3a, motorn delas horisontellt så det är bara att plocka ur rovan och vända upp-och ner och lossa botten. Köpte komplett låda på eBay och satte dit. Tror Suzukin har motor som man får klyva vertikalt vilket är bra mycket surare. Och inga regpapper är också trist.

Billigt som en gammal kinesisk minimotorcykel, ändå känns 5 lax lite för dyrt, undrar varför det är så?


Det är bristen på papper som svider.
Det, och uttrycket "renodlad cross" i annonsen. *fniss*

Man vill inte göda fåntrattar.
 
Jag funderar på en Kawa Z200 som ligger på Blocket som "projekt", ser den som ett renodlat renoveringsobjekt eller reservdelsmaskin. Hur är tillgången på reservdelar till dessa? Har kollat på Ebay och diverse utländskas sajter, dels finns många olika versioner att grotta bland och utbudet på delar verkar vara ganska klent. Om man jämför med andra stånkor som SR400 och XT500 där utbudet på delar är enormt, men som också betingar högre priser på Blocket.
 
Håller med, dubbla lysen är klart fränare.
I övrigt är det väl samma hoj?
Men priset på den verkar ju ok.
Ja, det är samma hoj. Tenere XTZ660 (Y3F) tillverkades 1991-99. Den jag har är med retangulärt framlyse, dubbla runda tycker jag är betydligt snyggare.
 
De är ju lika kapabla båda två, även om jag håller med.
Vt inte riktigt varför, men det är lite som att offroadhojar helst ska ha höga framstänkor. Eller hur hannuse? ;)
 
Vt inte riktigt varför, men det är lite som att offroadhojar helst ska ha höga framstänkor. Eller hur hannuse? ;)
Ha ha, ja, jag måste hålla med dig. :krama
Även om många utvärderat detta på mer vetenskaplig nivå, och kommit fram till att det i de allra flesta förhållanden försämrar hojen (när det gäller äventyrshojar).
Men - det är mycket fränare, så jag får väl ägna denna regninga dag åt att hitta en vettig lösning :tummenupp
 
Ha ha, ja, jag måste hålla med dig. :krama
Även om många utvärderat detta på mer vetenskaplig nivå, och kommit fram till att det i de allra flesta förhållanden försämrar hojen (när det gäller äventyrshojar).
Men - det är mycket fränare, så jag får väl ägna denna regninga dag åt att hitta en vettig lösning :tummenupp
Var det inte BMW som hade hög stänka och en låg stänka på samma hoj?
 
Var det inte BMW som hade hög stänka och en låg stänka på samma hoj?

Jo och bildade skola för typ ALLA äventyrshojar efter det…

4c20fc0cc57c85567a90de681a4c24b5.jpg
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top