Precis! O därför la gathojen på hyllan o satsa bana.
Jag har gjort mina vurpor på gatan
Jag har gjort mina vurpor på gatan

Var det inte du som la hojen under en bil förra året?
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Var det inte du som la hojen under en bil förra året?
![]()
Precis! O därför la gathojen på hyllan o satsa bana.
Jag har gjort mina vurpor på gatan![]()
Okej.. Jag börjar bli lagom irriterad nu angående omkörningen. Ni verkar inte fatta? Han ligger längs MITTLINJEN och jag kör om längs KANTEN på vägrenen, vad händer om jag får släpp? JAG glider av vägen och far ner i diket. Alltså inte på honom. Det fanns stort utrymme mellan honom och mig? Ja det är fel, men det var tamefan ett jävla gnäll om att riskera andra? Ska ni påpeka hur man kör? Jag vill inte peka finger, men det finns så mycket värre än mig. Jag gnäller inte när jag blir omkörd i en kurva, det händer.
Sen undrar jag.. Hur kör ni själva? Lätt att kritisera andras körning, eller hur?
Det var en engångs händelse, men har ni inget bättre å göra än och sitta å gnälla på en Ungdom som är glad över att köra hoj?
Vad är grejen? Att jag kör för fort ?? Det var inget nytt va? Jag har väldigt svårt för att ni glider runt på plastraketer och håller laglig hastighet? Omkörningen? Engångs händelse, jag riskerade inte hans ''liv'' utan mitt. Vad jag gör med mitt liv är min ensak. Eller? Jag vill inte låta som någon ''daredevil'' men så är det.
Sen varför det hela vart en sån stor grej var för att jag är 17 år och kör 125a?
Jag anser att jag kör bättre/Säkrare än andra.. Åå juste.. När man är 17 så överskattar man sin förmåga och är helt jävla sämst egentligen? Jag överskattar inte mig själv, jag håller mig på min gräns.. Som sagt. Sen vad ni anser vara en vettig gräns, det är upp till er. Man ser folk som glider över mittlinjen hela tiden, av missbedömningar. Klagar ni inte på dom? Nej.. Juste dom kör ju tung hoj.
Jag ber om ursäkt för mitt ''språk'' men jag börjar bli lite less på allt moral snack och upprepanden.
/Petai

Du e ju så jävla dum så min färgade kompis bleknade när han läser vad du skriver !![]()
Jag ber om ursäkt för mitt ''språk'' men jag börjar bli lite less på allt moral snack och upprepanden.
/Petai
Okej.. Jag börjar bli lagom irriterad nu angående omkörningen. Ni verkar inte fatta? Han ligger längs MITTLINJEN och jag kör om längs KANTEN på vägrenen, vad händer om jag får släpp? JAG glider av vägen och far ner i diket. Alltså inte på honom. Det fanns stort utrymme mellan honom och mig? Ja det är fel, men det var tamefan ett jävla gnäll om att riskera andra? Ska ni påpeka hur man kör? Jag vill inte peka finger, men det finns så mycket värre än mig. Jag gnäller inte när jag blir omkörd i en kurva, det händer.
Sen undrar jag.. Hur kör ni själva? Lätt att kritisera andras körning, eller hur?
Det var en engångs händelse, men har ni inget bättre å göra än och sitta å gnälla på en Ungdom som är glad över att köra hoj?
Vad är grejen? Att jag kör för fort ?? Det var inget nytt va? Jag har väldigt svårt för att ni glider runt på plastraketer och håller laglig hastighet? Omkörningen? Engångs händelse, jag riskerade inte hans ''liv'' utan mitt. Vad jag gör med mitt liv är min ensak. Eller? Jag vill inte låta som någon ''daredevil'' men så är det.
Sen varför det hela vart en sån stor grej var för att jag är 17 år och kör 125a?
Jag anser att jag kör bättre/Säkrare än andra.. Åå juste.. När man är 17 så överskattar man sin förmåga och är helt jävla sämst egentligen? Jag överskattar inte mig själv, jag håller mig på min gräns.. Som sagt. Sen vad ni anser vara en vettig gräns, det är upp till er. Man ser folk som glider över mittlinjen hela tiden, av missbedömningar. Klagar ni inte på dom? Nej.. Juste dom kör ju tung hoj.
/Petai

Inte jag![]()

/Petai

Det var nästan jobbigt att tvingas inse hur fullständigt felaktig bild jag hade skapat av mig själv och mina kunskaper. Efter att jag kommit till denna insikt så blev jag dock betydligt mycket mer mottaglig för de råd som verkligen kan förbättra mina körkunskaper. Ödmjukhet tror jag visst att det kallas. (Ödmjukhet och besserwisserism är för övrigt förbannat svårt att kombinera... tro mig!)(Personligen så klagar jag på allt och alla jämt.)
Du frågade vad som egentligen kan hända om du blåser om någon på insidan. Tja, bl.a. att den omkörda personen skiter ner sig. Står du för den kemtvättsräkningen?
popcornen är slut.
Dags att starta en tråd i minneslunden för Petai?
Ditt absolut största problem är nog att duoch ser upp till nån mupp som vansinneskör/racekör på allmän väg. Innan du inser hur galet detta är så är det nog tyvärr meningslöst att diskutera körteknik och trafiksäkerhet med dig överhuvudtaget.
Du inser väl att det där resonemanget framstår som lika begåvad som det du kan se här nedan?
[YOUTUBE-ID]WMZdA-b2Vdw[/YOUTUBE-ID]
vem fan tror du tar dig på allvar när du har det sättet att diskutera saker på? killen är 16 och ni hängkukar går på han som ett gäng mobbare som sparkar på han i ring. Håller med snubben att vi saknar banor, var uppe på mittsverigebanan i helgen och älskade det, vill köra igen men det får bli om ett tag för ekonomin inte tillåter det. För långt att åka, hyra släp/skåpbil, boka stuga, ta ledigt från jobbet, m.m. Så vad gör man? man leker lite lugnare på vanlig gata. Ta upp det där youtube klippet för att göra narr av så många som sagt samma sak gör ingen nytta för diskussionen. 5 av mina hojvänner har lagt av helt med gatkörning när de testat bankörning ett par ggr, men i sthlm kanske man aldrig får uppleva det pågrund av alla de faktorer som jag nämnde tidigare. Men du har ju åkt hoj så länge och vet allt, alla måste tänka som dig.
G-man har talat nu kan vi stänga ner hela SH.com
|
|
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni
Retro möter racing – Ducati... |
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife