Framfart

• Thread starter Thread starter Raderad medlem 26758
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.

Raderad medlem 26758

Guest
Jag tog en diskussion med en färsking med nytt körkort (125a) ang hans framfart på bulten i syfte att försöka få ner han på jorden. Men förgäves.
Han kör fort som tusan, många har påpekat att han bör sakta ner då han inte ens har tekniken inne, men som svar får jag då att "jag har kört länge och träna på kurvteknik är ju det jag gör?" Hallå? Jag la fram förslag om tuvängen men icke. Nämnde att det inte är tufft för 5 öre att brassa satan och vi alla som såg det reagerade.

Igår gjorde han nog bland det mest idiotiska man kan göra, han kör om en kille i en kurva? (uppfattade jag det rätt som jag fick berttat för mig idag) .. på insidan! Som svar fick jag att ja men så farligt var det inte, han körde ju typ i 60 och ska han köra så sakta så får han ju hålla till höger om han ser att det kommer en snabbare. Om det nu var i en kurva så har den som kör framför absolut ingen skyldighet att hålla till höger för att underlätta någons framfart.
Jag är uppriktigt sagt riktigt orolig över att människan ska skada någon + sig själv med hans framfart.

Jag förstår inte hur man kan vara så nonchalant och att man inte är villig att ta åt sig av krtik som ges då det endast är välmenande.

Sånt här får mig att vilja :huvet

Vad i helvete..

Ja nog finns det underliga människor här i världen, hade jag fått råd av andra mc förare skulle jag nog prioritera det väldigt långt framför mina egna erfarenheter.

Får väl bara hoppas att han snart landar bland oss andra och förstår att han måste ändra sin uppfattning om hojåkandet

Den attityden låter precis som vilken snubbe som helst på sh...han har lärt sig allt han kan genom att läsa alla inslag om fortåka....

exact...tyvärr blir oftast just sådana killar en i den svarta statistiken....köra om på innern å han skulle ha haft koll bakåt"..jojo..de kommer att funka...

Sant det...inte tillräckligt gammal för att inse att han inte är odödlig.

Den attityden låter precis som vilken snubbe som helst på sh...han har lärt sig allt han kan genom att läsa alla inslag om fortåka....

Lite nyfiken på om någon i den här tråden skulle lyssna om de blev stoppade (när de körde bil) och fick goa råd av en zatzymupp som pratade kurvteknik? :va

Lite nyfiken på om någon i den här tråden skulle lyssna om de blev stoppade (när de körde bil) och fick goa råd av en zatzymupp som pratade kurvteknik? :va
:hihi Nej.

Han är väll långt ifrån ensam om att köra så?.:va

Tvivlar på att det ens hade blivit en tråd om det hade varit en 1000 och inte en 125a

EDIT: Ska det startas en ny tråd varje gång någon kör idiotisk, hur många trådar blir det då???:va

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back