Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
myt61 skrev:2284134har ett sådant här baklyse.. lyse tänkte om man kan byta ut dom på sidorna till oranga. och koppla dom till blinkersana. är det omöjligt tror ni eller kan det funka?
Har nämligen ett likadant!
sen struntar jag i om besiktningen godkänner det(har ju orginal) vill ju synas
.. just nu har jag inga blinkers alls
(jag är så stel så dom går ju av hela tiden när man ska upp på hojen) och så kan jag ju inte ha det. men ingen som vet vad slags dioder man ska ha.. helst ska dom kopplas direkt till 12v? och vara så starka som möjligt.. kollat på elfa men det är ju en djungel!myt61 skrev:2286992jag har tagit isär det utan någon åverkansen struntar jag i om besiktningen godkänner det(har ju orginal) vill ju synas
(jag är så stel så dom går ju av hela tiden när man ska upp på hojen) och så kan jag ju inte ha det. men ingen som vet vad slags dioder man ska ha.. helst ska dom kopplas direkt till 12v? och vara så starka som möjligt.. kollat på elfa men det är ju en djungel!
Reefer skrev:2294972Jag har själv köpt in följande som har skaplig intesitet: http://www.elfa.se/pdf/75/07503436.pdf
art. nr på ELFA: 75-034-36
Har inte börjat pilla ihop mina ännu så jag har inga praktiska tips men teorin är följande:
Om du kopplar dem parallellt ska du ha ett motstånd per LED på ca 400 Ohm.
Vf = 2,0 V
If = 50mA enligt databladet, 30 mA enligt ELFAs sida. Sejfa och kör på 30 mA... det lyser tillräckligt ändå!
Enligt Ohms lag ska du alltså ha följande motstånd (har fått hjärnsläpp men tror att jag räknar hyfsat rätt med batterispänning på 13,8V): (13,8 - 2,0) / 0,03 = 393,33 Ohm => ca 400 Ohm.
Jag har testat en LED med ett 470 Ohms motstånd och det lyser bra starkt, bör m a o fungera även för dig![]()
/R
Absolut billigast och snabbast leverans, motstånd ingår i priset bara att uppge om du vill ha 12v eller 13,8v ex. mc eller bil.myt61 skrev:2286992jag har tagit isär det utan någon åverkansen struntar jag i om besiktningen godkänner det(har ju orginal) vill ju synas
(jag är så stel så dom går ju av hela tiden när man ska upp på hojen) och så kan jag ju inte ha det. men ingen som vet vad slags dioder man ska ha.. helst ska dom kopplas direkt till 12v? och vara så starka som möjligt.. kollat på elfa men det är ju en djungel!
|
Vi provkör Indian Chief Vintage
Screenshot I kommande nu... |
|
|
|
Ducati DesertX 2026
Ducati DesertX 2026 – ännu ... |
|
|
KTM firar 100 år av 6DAYS
KTM firar 100 år av 6DAYS® ... |
|
|
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj
BBM Hiro – ett helt nyutvec... |
|
|
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design
Efter flera decennier tills... |
|
|
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni
Retro möter racing – Ducati... |
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |