Gamla enstånkor

Jag köpte en XL500 med trasig 3a, motorn delas horisontellt så det är bara att plocka ur rovan och vända upp-och ner och lossa botten. Köpte komplett låda på eBay och satte dit. Tror Suzukin har motor som man får klyva vertikalt vilket är bra mycket surare. Och inga regpapper är också trist.

Billigt som en gammal kinesisk minimotorcykel, ändå känns 5 lax lite för dyrt, undrar varför det är så?
 
Jag köpte en XL500 med trasig 3a, motorn delas horisontellt så det är bara att plocka ur rovan och vända upp-och ner och lossa botten. Köpte komplett låda på eBay och satte dit. Tror Suzukin har motor som man får klyva vertikalt vilket är bra mycket surare. Och inga regpapper är också trist.

Billigt som en gammal kinesisk minimotorcykel, ändå känns 5 lax lite för dyrt, undrar varför det är så?


Det är bristen på papper som svider.
Det, och uttrycket "renodlad cross" i annonsen. *fniss*

Man vill inte göda fåntrattar.
 
Jag funderar på en Kawa Z200 som ligger på Blocket som "projekt", ser den som ett renodlat renoveringsobjekt eller reservdelsmaskin. Hur är tillgången på reservdelar till dessa? Har kollat på Ebay och diverse utländskas sajter, dels finns många olika versioner att grotta bland och utbudet på delar verkar vara ganska klent. Om man jämför med andra stånkor som SR400 och XT500 där utbudet på delar är enormt, men som också betingar högre priser på Blocket.
 
Håller med, dubbla lysen är klart fränare.
I övrigt är det väl samma hoj?
Men priset på den verkar ju ok.
Ja, det är samma hoj. Tenere XTZ660 (Y3F) tillverkades 1991-99. Den jag har är med retangulärt framlyse, dubbla runda tycker jag är betydligt snyggare.
 
De är ju lika kapabla båda två, även om jag håller med.
Vt inte riktigt varför, men det är lite som att offroadhojar helst ska ha höga framstänkor. Eller hur hannuse? ;)
 
Vt inte riktigt varför, men det är lite som att offroadhojar helst ska ha höga framstänkor. Eller hur hannuse? ;)
Ha ha, ja, jag måste hålla med dig. :krama
Även om många utvärderat detta på mer vetenskaplig nivå, och kommit fram till att det i de allra flesta förhållanden försämrar hojen (när det gäller äventyrshojar).
Men - det är mycket fränare, så jag får väl ägna denna regninga dag åt att hitta en vettig lösning :tummenupp
 
Ha ha, ja, jag måste hålla med dig. :krama
Även om många utvärderat detta på mer vetenskaplig nivå, och kommit fram till att det i de allra flesta förhållanden försämrar hojen (när det gäller äventyrshojar).
Men - det är mycket fränare, så jag får väl ägna denna regninga dag åt att hitta en vettig lösning :tummenupp
Var det inte BMW som hade hög stänka och en låg stänka på samma hoj?
 
Var det inte BMW som hade hög stänka och en låg stänka på samma hoj?

Jo och bildade skola för typ ALLA äventyrshojar efter det…

4c20fc0cc57c85567a90de681a4c24b5.jpg
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top